Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Skoda Fabia RS Rally2 vs Skoda Fabia 1.0 TSI

Ελλάδα 10:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Skoda Fabia RS Rally2 vs Skoda Fabia 1.0 TSI

ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Skoda Fabia RS Rally2 vs Skoda Fabia 1.0 TSI

ΑΓΩΝΕΣ

Τα αυτοκίνητα της υποστηρικτικής, δεύτερης τη τάξη, κατηγορίας Rally2 είναι εκείνα που βρίσκονται μία ανάσα τρόπον τινά, από τα μεγαθήρια Rally1 Hybrid. Και βάσει κανονισμών, αυτά πρέπει να βασίζονται σε μία έκδοση πολυπαραγωγής.

Advertisement
Advertisement

«Συγκρίνουμε» το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally2 με το «νορμάλ» μοντέλο στο οποίο βασίζεται.

 Η Skoda, από καταβολής εργοστασίου και με πραγματικά τεράστια αγωνιστική εμπειρία στα ράλι, δεν είχε δίλλημα… «Πήρε» το Fabia και το έκανε νικητή. Σε όλο τον κόσμο. Έχει την συνταγή για να μετατρέψει το «αρνάκι σε λύκο» και πλέον, ένα εντελώς νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο αναμένεται να πάρει δελτίο αναγνώρισης από την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) για να κάνει το ντεμπούτο του στους αγώνες, το οποίο για την ώρα καθυστερεί λόγω της επάρκειας στην τροφοδοσία ανταλλακτικών που συναντάμε σε κάθε επίπεδο της αυτοκίνησης σήμερα.

Advertisement
Advertisement

Όταν η Skoda Motorsport αποκάλυψε το νέο της αγωνιστικό μοντέλο Fabia RS Rally2, ήξερε τον στόχο της: Να συνεχίσει στον δρόμο των επιτυχιών όπως και ο προκάτοχός του.

Και όταν αναφερόμαστε σε επιτυχίες, ας αφήσουμε να «μιλήσουν» οι αριθμοί! Το νέο λοιπόν Skoda Fabia RS Rally2 αντικαθιστά δύο πολύ επιτυχημένα αγωνιστικά μοντέλα, τα Fabia Rally2 και Fabia Rally2 evo, τα οποία συμμετείχαν σε 13.091 αγώνες σε όλο τον κόσμο, σημειώνοντας συνολικά 1.714 πρώτες θέσεις, εκ των οποίων οι τέσσερις στο φημισμένο Ράλι Μόντε Κάρλο.

Advertisement

Από το 2015, όταν και έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του, το Fabia Rally2 αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την κατηγορία WRC2, κατακτώντας πάνω από 20 τίτλους για εργοστασιακά πληρώματα και ιδιώτες στην Ευρώπη, αλλά και σε άλλες ηπείρους (Αφρική, Κεντρική και Νότια Αμερική, Ασία και Μέση Ανατολή).

Skoda Fabia RS Rally2: από τεχνική σκοπιά

Advertisement

Η 4η γενιά του Skoda Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία οδήγησε σε μία σειρά αλλαγών τόσο στις αναλογίες του αυτοκινήτου όσο και στην τεχνική του σχεδίαση.

Οι μηχανικοί της Skoda Motorsport χρησιμοποίησαν αυτές τις αλλαγές προς όφελός τους και αξιοποίησαν στο έπακρο τα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ το Fabia RS Rally2 υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου παραγωγής, προσθέτοντας εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες, πληθώρα αεραγωγών και την ευμεγέθη πίσω αεροδυναμική πτέρυγα για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική απόδοση του αγωνιστικού μοντέλου, με αποτέλεσμα την επίτευξη υψηλότερης κάθετης δύναμης σε σχέση με το προηγούμενο Fabia Rally2 evo, κάτι που σημαίνει βελτιωμένη πρόσφυση και συνεπώς μεγαλύτερη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής.

Advertisement

Στο επίπεδο ασφάλειας, το αγωνιστικό Fabia RS Rally2 δεν χρησιμοποιεί κανένα από τα συστήματα υποβοήθησης ή τους αερόσακους που γνωρίζουμε από το μοντέλο παραγωγής. Ωστόσο βασίζεται στην εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος, η οποία κατέστησε δυνατή την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου προστασίας του πληρώματος σε περίπτωση ατυχήματος. Το μοντέλο διαθέτει το υποχρεωτικό από την FIA roll cage: Ο ατσάλινος κλωβός ασφαλείας έχει μήκος 35,8 μέτρα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην απορρόφηση των πλευρικών συγκρούσεων.

