Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi

To Audi Q3 Sportback των 400 αλόγων!

Ελλάδα 21:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To Audi Q3 Sportback των 400 αλόγων!

Audi

To Audi Q3 Sportback των 400 αλόγων!

Audi

Μπορεί όλη η «οικογένεια» του Audi Q3 Sportback να προσφέρεται με αποδοτικούς κινητήρες, υπάρχει όμως και η απόλυτη έκδοση για όσους αρέσκονται σε έντονες συγκινήσεις!

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος φυσικά για το RS Q3 Sportback που κάτω από το καπό κρύβει τον βραβευμένο, 5κύλινδρο TFSI κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 2.5 λίτρων και απόδοσης 400 ίππων! Με ροπή που σκαρφαλώνει στα 480 Nm και φυσικά σύστημα τετρακίνησης quattro!

Το εν λόγω κινητήριο σύνολο έχει δεχθεί αναβαθμίσεις που εξασφάλισαν άνοδο ισχύος της τάξης του κατά 17% με αμετάβλητη την χωρητικότητα των 2.480 cc. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη σε μία ευρεία περιοχή στροφών από τις 1.950 έως τις 5.850 rpm. Μιλώντας για επιδόσεις, το νέο Audi RS Q3 Sportback χρειάζεται μόλις 4,5 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 km/h. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h ή προαιρετικά στα 280 km/h.

Advertisement
Advertisement

Με μήκος μικρότερο των 50 εκατοστών, ο κινητήρας 2.5 TFSI είναι εξαιρετικά μικρός σε διαστάσεις και 26 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου. Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο εξοικονομώντας 18 κιλά, ενώ διάφορες βελτιώσεις μειώνουν τις εσωτερικές τριβές και αυξάνουν την απόδοση. Οι επενδύσεις των κυλίνδρων είναι επικαλυμμένες με πλάσμα, τα βασικά ρουλεμάν του στροφαλοφόρου έχουν μικρότερη διάμετρο κατά 6 χιλιοστά. Ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κοίλος και κατά 1 κιλό ελαφρύτερος, ενώ τα αλουμινένια έμβολα έχουν ενσωματωμένες τις διόδους ψύξης λαδιού. Στο μικρό χρονικό διάστημα προθέρμανσης έπειτα από κρύα εκκίνηση, η αντλία νερού δεν κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό στην κυλινδροκεφαλή έτσι ώστε ο 2.5 TFSI να φτάνει πιο γρήγορα στη θερμοκρασία λειτουργίας του. Κάτι που μειώνει τον συντελεστή τριβής και την κατανάλωση καυσίμου.

Η σειρά ανάφλεξης μεταξύ των γειτονικών κυλίνδρων και εκείνων που απέχουν περισσότερο μεταξύ τους είναι 1-2-4-5-3. Η ιδιαίτερη σειρά ανάφλεξης και ο μονός αριθμός κυλίνδρων δημιουργούν ένα πολύ ιδιαίτερο ρυθμό και έναν μοναδικό ήχο κινητήρα. Οι διπλές απολήξεις RS τονίζουν τον ξεχωριστό ήχο του πεντακύλινδρου. Το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα εξάτμισης RS sport με το μαύρο φινίρισμα ενισχύει ακόμη περισσότερο αυτό τον απίστευτο ήχο!

Advertisement

Η ισχύς του πεντακύλινδρου κινητήρα μεταφέρεται σε ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά ταχυτήτων και από εκεί στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro που κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ μεταξύ των δύο αξόνων μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Η κατανομή ροπής σε συγκεκριμένους τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες εξασφαλίζει ασφαλή και ακριβή οδήγηση.

Μέσω του Audi drive select ρυθμίζεται η λειτουργία του quattro καθώς και άλλων συστημάτων, όπως αυτού της διεύθυνσης, της ανάρτησης, του κιβωτίου S tronic, καθώς και της χαρτογράφησης και του ήχου του κινητήρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, υπάρχει η δυνατότητα επιλογή ανάμεσα σε πέντε ή έξι προγράμματα λειτουργίας: άνεση (comfort), αυτόματη (auto), δυναμική (dynamic), αποδοτικότητα (efficiency) και εξατομίκευση (individual) ή εναλλακτικά στην εξατομίκευση τα δύο νέα προγράμματα RS1 και RS2. Μέσω του MMI, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει και να αποθηκεύσει μεμονωμένα στα δύο προγράμματα RS. Με την απλή πίεση του νέου διακόπτη “RS MODE” στο τιμόνι παρέχεται άμεση πρόσβαση και γρήγορη εναλλαγή ανάμεσα στις δύο αυτά νέα προγράμματα.

Advertisement

Οι σπορ επιδόσεις συνοδεύονται από σπορ ανάρτηση και προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, ολοκαίνουριο σύστημα πέδησης RS με εξαπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους με διάμετρο 375 χιλιοστών μπροστά και 310 χιλιοστών (χωρίς διάτρηση) πίσω αλλά και σπορ πινελιές στο περιτύλιγμα.

Όσο για τον εσωτερικό κόσμο, ενώ διατηρεί τον τεχνολογικό πλούτο του «απλού» μοντέλου, διαθέτει επίσης αρκετές σπορτίφ διαφοροποιήσεις όπως τα σπορ καθίσματα με επένδυση σε μαύρο δέρμα/Alcantara με το λογότυπο RS.

Advertisement