Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, μιλάει στο Newsauto για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

  • Συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1)

Η Αθήνα κινείται πλέον σε ρυθμούς EKO Ράλλυ Ακρόπολις που διοργανώνει το Υπουργείο Αθλητισμού με τη Motorsport Greece. Ο εθνικός μας αγώνας επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Μόνο που αυτή τη φορά, η πρωτεύουσα δεν θα φιλοξενήσει μόνο την εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Αμέσως μετά, τα World Rally Cars θα πατήσουν γκάζι στην καρδιά της πόλης, με την υπέρ-ειδική διαδρομή που θα λάβει χώρα πέριξ της Πλατείας Συντάγματος.

Είναι η πρώτη φορά που η Αθήνα υποδέχεται τόσο φιλόξενα ένα μεγάλο motorsport event χάρη στις ενέργειες της κυβέρνησης και του υφυπουργείου αθλητισμού, το οποίο ανοίγει διάπλατα ένα παράθυρο προβολής της πατρίδας μας σε όλο τον πλανήτη. Εύλογα, στραφήκαμε στον κάτοχο των κλειδιών της πόλης, τον Δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη.

Μας υποδέχθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο και μίλησε στον Πάνο Σεϊτανίδη για το μεγάλο ραντεβού αυτής της εβδομάδας, τη σημασία του Ράλλυ Ακρόπολις για την πόλη αλλά και τη χώρα γενικότερα, καθώς και για το μέλλον της Αθήνας, όπως εκείνος την ονειρεύεται!

Επιτέλους το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στο WRC χάρη στην κυβερνητική βούληση που εκφράζεται από τον υφυπουργό Αθλητισμού. Πόσο σημαντική είναι αυτή η εξέλιξη;

Το «Ράλλυ των Θεών» επιστρέφει στο σπίτι του και επιστρέφει με τους καλύτερους δυνατούς όρους. Όπως γνωρίζετε, επί σειρά ετών εμείς κάναμε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια για να κρατήσουμε αυτόν το θεσμό ζωντανό. Και αναφέρομαι στον προηγούμενό μου ρόλο, αυτόν του Περιφερειάρχη της Στερεάς Ελλάδος. Και αυτό διότι πέρα από τις συγκινήσεις που προσφέρει το Ράλι Ακρόπολις, πέρα από τη βιωματική και τη συναισθηματική σχέση που έχει αναπτυχθεί με πάρα πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα, ανοίγει δρόμους για τουριστική προβολή, ενώ ταυτόχρονα, είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο. Η επιστροφή λοιπόν του Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC φέτος -μετά από οχτώ χρόνια- αποτελεί ένα μήνυμα. Όχι μόνο στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό: Ότι μαζί έχουμε επιστρέψει κι όλοι εμείς. Κι έχουμε επιστρέψει με αυτοπεποίθηση και με αισιοδοξία για το μέλλον, παρά τις αντικειμενικά μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε.

Όπως είπατε, δεν είναι η πρώτη φορά που το Ράλλυ Ακρόπολις διεξάγεται σε δικό σας τομέα ευθύνης. Πόσο «κοντά» νιώθετε όμως στον αγώνα αυτό;

Το έχω ζήσει. Έχω ζήσει την έξαψη του να «τρως σκόνη» σε μία ειδική διαδρομή, έχω ζήσει τα οφέλη του Ράλλυ Ακρόπολις σε μία οικονομία ή σε μία κοινωνία και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, σήμερα έχω τόσο μεγάλο ενθουσιασμό. Διότι δεν είναι μόνο οι ειδικές διαδρομές, οι οποίες αντικειμενικά -εσείς το ξέρετε πάρα πολύ καλά- είναι από τις πιο απαιτητικές και ενδιαφέρουσες στο διεθνές καλεντάρι. Εάν ρωτήσεις τους ειδικούς του σπορ, θα σου πουν πως διαδρομές όπως ο Ταρζάν, δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο. Δεν είναι ούτε το γεγονός πως ο αγώνας θα αρχίσει κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το «brand» της Αθήνας. Είναι ότι θα ζήσουμε κάτι ανεπανάληπτο και πρωτόγνωρο: Μία ειδική διαδρομή στο Σύνταγμα.