Ο κινητήρας κάτω από το καπό του νέου Skoda Fabia RS Rally2 ακολουθεί τους κανόνες που έχει θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) για τη συγκεκριμένη κατηγορία, οι οποίοι ορίζουν ότι η υπερτροφοδοτούμενη 4κύλινδρη μονάδα ισχύος πρέπει να έχει μέγιστη χωρητικότητα 1.6 λίτρων. Το νέο θερμικό σύνολο έχει  απόδοση 291 ίππους και 430 Nm ροπής. Η παραπάνω ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, χρησιμοποιώντας δύο μηχανικά διαφορικά (εμπρός-πίσω), μέσω ενός σειριακού κιβωτίου πέντε σχέσεων.

Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο ηλεκτροϋδραυλικός έλεγχος του συμπλέκτη μεταξύ των δύο αξόνων, που επιτρέπει με τη βοήθεια του χειρόφρενου την απεμπλοκή είτε του εμπρός είτε του πίσω, μία τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά στους αγώνες ράλλυ για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές.

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας του Fabia RS Rally2 είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από νάιλον και καουτσούκ, σύμφωνα πάντα με τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Το υλικό κατασκευής έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζεται η μέγιστη αντοχή του χωρητικότητας 82,5 lt ρεζερβουάρ είτε στα τρυπήματα, είτε στην περίπτωση ατυχήματος.

Για επιπλέον προστασία στο εσωτερικό της δεξαμενής υπάρχει ένας ειδικός αφρός που εμποδίζει πιθανή διαρροή καυσίμου, ενώ δεν λείπει και ένα απορροφητικό στρώμα στην κάτω πλευρά, κατασκευασμένο από kevlar και fibreglass. Τέλος, το νέο Fabia RS Rally2 μπορεί να καταναλώνει αποκλειστικά 100% βιώσιμο καύσιμο.

Το μοντέλο «δρόμου» Skoda Fabia 1.0 TSI

Το τέταρτης γενιάς Fabia που είδε το φως της δημοσιότητας πέρυσι το καλοκαίρι, συνεχίζει την επιτυχία της μάρκας στην κατηγορία των σπουπερμίνι.  Είναι δε το πρώτο Fabia που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen. Είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του και διαθέτει επιπλέον βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης καθώς και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.

Βάση ερευνών, οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για την αγορά ενός Fabia περιλάμβαναν τη σχέση ποιότητας/τιμής, το χαμηλό κόστος λειτουργίας και τους εντυπωσιακούς χώρους. Χαρακτηριστικά, ο χώρος αποσκευών –o οποίος ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία- απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα σε χωρητικότητα φθάνοντας πλέον τα 380 λίτρα. Υπάρχουν δε 16 επιλογές αποθήκευσης στο νέο Fabia, με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 108 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου ενός πτυσσόμενου κεντρικού υποβραχιόνιου με δύο ποτηροθήκες στα πίσω καθίσματα.

Τα επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style είναι διαθέσιμα στην αγορά.  Θα ακολουθήσει αργότερα η σπορ έκδοση Monte Carlo, τιμητική αναφορά στα όσα έχει πετύχει το μοντέλο στο φημισμένο παγκοσμίως ράλι. Πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group αποδίδουν ισχύ από 65 έως 150 ίππους. Για τον 1.0 TSI που παράγει 110 ίππους, υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και DSG 7 σχέσεων. Η κορυφαία αεροδυναμική στην κατηγορία με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) 0,28 και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων επιτρέπουν αυτονομία μεγαλύτερη από 900 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Επίσης, πέντε Simply Clever δυνατότητες κάνουν το ντεμπούτο τους με το νέο Skoda Fabia.

Φωτογραφίες: Skoda media

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Προετοιμασία για την Χαλκιάς Racing Team
Ακούστε ιστορίες για το Ράλλυ Ακρόπολις
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Υβριδική τεχνολογία και ασφάλεια