Κύριε Λαζόπουλε, δεν βόσκουν Ferrari στην Ελλάδα, βόσκει όμως πολύς λαϊκισμός
Mobility
Και επειδή, ευτυχώς ή δυστυχώς για κάποιους, ασχολούμαστε με τα αυτοκίνητα και την αγορά, επιτρέψτε μας να σας δείξουμε την πραγματικότητα, πέρα από την ομίχλη του λαϊκισμού…
Βλέποντας την πρόσφατη ανάρτηση του Λάκη Λαζόπουλου, ότι δήθεν η Ελλάδα είναι ένας απέραντος βοσκότοπος όπου «βόσκουν αδέσποτες Ferrari»- νιώσαμε πως αυτή η φράση δεν περιγράφει την πραγματικότητα αλλά την ανάγκη κάποιων να δημιουργούν εντυπώσεις. Να συντηρούν ένα αφήγημα μιζέριας και φθόνου. Και να συνδέουμε όλα τα οικονομικά σκάνδαλα με αυτοκίνητα, γιατί έτσι θα τραβήξουμε περισσότερο την προσοχή των πολλών…
Και επειδή, ευτυχώς ή δυστυχώς για κάποιους, με τα αυτοκίνητα ασχολούμαστε επαγγελματικά και σοβαρά, επιτρέψτε μας να σας δείξουμε την πραγματικότητα, πέρα από την ομίχλη του λαϊκισμού…

Στην Ελλάδα λοιπόν κυκλοφορούν σήμερα περίπου 300 Ferrari με ελληνικές πινακίδες. Ούτε 3.000, ούτε 30.000. Μόλις 300 – δηλαδή μια Ferrari ανά 37.000 Έλληνες πολίτες. Πολλές από αυτές, μάλιστα, είναι παλαιότερες, εισαγόμενες μεταχειρισμένες, και τις περισσότερες φορές αγοράστηκαν με τρόπο πιο ρεαλιστικό από αυτό που αφήνετε να εννοηθεί.
Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης: Στην Ιταλία κυκλοφορούν πάνω από 15.000 Ferrari, με διαρκώς αυξανόμενο αριθμό. Στην Ισπανία, περίπου 3.400 Ferrari βρίσκονται σήμερα στους δρόμους. Στην Πορτογαλία των 10.700.000 κατοίκων, ήδη από το 2018 πουλήθηκαν 701 νέες Ferrari.
Στην Ελλάδα, από το 2012 έως και το 2021 δεν ταξινομήθηκε ούτε μία καινούργια Ferrari. Μόλις το 2022 και το 2023 εμφανίστηκαν κάποιες ελάχιστες – μία ή δύο κάθε χρόνο. Αυτό είναι το “δράμα” της ελληνικής αγοράς, όχι το “πρόβλημα” της υπερβολής που εσείς περιγράφετε.

Και ενώ η Ευρώπη προχωρά με πολιτικές που ενθαρρύνουν την ανανέωση του στόλου και τη διευκόλυνση της απόκτησης νέων – ασφαλών και καθαρών – οχημάτων, στην Ελλάδα ακόμα παλεύουμε με έναν στόλο 20+ ετών και με τιμές που κάνουν το πιο απλό καινούργιο αυτοκίνητο να μοιάζει με… Bentley για τον μέσο πολίτη.
Δεν είναι λοιπόν η Ferrari το πρόβλημα της Ελλάδας. Είναι η αντίληψη πως όποιος αποκτά κάτι «καλό» είναι εξ ορισμού ύποπτος. Πως ό,τι είναι πιο ακριβό από το μέσο όρο πρέπει να στοχοποιείται.
Δεν είναι ντροπή να ονειρεύεσαι ένα ακριβό αυτοκίνητο. Ντροπή είναι να δηλητηριάζεις το δημόσιο λόγο με φθηνά συνθήματα.
Μακάρι, κύριε Λαζόπουλε, να φτάσουμε στην ημέρα που κάθε Έλληνας θα μπορεί να αγοράζει καινούργιο αυτοκίνητο χωρίς να δανείζεται υπερβολικά, χωρίς να πληρώνει διπλούς φόρους και τεκμήρια που θυμίζουν καθεστώτα τιμωρίας. Και ναι αν μερικοί από αυτούς επιλέξουν να πάρουν Ferrari, να το κάνουν ελεύθερα και με αξιοπρέπεια.
Όχι, δεν κυκλοφορούν πολλές Ferrari στην Ελλάδα. Δυστυχώς.
Κυκλοφορεί όμως υπερβολικά πολύ λαϊκισμός. _ ΤΤ