Ποια ήταν η πρώτη σας αντίδραση όταν έπεσε στο τραπέζι αυτό το σενάριο;

Νομίζω ότι η πρώτη μου αντίδραση, θα ήταν και η δική σας πρώτη αντίδραση, αλλά και η πρώτη αντίδραση όλων όσων γνωρίζουν τι σημαίνει Ράλι Ακρόπολις: Χαρά, μόνο χαρά. Και ακόμα και σήμερα μετράω τις μέρες ανάποδα και αισθάνομαι ανυπομονησία. Θέλω να το δω, θέλω να το ζήσω και μαζί με εμένα να το δουν και να το ζήσουν άνθρωποι από δεκάδες χώρες σε κάθε άκρη του πλανήτη. Η προβολή της πόλης των Αθηνών, μέσω του Ράλλυ Ακρόπολις, έχει τεράστια σημασία. Σκεφτείτε, μέσα σε λίγα λεπτά αγωνιστικής δράσης, πόσο διαφημιστικό «χώρο» κερδίζουμε μέσα στο κεφάλι χιλιάδων τηλεθεατών σε όλον τον πλανήτη.

Έτσι είναι. Παρότι λόγω covid υποθέτω ο τουρισμός για το ράλι θα είναι περιορισμένος, ο τουρισμός χάρη στο Ράλι Ακρόπολις είναι κάτι εντελώς διαφορετικό…

Το Ράλλυ Ακρόπολις, όπως και θεσμοί αυτού του επιπέδου και αυτού του μεγέθους, δε μετρούνται στη στιγμή. Η δουλειά που το 2016 κάναμε στη Λαμία, σήμερα έχει μεγαλύτερο νόημα στην Αθήνα του 2021. Δε σχεδιάζεις σκεπτόμενος μόνο την επόμενη μέρα. Σχεδιάζεις σκεπτόμενος τον επόμενο χρόνο ή, αν είσαι και τυχερός, την επόμενη πενταετία. Είναι μία δυναμική διαδικασία και γι’ αυτό είναι πολύ «στεγνή» κατά την άποψή μου μία ανάλυση που λέει: «Ναι, αλλά τώρα έχουμε covid». Σύμφωνοι, τώρα έχουμε covid, του χρόνου όμως μπορεί να μην έχουμε. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει μία διετή παρουσία στο WRC. Εδώ θα ήθελα να βάλω μία παρένθεση: Καθώς η αγωνιστική επιτυχία στο Ράλλυ Ακρόπολις εξασφαλίζεται μέσα από ομαδική δουλειά, πρέπει αντίστοιχα να αναγνωρίσουμε την τεράστια συμβολή όλης της οικογένειας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κυρίως της Κυβέρνησης στο ότι φτάσαμε να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα.

Στο διάστημα από τη στιγμή που προτάθηκε η υπέρ-ειδική στο Σύνταγμα μέχρι σήμερα, ποια ήταν τα μεγαλύτερα εμπόδια που έπρεπε να προσπεραστούν για να γίνει πραγματικότητα η ιδέα;

Όταν γίνεται κάτι για πρώτη φορά, υπάρχουν πάρα πολλές τεχνικές προκλήσεις και τις χαρακτηρίζω επίτηδες τεχνικές γιατί αυτό είναι. Πρώτα από όλα, απαιτείται ο συντονισμός διαφορετικών φορέων, πέρα από τους διοργανωτές του αγώνα: Του Δήμου Αθηναίων, της Περιφέρειας Αττικής, της Τροχαίας, του ΟΑΣΑ κ.ά. Ταυτόχρονα -κι αυτό νομίζω είναι το μεγάλο στοίχημα για όλους εμάς- καλούμαστε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του αγώνα, ειδικά όταν μιλάμε για οδική ασφάλεια. Ας μη ξεχνάμε ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είναι και μία ευκαιρία να στείλουμε ένα μήνυμα –εμείς πάντα έτσι το βλέπαμε και συνεχίζουμε να το βλέπουμε- για τη σημασία που έχει η υπεύθυνη και η ασφαλής οδήγηση. Και αυτό το μήνυμα να το στείλουμε και στους νέους και στα παιδιά. Σε όλο αυτό, οι καλύτεροι πρέσβεις μας είναι οι ίδιοι οι οδηγοί του Ράλλυ Ακρόπολις. Πάντοτε, προς τιμήν τους, βρίσκουν χρόνο και χώρο να μιλήσουν για τη σωστή συμπεριφορά όλων μας στους δρόμους.

Εδώ και 20 χρόνια, θυμάμαι να γίνεται συζήτηση για motorsport events στους δρόμους της Αθήνας και πάντα, να προκύπτει κάποιο εμπόδιο που να στερεί από το κοινό εμπειρίες που βλέπουμε να λαμβάνουν χώρα επανειλημμένα σε άλλες ανταγωνιστικές τουριστικά πόλεις. Μπορούμε να πούμε πως με εφαλτήριο το Ράλλυ Ακρόπολις 2021, μπορούμε να ελπίζουμε πως θα υπάρχει διαφορετική προσέγγιση σε αυτόν τον τομέα; Να δούμε στο μέλλον έναν αγώνα της Formula E ή κάτι ανάλογο…

Είναι νωρίς ακόμα να κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Αυτό που μπορώ να πω, είναι πως το ένα βήμα πάντα φέρνει το επόμενο. Αλλά για να έρθει το επόμενο βήμα πρέπει πρώτα όλοι μας, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο που συμμετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια, να κάνουν τη δουλειά τους όσο καλύτερα γίνεται. Πάντα όταν ανεβαίνεις μία σκάλα, σημασία έχει να πατάς γερά στο πρώτο σκαλί ώστε να μπορέσεις μετά να πας στο επόμενο.



