Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα δεδομένα -ευτυχώς- άλλαξαν…

Ελλάδα 14:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα δεδομένα -ευτυχώς- άλλαξαν…

ΝΕΑ

Τα δεδομένα -ευτυχώς- άλλαξαν…

ΝΕΑ

Ακόμα μία έκθεση αυτοκινήτου στη χώρα μας, ακόμα μία και στο Παρίσι, λίγες εβδομάδες πριν.  Κάθε φορά, λοιπόν, που επιστρέφω από μια διεθνή έκθεση αυτοκινήτου προσπαθώ να αναλύσω στο μυαλό μου τα ερεθίσματα που πήρα από εκεί: αυτά που είδα, που έμαθα, την αίσθηση που αποκόμισα για την πορεία της αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 4-5 χρόνια επιστρέφαμε από τις εκθέσεις μουδιασμένοι. Ηταν εμφανές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πάσχιζε να βρει τα πατήματά της, λαβωμένη αρχικά από την παγκόσμια οικονομική κρίση που είχε ξεκινήσει τότε από τις ΗΠΑ (θυμηθείτε το ερημωμένο Ντιτρόιτ και τους χιλιάδες ανέργους), και εντάθηκε στη συνέχεια από τις πιέσεις της Ε.Ε. για τους ρύπους και τα σχετικά σκάνδαλα που ξέσπασαν. Οι εταιρείες αυτοκινήτων πάλευαν να διασώσουν την αξία των μετόχων τους και τη λαβωμένη ηθική τους, η οποία σε κάποιους ομίλους έφτασε στο ναδίρ.
Το μούδιασμα και η γκρίνια, πίσω από τα μαρκετινίστικα παγωμένα χαμόγελα των ανθρώπων που κινούν τα νήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν εμφανή. Η αλήθεια είναι ότι κάποια από αυτά τα στελέχη δεν τα είδαμε φέτος στην Εκθεση του Παρισιού. Είδαμε όμως τους αντικαταστάτες τους. Οι πρώτοι προφανώς δεν άντεξαν την πίεση και αποχώρησαν (ή τους… αποχώρησαν) για άλλες αγορές. Σημειώστε ότι τα συγκεκριμένα στελέχη που έχω στο μυαλό μου γράφοντας αυτές τις σκέψεις είναι όλα σε ισχυρές θέσεις σε εκτός αυτοκινήτου αγορές. Βλέπετε, τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όντας ιδιαίτερα ικανά, είναι περιζήτητα, αφού θήτευσαν σε μια ιδιαίτερα σκληρή και ανθρωποφάγα αγορά.
Σήμερα|
Τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά από τότε. Πλέον, όσες αυτοκινητοβιομηχανίες άντεξαν αλλά και όσες εξαγοράστηκαν, συγχωνεύθηκαν κ.λπ. είναι πιο υγιείς από ποτέ. Πιέστηκαν, ξόδεψαν, αλλά βρήκαν λύσεις για τους ρύπους, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι ήδη στην πόρτα του γκαράζ μας (βλέπε Audi E-tron, Mercedes ECQ, Nissan Leaf, BMW I). Παράλληλα με τον τεχνολογικό αγώνα που δίνουν με τα υψηλά κόστη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσπαθούν να δώσουν λύσεις -έστω και προσωρινές- στα υπάρχοντα πιο οικονομικά προϊόντα, όπως οι κινητήρες ντίζελ (βλέπε «ουρία»). Και αυτό για να γίνει πιο ήπια η μετάβαση στη νέα τεχνολογία, που θα φτάσει σταδιακά στα οικονομικά δεδομένα των συμβατικών αυτοκινήτων.

Στο Παρίσι, αν και έλειπαν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, μετά από καιρό λάβαμε σφριγηλούς παλμούς, τους οποίους σύντομα θα βιώσουμε και στη χώρα μας σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες που έρχονται. Ελπίδα όλων μας είναι να αλλάξει κάτι άμεσα και δραστικά ώστε και οι Ελληνες, όπως οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, να μπορούν να βιώσουν αυτές τις εξαιρετικές και σαφώς πια πιο οικονομικές στη χρήση τους τεχνολογίες.

Advertisement
Advertisement

Τα καλύτερα για την αυτοκίνηση έρχονται και θα τα παρακολουθούμε παρέα κάθε ημέρα στο newsauto.gr και κάθε πρώτη Κυριακή καθε μήνα με το αγαπημένο σας περιοδικό. ΤΟ CAR!