Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Πως έγινε το ατύχημα στο Κολωνάκι με την Mercedes

Ελλάδα 15:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως έγινε το ατύχημα στο Κολωνάκι με την Mercedes

Mobility

Η βαριά Mercedes GL 500 4MATIC, το αυτόματο κιβώτιο και το μοιραίο λάθος με το ποδόφρενο…

Advertisement
Advertisement

Σοκ προκάλεσε το βράδυ του Σαββάτου στο Κολωνάκι το περιστατικό με τη μαύρη Mercedes GL 500 4MATIC, η οποία χωρίς οδηγό στο τιμόνι, διέσχισε ανεξέλεγκτα τη Λουκιανού και κατέληξε να παρασύρει τραπεζοκαθίσματα και πεζούς, έξω από το γνωστό μαγαζί “Brunello”, στη συμβολή με την Πατριάρχου Ιωακείμ.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία και τις μαρτυρίες, όλα ξεκίνησαν στις 00:00, ενώ ο πελάτης δειπνούσε στο «Iodio», ακούστηκε δυνατός θόρυβος, ακολούθησαν κραυγές και πανικός. Ο ίδιος πετάχτηκε έξω και αντίκρισε με σοκ το αυτοκίνητό του να έχει προσκρούσει στα πρώτα τραπέζια του Brunello, λίγα μέτρα πιο κάτω στη Λουκιανού, έχοντας προκαλέσει σοβαρές ζημιές και τραυματισμούς.

Το αυτοκίνητο, εκείνη την ώρα, βρισκόταν σε επικλινές σημείο – μια από τις πιο γνωστές κατηφόρες της Αθήνας.
Όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία -και εφόσον δεν υπήρξε τεχνικό πρόβλημα όπως το να έσπασε το ποδόφρενο– (το χειρόφρενο σε αυτά τα μοντέλα ήταν ποδόφρενα δίπλα από το φρένο, τέρμα αριστερά)- αυτό δεν είχε ενεργοποιηθεί (ή πατηθεί επαρκώς), ούτε είχε τοποθετηθεί η ταχύτητα στο “P” (park) από το μοχλό δεξια του τιμονιού.

Το ποδόφρενο στην Mercedes GL του 2006
Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με το protothema.gr , ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, ο οποίος παρέδωσε ο ίδιος τα κλειδιά στον παρκαδόρο λίγη ώρα πριν, πιθανολογεί πως ο τελευταίος προσπάθησε να μεταφέρει το όχημα πιο κοντά στο «Iodio», ενδεχομένως προσέκρουσε σε κάποιο εμπόδιο, κατέβηκε από το όχημα για να το ελέγξει και δεν έβαλε σωστά το χειρόφρενο. Η παράλειψη αυτή, σε συνδυασμό με τη γεωμορφολογία της περιοχής – πρόκειται για έναν ιδιαίτερα απότομο δρόμο – στάθηκε αρκετή για να μετατραπεί το όχημα σε «πύραυλο» που έπεσε με δύναμη επάνω σε πελάτες και τραπέζια.

Το βαρύ όχημα, με μεικτό βάρος σχεδόν 3 τόνων άρχισε να κυλά μόνο του προς τα πίσω, ακολουθώντας την κατηφορική πορεία της Λουκιανού. Κινούμενο χωρίς οδηγό, πέρασε στη συμβολή με την Πατριάρχου Ιωακείμ και καρφώθηκε πάνω στα πρώτα τραπέζια του Brunello, που βρίσκονταν πάνω στο πεζοδρόμιο. Η πρόσκρουση ήταν σφοδρή, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 11 άτομα να τραυματιστούν, ένας εκ των οποίων σοβαρά.

Το περιστατικό δεν συνέβη εν κινήσει. Αντίθετα, όλα δείχνουν ότι πρόκειται για ακραία περίπτωση ανθρώπινου λάθους, σε συνδυασμό με την τεράστια μάζα του SUV και την κατηφορική μορφολογία του εδάφους.

Advertisement

Η συγκεκριμένη Mercedes-Benz GL 500 4MATIC του 2006 εξοπλιζόταν με έναν από τους πιο ισχυρούς και προηγμένους κινητήρες της εποχής, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις για ένα πολυτελές SUV άνω των 5 μέτρων.

Στην καρδιά της βρισκόταν ένας V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας 5.5 λίτρων, με κωδικό M273, απόδοσης 388 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 530 Nm ροπής από τις 2.800 rpm

Advertisement

Το σύστημα μετάδοσης περιλάμβανε το προηγμένο για την εποχή αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC, τύπου υδραυλικού μετατροπέα ροπής. Το κιβώτιο αυτό ήταν γνωστό για την ομαλότητα και την άμεση απόκρισή του, διαχειριζόταν άνετα τη μεγάλη ροπή του V8 κινητήρα, και ενίσχυε τη συνολική αίσθηση άνεσης και επιβλητικής κύλισης του οχήματος.

Η ισχύς μεταδιδόταν και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος 4MATIC, που περιλάμβανε μόνιμη τετρακίνηση με κατανομή ροπής 50:50 και υποστήριξη από ηλεκτρονικά βοηθήματα (ESP, ASR, 4ETS), εξασφαλίζοντας πρόσφυση σε κάθε είδους οδόστρωμα.

Όλα αυτά κινούν ένα αμάξωμα με καθαρό βάρος περίπου 2.550 κιλά και μικτό βάρος που ξεπερνά τα 3.200 κιλά. Το μέγεθος και η μάζα της GL 500 την καθιστούν μία από τις πιο βαριές προτάσεις της εποχής στην κατηγορία των premium SUV.

Advertisement

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Η παγίδα του Κολωνακίου και η αδράνεια

Φθηνό μεταχειρισμένο από το εξωτερικό;

Δασμούς 30% επιβάλλει ο Τραμπ στην Ε.Ε. – Τι αλλάζει στα αυτοκίνητα;