Νέο ρεκόρ σε αλκοτέστ – Πόσοι ήταν οι μεθυσμένοι;
Mobility
Το τελευταίο τετραήμερο στην Αττική εξελίχθηκε σε μια από τις πιο εντατικές επιχειρήσεις ελέγχου που έχει πραγματοποιήσει η Τροχαία τα τελευταία χρόνια.
Από τα ξημερώματα της Παρασκευής μέχρι και τα ξημερώματα της Δευτέρας, συνεργεία σε όλο το λεκανοπέδιο πραγματοποίησαν εκτεταμένες έρευνες, με σαφές ζητούμενο να αποτυπωθεί η πραγματική εικόνα της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Τα ευρήματα, όσο ψύχραιμα κι αν τα εξετάσει κανείς, δεν επιτρέπουν καμία ωραιοποίηση.
WHAT CAR
Οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν έφτασαν τους 11.679, αριθμός εντυπωσιακός για τόσο μικρό χρονικό διάστημα και ενδεικτικός της έντασης της επιχείρησης. Από αυτούς τους ελέγχους βεβαιώθηκαν συνολικά 224 παραβάσεις μέθης. Από τους 14 παραβάτες βρέθηκαν με ποσοστό αλκοόλης άνω των 0,60 mg ανά λίτρο αίματος, επίπεδο που οδηγεί αυτόματα σε σύλληψη, καθώς ο νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης, πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος.
Στην επόμενη κατηγορία εντοπίστηκαν 49 οδηγοί με τιμές αλκοόλης μεταξύ 0,41 και 0,60 mg. Σε αυτή την περίπτωση το πρόστιμο κυμαίνεται από 350 έως 800 ευρώ, ανάλογα με το ακριβές επίπεδο που καταγράφεται στον εκπνεόμενο αέρα.
Η πιο πολυπληθής ομάδα παραβατών ήταν όσοι εντοπίστηκαν με ποσοστό αλκοόλης από 0,25 έως 0,40 mg ανά λίτρο αίματος. Συνολικά 129 οδηγοί, που γνώριζαν ότι κινούνται οριακά πάνω από το επιτρεπόμενο, θεώρησαν πως μπορούν να οδηγήσουν χωρίς συνέπειες. Κι όμως, αυτές οι τιμές αρκούν για να μειώσουν την ικανότητα αντίδρασης και να αυξήσουν τις πιθανότητες ατυχήματος, κάτι που επιβεβαιώνεται διαρκώς στα στατιστικά τροχαίων.
Στην τελευταία κατηγορία, από 0,10 έως 0,24 mg, βεβαιώθηκαν 32 παραβάσεις. Εδώ τα πράγματα είναι ακόμη πιο ευαίσθητα, καθώς το όριο αυτό αφορά κυρίως νέους οδηγούς και δικυκλιστές, κατηγορίες που από τη φύση τους είναι πιο ευάλωτες.
Το όριο στο 0,10 mg ισοδυναμεί με λιγότερο από μισό ποτήρι μπύρα και η παραμικρή υπέρβασή του μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη.
Το γεγονός ότι εντοπίστηκαν 224 παραβάτες σε 11.679 ελέγχους είναι ανησυχητικό. Όμως σαφώς πολύ χαμηλότερο από τους πριν από έξι μήνες ελέγχους, πάντα ποσοστιαία με τον αριθμό των ελέγχων.
Αναμφίβολα όμως η κουλτούρα της ασφαλούς οδήγησης εξακολουθεί να χρειάζεται δουλειά. Οι αριθμοί δεν είναι απλώς στατιστικές. Είναι ενδείξεις νοοτροπίας. Και όσο η νοοτροπία αυτή δεν αλλάζει, καμία αυστηροποίηση ποινών δεν αρκεί από μόνη της. Το μήνυμα, ωστόσο, είναι ξεκάθαρο: η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες συμπεριφορές στους ελληνικούς δρόμους και μόνο η σταθερή επιμονή στην πρόληψη μπορεί να φέρει ουσιαστικό αποτέλεσμα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Έρχεται ο ελληνικός σταυρός στα φανάρια
Αυτά είναι τα 8 σημεία που μπαίνουν άμεσα οι «έξυπνες» κάμερες
Επίσημο: Πρόσθετα τέλη κυκλοφορίας ανά χιλιόμετρο για αυτά τα αυτοκίνητα