Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Σχεδόν έτοιμη η σήραγγα Κατεχάκη-Ευαγγελισμός

Ελλάδα 16:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(85) "Σχεδόν έτοιμη η σήραγγα Κατεχάκη-Ευαγγελισμός"
    

Σχεδόν έτοιμη η σήραγγα Κατεχάκη-Ευαγγελισμός

Mobility

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα υποδομής στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, όχι μόνο από άποψη τεχνικών απαιτήσεων, αλλά και ως προς το εύρος των επιπτώσεων στη λειτουργία και στην καθημερινότητα της πρωτεύουσας.

Advertisement
Advertisement

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ έχει φτάσει πλέον σε ένα κρίσιμο σημείο των κατασκευαστικών εργασιών για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, με την πρόοδο της σήραγγας Κατεχάκη–Ευαγγελισμός να ξεπερνά το 90% της συνολικής διαδρομής.

Το μεγάλο υπόγειο τεχνικό επίτευγμα οφείλεται στον μετροπόντικα που ονομάζεται «Αθηνά», ένα υπερσύγχρονο μηχάνημα μήκους περίπου 100 μέτρων που ξεκίνησε την εκσκαφή από το φρέαρ στην Κατεχάκη και κινείται προς τον σταθμό του Ευαγγελισμού, διασχίζοντας γεωγραφικές ενότητες όπως τα Ιλίσια, τον Ζωγράφου και την Πανεπιστημιούπολη. Η κεφαλή του μηχανήματος αναμένεται πολύ σύντομα να «αποκαλυφθεί» στο φρέαρ του Ευαγγελισμού, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση αυτού του κομματιού της υπόγειας διαδρομής.

Παράλληλα με την «Αθηνά», το έργο προχωρά και από την άλλη πλευρά με τον δεύτερο μετροπόντικα που ονομάζεται «Νίκη». Αυτός ξεκίνησε την εκσκαφή από το φρέαρ του σταθμού Βεΐκου και έχει ήδη κατασκευάσει περισσότερα από 2,6 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας, καλύπτοντας το περίπου 37% της διαδρομής του προς τον ίδιο τελικό προορισμό στον Ευαγγελισμό. Η προστασία των κατοικημένων περιοχών και η ασφαλής διέλευση κάτω από πυκνοκατοικημένες αστικές ζώνες αποτελούν σημαντικές προκλήσεις, όμως η πρόοδος δείχνει ότι το τεχνικό πλάνο εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Advertisement
Advertisement

Το έργο της Γραμμής 4, που περιλαμβάνει συνολικά περίπου 12,8 χιλιόμετρα υπόγειας διαδρομής και 15 σταθμούς, αποτελεί μια από τις πιο πολυσύνθετες επεκτάσεις στο δίκτυο Μετρό της Αθήνας. Η νέα γραμμή έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές και σημαντικά αστικά κέντρα, μειώνοντας τη συμφόρηση στους δρόμους και υποστηρίζοντας τη βιώσιμη κινητικότητα στην πρωτεύουσα.

Το πλήρες έργο της Γραμμής 4 αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, με στόχο να παραδοθεί σταδιακά στο κοινό και να ενσωματωθεί με τον υπόλοιπο σιδηρόδρομο αστικών μεταφορών της Αθήνας, ενισχύοντας σημαντικά την καθημερινή μετακίνηση χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.