Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Φανάρια: Και όμως δεν… υπάρχει πορτοκαλί!

Ελλάδα 9:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Φανάρια: Και όμως δεν… υπάρχει πορτοκαλί!

Mobility

Φανάρια: Και όμως δεν… υπάρχει πορτοκαλί!

Mobility

Υπάρχει όμως παράβαση και μάλιστα καραμπινάτη! Πώς πρέπει να συμπεριφερθεί ο οδηγός και προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί οι διοικητικές ποινές να διαφέρουν σημαντικά, αλλά η συμπεριφορά ενός οδηγού στη θέα του πορτοκαλί (κίτρινου, όπως αναφέρει τυπικά ο Κ.Ο.Κ.) σηματοδότη, πρέπει να είναι ακριβώς η ίδια, με αυτή που πρέπει να έχει στο κόκκινο.

Όπως ορίζεται στην παράγραφο 1. του Άρθρου 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία των οχημάτων», σε πορτοκαλί φανάρι, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, εξαιρουμένης της περίπτωσης που δεν μπορεί να το πράξει αυτό με ασφάλεια -για παράδειγμα, αν ακολουθεί από πίσω του όχημα με μεγάλη ταχύτητα, και το απότομο φρενάρισμα ενέχει τον κίνδυνο να προκληθεί σύγκρουση μεταξύ των δύο οχημάτων.

Αν και το πρόστιμο για παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη είναι στα 700 ευρώ, το αντίστοιχο για τον κίτρινο είναι στα 80 ευρώ, χωρίς να προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για δύο μήνες.

Advertisement
Advertisement

Η χρήση του πορτοκαλί σηματοδότη είναι διαφορετική όταν αυτός αναβοσβήνει, κάτι που συμβαίνει συχνά βραδινές ώρες ή όταν τα φανάρια βρίσκονται εκτός λειτουργίας.

Σ’ αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα πρέπει να μειώσει σημαντικά την ταχύτητά του, να δώσει προτεραιότητα σε πεζούς και σε οχήματα που την έχουν και να συνεχίσει προσεκτικά την πορεία του.