Αυτά τα δύο νέα αυτοκίνητα είναι τα χειρότερα της δεκαετίας
Mobility
Η νέα έκθεση αξιοπιστίας για το 2026 που δημοσίευσε και το newsauto, φέρνει στο προσκήνιο μια εικόνα που ταράζει τις ισορροπίες σε ιδιαίτερα μάλιστα δημοφιλή αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην έκθεση αξιοπιστίας TÜV, για πρώτη φορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξετάστηκαν με την ίδια αυστηρότητα που επί δεκαετίες εφαρμόζεται στα συμβατικά μοντέλα και η γενική εικόνα δείχνει ότι η τεχνολογία αυτή έχει ωριμάσει. Τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ανθεκτικά, με δείκτες αξιοπιστίας σχεδόν ταυτόσημους με αυτούς των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Ωστόσο μέσα σε αυτό το περιβάλλον προόδου, δύο μοντέλα της Tesla ξεχώρισαν αρνητικά, δημιουργώντας έντονη συζήτηση στη γερμανική αγορά και όχι μόνο.
WHAT CAR
Τα νέα δεδομένα λοιπόν αποκαλύπτουν ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα κινούνται εντός του μέσου όρου αξιοπιστίας. Τα Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Fiat 500e συγκέντρωσαν πολύ καλές επιδόσεις στην κατηγορία των 2-3 ετών, αποδεικνύοντας πως ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας και ένα σωστό πακέτο after-sales μπορούν να εξασφαλίσουν αξιοπιστία ανάλογη των καλύτερων θερμικών μοντέλων. Στην ίδια κατηγορία, συμβατικά αυτοκίνητα όπως τα Mazda2, Mercedes-Benz B-Class και Volkswagen T-Roc που βρέθηκαν στην κορυφή, με χαμηλά ποσοστά βλαβών, κοντά στο 3%.
Η εικόνα αλλάζει ριζικά με την Tesla. Τα ελληνικό best seller ηλεκτρικό Model 3 και ευρωπαϊκό best seller Model Y βρέθηκαν στο τέλος της κατάταξης, με ποσοστά βλαβών που ξεπερνούν κάθε προηγούμενο στη δεκαετία. Το Model 3 εμφανίζει 13,1% ζημιές, ενώ το Model Y φτάνει στο εντυπωσιακά υψηλό 17,3%, επίδοση που το μετατρέπει όχι μόνο στο χειρότερο ηλεκτρικό όχημα της έρευνας αλλά και στο χειρότερο αυτοκίνητο συνολικά στην κατηγορία 2-3 ετών τα τελευταία δέκα χρόνια. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ότι μετά από δύο ή τρία χρόνια χρήσης, τα δύο μοντέλα της Tesla καταγράφουν πλήθος προβλημάτων.
Παρότι η έκθεση δεν αναλύει ένα προς ένα τα ελαττώματα, η διοίκηση του οργανισμού επιβεβαιώνει ότι το Model Y παρουσιάζει υψηλές αστοχίες στο σύστημα μετάδοσης, στις αναρτήσεις και στα φρένα, δηλαδή σε τμήματα που αποτελούν τον κορμό της ασφάλειας και της οδικής συμπεριφοράς. Αυτά τα στοιχεία επιτείνουν την ανησυχία, ιδιαίτερα για ένα μοντέλο που συγκαταλέγεται στα πιο εμπορικά ηλεκτρικά οχήματα της Ευρώπης.
Η σύγκριση με το σύνολο της ηλεκτρικής αγοράς γίνεται ακόμη πιο έντονη όταν ληφθεί υπόψη πως τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα πέρασαν τον έλεγχο με επιδόσεις όμοιες ή και καλύτερες των συμβατικών. Αυτό σημαίνει πως η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης δεν αποτελεί από μόνη της πρόβλημα. Οι σημαντικές διαφορές από μάρκα σε μάρκα δείχνουν πως η ποιότητα κατασκευής, ο έλεγχος παραγωγής και η διάρκεια ζωής κρίσιμων μηχανικών μερών παραμένουν καθοριστικοί παράγοντες.
Η έρευνα του TÜV βασίστηκε σε 9,5 εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν από το καλοκαίρι του 2024 μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Τα ποσοστά αποτυχίας υπολογίστηκαν με βάση τα ελαττώματα που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την οδηγική ασφάλεια ή να στερήσουν από ένα όχημα τη δυνατότητα να λάβει έγκριση κυκλοφορίας. Παρότι το εύρος των χιλιομέτρων και ο τρόπος συντήρησης κάθε οχήματος επηρεάζουν τις επιδόσεις, τα αποτελέσματα αποτελούν τον πιο αντικειμενικό δείκτη του ευρωπαϊκού κλάδου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Το λάθος που κάνουμε τον χειμώνα στο αυτοκίνητό μας και μας κοστίζει
Τέλη Κυκλοφορίας 2026: Πώς να τα πληρώσετε εύκολα σε έως 12 άτοκες δόσεις
Euro 7 από το 2026: Οι μεγάλες αλλαγές που φέρνει η νέα ευρωπαϊκή νόρμα