Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Car Gadget

Τεχνητή νοημοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία

  • Νίκος Κουνίτης

Το Messenger αναμένεται να γίνει μεγαλύτερο εργαλείο marketing στα επόμενα πέντε χρόνια και τα «έξυπνα» chatbots αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στην προσέλκυση και εξυπηρέτηση πελατών.

Είναι γεγονός πως οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων αποτελούν την πρώτη επιλογή συνομιλίας της γενιάς των millennials, Πρόκειται για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο χώρο, που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για κάθε εταιρεία και συνεπώς και για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αρκεί, για παράδειγμα, να αναφέρουμε πως με 2,3 δις χρήστες παγκοσμίως, το Messenger έχει ξεπεράσει ακόμα και το ίδιο το Facebook των 1,3 δις εγγεγραμμένων χρηστών. Μετά την εξαγορά των WhatsApp και Instagram, το Facebook είναι άλλωστε η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δραστηριοποίηση στις εφαρμογές chat, τις οποίες και αναγνωρίζει ως το μέλλον της κοινωνικής δικτύωσης. Για την αυτοκινητοβιομηχανία που επιθυμεί να προσελκύσει νέους πελάτες και να διατηρήσει τους υπάρχοντες, το Messenger αναμένεται να γίνει μεγαλύτερο εργαλείο marketing στα επόμενα πέντε χρόνια. Πώς θα επιτευχθεί αυτό; Με τα chatbots!

Tο chatbot είναι πρόγραμμα υπολογιστή που διεξάγει συνομιλίες μέσω ακουστικών ή κειμενικών μεθόδων. Τέτοια προγράμματα σχεδιάζονται για να συμπεριφέρονται, να συνομιλούν και να απαντούν όπως ακριβώς ένας άνθρωπος. Τα chatbots χρησιμοποιούνται συνήθως σε συστήματα διαλόγου για διάφορους πρακτικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της εξυπηρέτησης πελατών, ενώ τα πιο σύγχρονα από αυτά χρησιμοποιούν εξελιγμένα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Αυτή τη στιγμή το Messenger διαθέτει 300.000 chatbots, τα οποία αντιστοιχούν μόνο σε μικρή μερίδα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πρόκληση και το μεγ΄λαο στοίχημα φαίνεται να είναι η εκμετάλλευση τους προς όφελος των εταιρειών αυτοκινήτου.

Υπάρχουν ήδη chatbot, τα οποία μέσω διαλόγου με υποψήφιους πελάτες βοηθούν στην επιλογή του ιδανικού αυτοκινήτου και του κατάλληλου dealer, όχι μέσω των παραδοσιακών μεθόδων επιλογής κατηγοριών ή διαστάσεων, αλλά βάσει του τρόπου ζωής, των πραγματικών αναγκών και απαιτήσεων των πελατών. Ταυτόχρονα προωθούν ανώνυμα στοιχεία των προτιμήσεών τους -για κάθε μοντέλο, εξοπλισμό κτλ- στις εταιρείες αυτοκινήτου, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες σε θέματα στατιστικής και έρευνας αγοράς. Μετά την αγορά το chatbot μπορεί να υπενθυμίζει στον οδηγό να μεταβεί στον dealer για τα προβλεπόμενα σέρβις, να προωθεί σχετικές προσφορές, αλλά και να κλείνει τα αντίστοιχα ραντεβού. Ουσιαστικά μιλάμε για μια πλήρως προσωποποιημένη παροχή υπηρεσιών που θα ήταν πρακτικά αδύνατη με ανθρώπους-συνομιλητές, αν συνυπολογίσει κανείς το κόστος, την ταχύτητα, την ακρίβεια και τον όγκο των chat. Απώτερος στόχος της εξέλιξης των chatbot είναι ο πελάτης να μην καταλαβαίνει αν συνομιλεί με άνθρωπο ή «ρομπότ».

Σύμφωνα με τον Paul Tranter, Πρόεδρο της εταιρείας AiLabs, «βιώνουμε μια επανάσταση στο χώρο του marketing. Τα bots που δημιουργούμε έχουν σχεδιαστεί για να ασχολούνται με τους συνομιλητές τους πριν κάνουν οποιαδήποτε προσπάθεια να πουλήσουν οτιδήποτε, μετατρέποντας τους χρήστες σε φίλους και τελικά σε πελάτες. Τα bot μας είναι “έξυπνα” και χρησιμοποιούν το χρόνο συνομιλίας ποιοτικά, ώστε να καταλάβουν τα πραγματικά ενδιαφέροντα του πελάτη».

 

 

 

 

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr