Κόντρες για το «σκνίπα pass»
Mobility
Παρότι η κυβέρνηση δια στόματος Μαρινάκη χαρακτήρησε το μέτρο ως απλή ιδέα του υπουργού Μεταφορών, η αναταραχή καλά κρατεί.
Η πρόταση Κυρανάκη που θα προωθούσε φθηνές νυχτερινές διαδρομές με ταξί για διασκεδάζοντες και πιωμένους, ώστε να υπάρξει κίνητρο μη χρησιμοποίησης του αυτοκινήτου τους, φαίνεται να έχει μετατραπεί σε πεδίο ανοιχτής σύγκρουσης των ταξιτζήδων.
WHAT CAR
Η βασική αιτία της έντασης δεν είναι μόνο η ίδια η πρόταση – την οποία ο ΣΑΤΑ για τους λόγους του χαρακτηρίζει «προσβλητική και επικίνδυνη για την εικόνα των επαγγελματιών ταξί» – αλλά και το γεγονός ότι ο υπουργός συζητά αποκλειστικά με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί, αφήνοντας εκτός διαλόγου το μεγαλύτερο συνδικάτο, που εκπροσωπεί σχεδόν τους μισούς ταξιτζήδες της χώρας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί σε ανακοίνωσή της τάσσεται υπέρ της ιδέας, υποστηρίζοντας ότι το κράτος μπορεί να συμπράξει με τον κλάδο ώστε να διασφαλίσει τη νυχτερινή μεταφορά των νέων με ασφάλεια. Παράλληλα, εξαπολύει επίθεση κατά του ΣΑΤΑ και προσωπικά κατά του προέδρου του Θύμιου Λυμπερόπουλου, τονίζοντας πως η πρόταση δεν μιλά για φτηνότερα ταξί με δικά τους έξοδα, αλλά για επιδότηση από το κράτος.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Λυμπερόπουλος σηκώνει τους τόνους, κατηγορώντας τον υπουργό ότι επιχειρεί να υποβαθμίσει το επάγγελμα και να το γελοιοποιήσει. «Κανένας επαγγελματίας δεν θα δεχθεί να γελοιοποιηθεί για 5 ευρώ τη διαδρομή», δηλώνει με έντονο ύφος, υπονοώντας ότι το μέτρο γίνεται καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους.
Το χάσμα μεγαλώνει καθώς ο ΣΑΤΑ υπενθυμίζει πως εκπροσωπεί την πλειοψηφία των ταξιτζήδων στην Αττική, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι συνομιλεί με «λάθος συνομιλητές, εννοώντας την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί. Ο πόλεμος ανακοινώσεων συνεχίζεται και για άλλα ζητήματα όπως η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, όπου ο ΣΑΤΑ έχει υποβάλει σχετική μελέτη κλπ.
Έτσι, το «σκνίπα pass» ακόμα κι αν δεν γίνει ποτέ πράξη, λειτούργησε ως καταλύτης για να βγουν στην επιφάνεια παλιές κόντρες, νέα παράπονα και μια βαθιά διάσπαση στον ήδη ταλαιπωρημένο κλάδο των ταξί. Και όλα αυτά σε μια εποχή όπου οι οδηγοί ταξί ζητούν ουσιαστική στήριξη και όχι επικοινωνιακές «εκπτώσεις».