Ποιες είναι οι σκέψεις σας σχετικά με τον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας; Τι μπορεί να κάνει άμεσα η Αθήνα για να μιμηθεί άλλες ευρωπαϊκές πόλεις σε αυτόν τον τομέα;

Πρώτα από όλα πρέπει να αποκτήσουμε πολιτική βιώσιμης κινητικότητας. Δυστυχώς, στην Ελλάδα ακόμα σχεδιάζουμε με τους όρους της δεκαετίας του ‘80. Τον 20ο αιώνα οι πόλεις είχαν σχεδιαστεί γύρω από το αυτοκίνητο. Τον 21ο αιώνα οι πόλεις πρέπει να σχεδιάζονται γύρω από τους ανθρώπους. Αυτό δε σημαίνει ότι γίνεται «πόλεμος» στο αυτοκίνητο. Σημαίνει ότι πρέπει να ξαναδούμε από την αρχή τα δικαιώματα όλων μας. Έχει δικαίωμα ο οδηγός του αυτοκινήτου, προφανώς έχει δικαίωμα και ο επιβάτης ενός μέσου μαζικής μεταφοράς, έχει δικαίωμα ο πεζός, έχει δικαίωμα ο δικυκλιστής, έχει δικαίωμα και ο ποδηλάτης. Και όλοι αυτοί, όλοι μας, να μπορούμε να συμβιώνουμε μέσα σε μία πόλη. Δεν είναι εύκολο να γίνει μία τέτοια μετάβαση, για να λέμε τα πράγματα όπως είναι. Είναι όμως μια αναγκαία μετάβαση. Και επειδή είναι θέμα χρόνου να γίνει, καλύτερα να προσγειωθούμε ομαλά, παρά να προσγειωθούμε ανώμαλα. Μη ξεχνάτε ότι ζούμε μία κλιματική κρίση, μία κλιματική αλλαγή, μία κλιματική απειλή, η οποία αποτελεί παγκόσμια πρόκληση. Όμως πρέπει να αντιμετωπιστεί τοπικά, από κάτω προς τα πάνω. Αυτή τη στιγμή το 70% των διοξειδίων του άνθρακα παγκοσμίως, παράγεται στα αστικά κέντρα. Σε μερικά χρόνια, ειδικά οι πόλεις στη Μεσόγειο όπως είναι και οι δικές μας, θα είναι κυριολεκτικά αβίωτες. Ειδικά στην περίπτωση της Αθήνας, η οποία έχει μείνει πάρα πολύ πίσω τα τελευταία 10-12 χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, οφείλουμε να πολλαπλασιάσουμε την ταχύτητά μας, να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα, ώστε να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε ή και να συγκριθούμε με άλλες πόλεις στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη.

Μιλώντας για θεσμούς φιλικούς προς το περιβάλλον, θεωρώ πως είναι εξαιρετικά σημαντικό, μετά το τέλος του ράλλυ να αφήσουμε μία καθαρή πόλη και αντίστοιχα καθαρό βουνό…

Αλίμονο μας αν δεν αφήσουμε, τόσο απλά. Γιατί εδώ μιλάμε για ένα νέο πρότυπο και ένα νέο υπόδειγμα. Ό,τι κάνουμε πλέον, μικρό ή μεγάλο, συνδέεται με το περιβάλλον. Κι αυτό σημαίνει ότι αυτή η διοργάνωση είναι ακόμη μια ευκαιρία να δείξουμε όλοι τους καλύτερους μας εαυτούς. Όχι μόνο ο ένας προς τον άλλον, αλλά και στον κόσμο ολόκληρο. Να δείξουμε δηλαδή ότι η Αθήνα είναι μία πόλη η οποία αλλάζει, είναι μία σύγχρονη μητρόπολη που μπορεί να είναι υπερήφανη τόσο για το αρχαίο της παρελθόν και την πολιτιστική της κληρονομιά, όσο και για το δυναμικό παρόν της.

