Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Το δράμα μας από την πρώτη κιόλας του Σεπτέμβρη

Ελλάδα 19:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(86) "Το δράμα μας από την πρώτη κιόλας του Σεπτέμβρη"
    

Το δράμα μας από την πρώτη κιόλας του Σεπτέμβρη

Mobility

Από την πρώτη κιόλας Δευτέρα του Σεπτέμβρη, η Αττική βίωσε σκηνές χειμώνα. Η Κυβέρνηση καλείται να πάρει άμεσα μέτρα, ενώ πλέον αυτό είναι το πιο επικερδές επάγγελμα στην Αττική…

Advertisement
Advertisement

Οι κάτοικοι της Αττικής ξέρουν τι τους περιμένει. Αν την πρώτη κιόλας ημέρα της επιστροφής στην κανονικότητα η κατάσταση ήταν απελπιστική, φανταστείτε τι θα γίνει όταν θα έχουν επιστρέψει όλοι. Η ταλαιπωρία θα μεγαλώσει, οι χρόνοι μετακίνησης θα εκτοξευτούν και η ψυχική φθορά θα χτυπήσει κόκκινο.
Χτες διασχίζοντας το απόγευμα τον Κηφισό, από το ΣΕΦ μέχρι και την Κηφισιά, είδαμε τέσσερα ακινητοποημένα οχήματα και μία μικροσύγκρουση. Και αυτά σε μία χρονική διαδρομή μίας ώρας, με το μποτιλιάρισμα να είναι απελπιστικό. Αυτό πλέον είναι το μεγάλο πρόβλημα των δρόμων μας, περα από τα πολλά οχήματα που κυκλοφορούν.  Το μεγάλο αγκάθι είναι η παλαιότητα του στόλου. Τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα έχουν μέση ηλικία πάνω από 17 χρόνια, όταν στην Ευρώπη αλλάζουν στην οκταετία ή στη δεκαετία. Εδώ τα κρατάμε σχεδόν δύο δεκαετίες. Όχι από επιλογή, αλλά επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.

Το αποτέλεσμα είναι παλιά, κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα που μένουν στον δρόμο, προκαλώντας αλυσιδωτές καθυστερήσεις και νέα μποτιλιαρίσματα.
Πλέον το επάγγελμα της οδικής βοήθειας είναι από τα πλέον κερδοφόρα στην Ελλάδα. Πάνω από 2.000.000 οχήματα το χρόνο, ζητάνε τη συνδρομή της οδικής βοήθειας. Για να καταλάβετε τι συμβαίνει στους δρόμους μας μόνο απο μία (leader της αγοράς) οδική βοήθεια το 2024 καταγράφηκαν σχεδόν πάνω 600.000 περιστατικά. Ας αναλογιστούμε λίγο το παραπάνω νούμερο για να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει πραγματικά στους δρόμους μας και πως επηρεάζεται η καθημερινότητα μας.

Αν η Πολιτεία δεν πάρει άμεσα δραστικά μέτρα, το δράμα θα ενταθεί. Χρειάζονται κίνητρα για την αντικατάσταση των παλιών αυτοκινήτων, προγράμματα απόσυρσης που θα δίνουν πραγματικές λύσεις στον μέσο οδηγό, όχι ημίμετρα. Χρειάζεται επιτάχυνση των επεκτάσεων του μετρό, ουσιαστική ενίσχυση στα λεωφορεία, αυστηρή εφαρμογή του δακτυλίου. Κυρίως, χρειάζεται βούληση να σπάσουμε την ακινησία δεκαετιών.

Advertisement
Advertisement

Τα αυτοκίνητα δεν ζουν για πάντα. Η Ελλάδα έχει γεμίσει με «κουρασμένα» οχήματα που δεν αντέχουν άλλο. Η ημερομηνία λήξης τους έχει φτάσει. Αν δεν το καταλάβουμε, η Αττική θα συνεχίσει να πνίγεται κάθε Σεπτέμβρη, κάθε Οκτώβρη, κάθε μέρα του χρόνου. Και το δράμα των κατοίκων θα γίνει μόνιμη πραγματικότητα.


Προτάσεις: Τώρα ή ποτέ

  1. Κίνητρα αντικατάστασης παλιών προς ηλεκτρικά/υβριδικά και EURO 6 οχήματα. Το κράτος θα μπορούσε να επεκτείνει και να ενισχύσει τα επιδόματα για αγορά καινούργιου, ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού οχήματος. Να χορηγούν το 20 % του κόστους (έως €5.500‑8.000), με επιπλέον bonus €2.500 σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού οχήματος. Οι μελέτες αποδεικνύουν πως εφόσον πετύχει ένα τέτοιο δυναμικό πρόγραμμα, τα οικονομικά οφέλη για το κράτος, μακροπρόθεσμα είναι πολλαπλά από το κόστος τους.
  2. Αυστηρότερος δακτύλιος ή και σύστημα τιμολόγησης-συμφόρησης. Η απλή εναλλαγή πρόσβασης δεν αρκεί, ειδικά σε περιπτώσεις όπου μια οικογένεια διαθέτει δύο αυτοκίνητα (με ζυγά-περιττά νούμερα), ξεπερνώντας τους κανόνες. Μια αναθεώρηση μαζί με τέλη πρόσβασης θα μπορούσε να βοηθήσει.
  3. Ενίσχυση μαζικής συγκοινωνίας. Επιτάχυνση των έργων για το μετρό (π.χ. γραμμή 4 και νέοι σταθμοί), προσθήκη 950 νέων λεωφορείων, αυστηρή τήρηση των λωρίδων λεωφορείων με πρόστιμα, και εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδίου γύρω από δημόσια μετακίνηση.
  4. Ψηφιακή εποπτεία και αυστηρά πρόστιμα για επιβράδυνση. Η νέα αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που προβλέπει ψηφιακή καταγραφή επαναλαμβανόμενων παραβάσεων και αυξημένα πρόστιμα, ξεκινά από Σεπτέμβριο – ίσως είναι ευκαιρία για επιτάχυνση εφαρμογής της – ειδικά για παράνομη στάθμευση που εμποδίζει τη ροή των λεωφορείων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Θα καταδικαστεί η Ελλάδα για τα μεταχειρισμένα της;

Ελλάδα: Σε κίνδυνο να βγουν εκτός κυκλοφορίας το 45% των αυτοκινήτων

Αν η 45χρονη οδηγούσε Lada αντί για Porsche δε θα ζούσε