Η μεγάλη επιστροφή των εταιρειών στις εκθέσεις αυτοκινήτου
Mobility
Μετά την πανδημία, οι εκθέσεις αυτοκινήτου έχουν ανακτήσει τη σημασία τους, ανταποκρινόμενες στην ανάγκη του κοινού για φυσική παρουσία και άμεση επαφή με τα προϊόντα.
Όλες οι εκθέσεις αυτοκινήτου που έγιναν φέτος στην Ευρώπη, έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση επισκεψιμότητας. Για παράδειγμα, το Paris Motor Show κατέγραψε αύξηση επισκεπτών κατά 50%, σε σχέση με του 2022 –χαρακτηριστική η δήλωση του επικεφαλής της SKODA – ενώ και η IAA Mobility στο Μόναχο το 2023 σε σύγκριση με το 202, κατέγραψε άνοδο 52%.
Επιπλέον, στην Ελλάδα, η έκθεση AUTO ATHINA 2024, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο, σημείωσε τεράστια επιτυχία με πάνω από 72.000 επισκέπτες, υπογραμμίζοντας την ανανεωμένη αξία των εκθέσεων αυτοκινήτου για την ελληνική αγορά.
Αυτά τα δεδομένα αναγκάζουν πολλές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είχαν γυρίσει την πλάτη τους στις εκθέσεις αυτοκινήτων, να αναθεωρήσουν για την αξία της βιωματικής προβολής, σε σχέση με -για παράδειγμα- με αυτή της πανάκριβης τηλεόρασης και έχοντας ως δεδομένο ότι ο αδιαμφισβήτητος «Βασιλιάς» της επικοινωνίας και προβολής σήμερα, είναι ο ψηφιακός (internet).
Είναι χαρακτηριστικό πως στην τελευταία έκθεση μοτοσικλέτας στην EICMA στο Μιλάνο, καμία εταιρεία και κανένας κατασκευαστής δεν έλειψε. Ακόμα και η BMW Motorrad η οποία είχε «ορκιστεί» να μην κατέβει ξανά σε εκθέσεις, πήρε την απόφαση να μπει και μάλιστα να το κάνει με ένα άκρως εντυπωσιακό περίπτερο.
Την αναγκαιότητα της κατ’ ιδίαν επικοινωνίας της ραγδαίας αλλαγής του προϊόντος, τονίζει και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) η οποία δημοσίευσε το 2023 μια έρευνα που αναδεικνύει τη σημασία των εκθέσεων αυτοκινήτου για την προώθηση προϊόντων και νέων τεχνολογιών. Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου το 70% των επιχειρηματιών στον κλάδο του αυτοκινήτου (κατασκευαστές, εισαγωγείς και έμποροι) θεωρούν τις εκθέσεις απολύτως απαραίτητες για την επικοινωνία με υπάρχοντες και πιθανούς πελάτες.