Έχετε επιδιώξει ήδη να αφήσετε το στίγμα σας στην Αθήνα. Ποιο είναι το όνειρο σας για αυτή την πόλη και ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Εμείς θέλουμε μια Αθήνα η οποία να είναι ασφαλής, μια Αθήνα λειτουργική και όμορφη, μια Αθήνα  πράσινη, με ποιοτικό δημόσιο χώρο. Γνωρίζουμε καλά ότι κουβαλάμε στις πλάτες μας δεκαετίες κακού αστικού σχεδιασμού, δεκαετίες προχειρότητας, δεκαετίες λαθών. Όμως, δε συμβιβαζόμαστε με το σήμερα. Ήδη ο Δήμος Αθηναίων κινείται σε ένα πολύ μεγάλο εύρος. Από μικρές παρεμβάσεις, όπως είναι τα pocket parks, τα οποία μπορεί να μην αλλάζουν την πόλη, αλλά μπορούν να αλλάξουν μια γειτονιά, μέχρι μεγάλες παρεμβάσεις, όπως η διπλή ανάπλαση. Και προχωράμε σε όλα αυτά τα μέτωπα, με πίστη για την πόλη που μας αξίζει.

Εμείς είμαστε προφανώς ενθουσιασμένοι που το κέντρο της πόλης θα μετατραπεί για μερικές ώρες σε ειδική διαδρομή αλλά τι γίνεται με όσους δεν αγαπούν τους αγώνες αλλά δεν αγαπούν και την ταλαιπωρία; Πως έχει προβλεφθεί να διαμορφωθεί η κίνηση στο κέντρο για να μη σηκώσει χειρόφρενο η πόλη;

Γίνεται το καλύτερο δυνατό ώστε να διασφαλίσουμε τη λιγότερη δυνατή όχληση και ενόχληση. Νομίζω όμως ότι όλοι, ακόμα κι αυτοί που ενδεχομένως δεν ξέρουν τον αγώνα ή δεν είναι τόσο ενθουσιασμένοι με αυτόν, θα αντιληφθούν το λόγο για τον οποίο γίνεται και κυρίως την υπεραξία αυτής της διοργάνωσης. Να το θέσω διαφορετικά: Μία ολόκληρη πόλη μπορεί να ταλαιπωρηθεί από μία συγκέντρωση, μικρή συγκέντρωση πεντακοσίων ανθρώπων, περισσότερο από ό,τι θα ταλαιπωρηθεί από το Ράλλυ Ακρόπολις που μάς δίνει μία νέα προοπτική και την προσφέρει σε όλους μας. Πέρα και πάνω από κόμματα, ιδεολογίες και παρατάξεις. Επίσης, καλό είναι να μην κοιτάμε μόνο από μέσα, αλλά να κοιτάμε κι από έξω. Η διοργάνωση αυτή, στέλνει ένα μήνυμα για την Ελληνική Δημοκρατία: Η Ελλάδα πέρασε μία πολύ βαθιά κρίση, όμως βγήκε από αυτήν την κρίση με τη Δημοκρατία της ισχυρή, τους θεσμούς της ισχυρούς και έχοντας απομονώσει τους ακραίους και τους λαϊκιστές. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ ισχυρό μήνυμα σε όλο τον πλανήτη, καθώς πολλά από αυτά που εμείς θεωρούμε δεδομένα, άλλοι τα διεκδικούν. Έχει σημασία να στεκόμαστε όρθιοι με μία υπερηφάνεια. Δε λέω σε καμία περίπτωση ότι σπρώχνουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί, ούτε υποτιμώ, ούτε απαξιώνω τίποτα. Έχει όμως σημασία όταν κοιτάμε τον κόσμο γύρω μας, να μην τον κοιτάμε με το σύνδρομο του Χατζηαβάτη που τρώει σφαλιάρες αλλά με το σύνδρομο μίας κοινωνίας η οποία αναπτύσσεται, εξελίσσεται και πιστεύει στον εαυτό της.

Το μήνυμά σας προς τους φίλους των αγώνων ενόψει του Ράλλυ Ακρόπολις;

Το μήνυμά μου μπορεί να θεωρηθεί λίγο anticlimax αλλά είναι το «να μην επαναπαυθούμε, να μη χαλαρώσουμε». Πετύχαμε αυτό, πάμε τώρα για το επόμενο. Μη μείνουμε στη μία στιγμή, στη μία φωτογραφία, στη διοργάνωση της μίας χρονιάς. Πάμε να διασφαλίσουμε αυτά που έχουμε κερδίσει και να προσπαθήσουμε να τα κάνουμε ακόμη περισσότερα!

Το Ράλι Ακρόπολις διεξάγεται 9 με 12 Σεπτεμβρίου, με την πρώτη ημέρα δράσης να απλώνεται στους δρόμους της Αθήνας, προτού το σκηνικό μεταφερθεί αρχικά στην Πελοπόννησο και εν συνεχεία στη Στερεά Ελλάδα. Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις, μέσα από τις σελίδες του NewsAuto.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto