Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

«Η νέα Βασιλίσσης Όλγας δε θα είναι prive δρόμος για τένις και καφέ»

Ελλάδα 2:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(119) "«Η νέα Βασιλίσσης Όλγας δε θα είναι prive δρόμος για τένις και καφέ»"
    

«Η νέα Βασιλίσσης Όλγας δε θα είναι prive δρόμος για τένις και καφέ»

Mobility

Η συζήτηση για την πολυσυζητημένη ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας άναψε ξανά, αυτή τη φορά με τον Δήμαρχο Αθηναίων να εξηγεί γιατί το έργο εξακολουθεί να σέρνεται για σχεδόν έξι χρόνια. Το ερώτημα είναι θα κάνουμε Χριστούγεννα με την νέα ανάπλαση ή οχι;

Advertisement
Advertisement

Ο Δήμαρχος τα είχε τονίσει και από το βήμα του συνεδρίου Newsauto Talks, όπου είχε περιγράψει με σαφήνεια τις πραγματικές αιτίες των καθυστερήσεων και τις προοπτικές ενός έργου που μένει ημιτελές παρότι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95%. Ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε πριν λίγο στο ΕΡΤnews και στην εκπομπή Press Talk ότι η καθυστέρηση δεν είναι τεχνική αλλά πλέον πολιτική. Από το 2021, μισό χιλιόμετρο δρόμου παραμένει κλειστό, με το κόστος να αγγίζει πλέον τα έξι εκατομμύρια ευρώ. Όπως τόνισε, κάθε φορά που τίθεται ερώτημα για την παράδοση του έργου, η απάντηση είναι πάντοτε «στο τέλος του μήνα», χωρίς ποτέ αυτό να υλοποιείται, δημιουργώντας εύλογη κόπωση στους πολίτες.

Η ανάπλαση δεν υλοποιείται από τον Δήμο αλλά από τον φορέα ανάπλασης, όμως ο Δήμαρχος δηλώνει το παρών διαρκώς. Όπως ανέφερε, βρίσκεται σχεδόν μία ή δύο φορές τον μήνα στο σημείο, έχοντας καθημερινή ενημέρωση για την πρόοδο. Το μοναδικό εκκρεμές ζήτημα αφορά κάποιες πρόσθετες δομές που σχετίζονται με το τραμ, ωστόσο ο ίδιος δηλώνει ότι πλέον «είναι θέμα χρόνου» η πλήρης λειτουργία. Παρόλα αυτά, κάθε επιπλέον καθυστέρηση δημιουργεί σοβαρά ζητήματα, γιατί μιλάμε για έναν άξονα που έχει παραμείνει κλειστός για περισσότερο από πέντε χρόνια και έχει απορροφήσει ένα μεγάλο ποσό δημοσίου χρήματος.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κος Δούκας, ο δρόμος είχε αρχικά σχεδιαστεί ως prive δρόμος για αυτούς που παίζουν τένις και αυτούς που πίνουν καφέ στην Αίγλη. «Τόνισα όταν ανέλαβα ότι δεν επιτρέπεται η Αθήνα να έχει prive δρόμους. Έτσι θα είναι ένας δρόμος ήπιας -μεν- κυκλοφορίας αλλά για όλους».

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία αυτή τη φορά έγινε σε πραγματικές συνθήκες και όχι μέσα στην περίοδο της πανδημίας, η λειτουργία της Βασιλίσσης Όλγας θα συμβάλει σε μείωση έως και 20% του κυκλοφοριακού φόρτου. Η ελάφρυνση αυτή θα αφορά τον ευρύτερο άξονα, δεδομένου ότι σήμερα δημιουργούνται μεγάλες παρακάμψεις και περιπορίες οχημάτων που επιβαρύνουν τη ρύπανση, την ταλαιπωρία των οδηγών και την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η νέα Όλγας θα είναι πολυτροχική, με ήπια κυκλοφορία, χωρίς να επηρεάζονται το αναβαθμισμένο πεζοδρόμιο, η νέα αισθητική και τα αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν αναδειχθεί κατά μήκος της διαδρομής. Ταυτόχρονα, ο άξονας θα λειτουργεί με δύο δεξιές στροφές και καμία αριστερή, ώστε να αποφευχθούν το μπλοκάρισμα και οι καθυστερήσεις, επιτρέποντας στους οδηγούς να μπαίνουν από την Αμαλίας, να κινούνται στη Βασιλίσσης Όλγας, να στρίβουν στη Βασιλίσσης Γεωργίου και να έχουν πρόσβαση προς Ζάππειο ή επιστροφή προς Αμαλίας.

Επιπλέον, στο ύψος της Όλγας θα προβλέπεται άμεση δυνατότητα αναστροφής, ώστε όσοι θέλουν να κινηθούν προς Πλάκα να μην είναι αναγκασμένοι να κάνουν ολόκληρη τη διαδρομή του Συντάγματος.
Η λογική της νέας χάραξης, όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, είναι να εξυπηρετεί τους οδηγούς χωρίς να ακυρώνει τον χαρακτήρα ανάπλασης της περιοχής, αλλά και να διορθώνει μια παράλογη κυκλοφοριακή εικόνα που χρόνια δημιουργεί συμφόρηση και άσκοπη κίνηση.

Παρά το θετικό κλίμα και την αναμονή των τελευταίων εργασιών, η εύλογη ανησυχία παραμένει. Η πόλη έχει εξαντλήσει την υπομονή της και οι οδηγοί βλέπουν έναν κομβικό δρόμο κλειστό για περισσότερο από μισή δεκαετία. Το ερώτημα πλέον είναι αν η Αθήνα θα κάνει «Χριστούγεννα με τη νέα Βασιλίσσης Όλγας» ή αν θα παραμείνουμε στο γνώριμο «τέλος του μήνα» που ακούγεται επί χρόνια. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η παράδοση του έργου θα ανακουφίσει την κυκλοφορία, θα βελτιώσει την καθημερινότητα και θα δώσει πίσω στην πόλη έναν χώρο που έπρεπε να έχει αποδοθεί εδώ και πολύ καιρό.

Advertisement