Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Mclaren Speedtail – Ferrari Future – Renault EZ Ultimo

Ελλάδα 13:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Mclaren Speedtail – Ferrari Future – Renault EZ Ultimo

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Mclaren Speedtail – Ferrari Future – Renault EZ Ultimo

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

• MCLAREN SPEEDTAIL Το νέο δημιούργημα της φίρμας από το Woking που θα λατρέψουν οι φίλοι των hypercars. • FERRARI FUTURE Τα πλάνα της Ferrari για την επόμενη πενταετία προβλέπονται άκρως ενδιαφέροντα, τόσο οργανωτικά όσο και σε ποικιλία μοντέλων. • RENAULT EZ-ULTIMO Η γαλλική πρόταση για το μέλλον των ρομποτικών αυτοκινήτων. (*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Advertisement
Advertisement

MCLAREN SPEEDTAIL

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ

Advertisement
Advertisement

(Η νέα Speedtail έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει ανεπανάληπτες οδηγικές εμπειρίες)

Υποκλινόμαστε για ακόμη μία φορά στην ακαταμάχητη γοητεία των μοντέλων της McLaren με αφορμή το νέο «κόσμημα» της εταιρείας, τη Speedtail.

Τέρμα οι teaser φωτογραφίες, τέλος η αναμονή. Ιδού το νέο hypercar μοντέλο της McLaren που απευθύνεται σε ελάχιστους, 106 συνολικά, τυχερούς ιδιοκτήτες, οι οποίοι πλέον θα πρέπει να μετρούν αντίστροφα μέχρι το νέο τους απόκτημα να πάρει τη θέση που του αναλογεί στο γκαράζ τους. Βλέπετε, τα σχεδόν δύο εκατομμύρια που κοστίζει η Speedtail χρειάζονται και τον αντίστοιχο ιδιωτικό χώρο. H συγκεκριμένη McLaren αποτελεί το επόμενο κεφάλαιο της σειράς Ultimate Series. Η βρετανική φίρμα το χαρακτηρίζει το «πρώτο Hyper-GT» μοντέλο της, ενώ αποτελεί το πρώτο από τα 18 νέα αυτοκίνητα που ανήκουν στο επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας Track25 και αφορά κυρίως τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας της μέχρι το 2025.

Advertisement

Η βασική γραμμή της Speedtail έχει ρίζες στο παρελθόν, με σχεδιαστικά δάνεια από τη θρυλική F1. Πρώτα από όλα, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι η τριθέσια διάταξη του κόκπιτ. Η θέση του οδηγού έχει τοποθετηθεί στο κέντρο, με τους δύο συνεπιβάτες να κάθονται λίγο πιο πίσω. Ένας εξίσου σημαντικός τομέας, στον οποίο οι τεχνικοί της McLaren έδωσαν την ανάλογη προσοχή, είναι η αεροδυναμική. Αν και λείπουν στοιχεία επιθετικής εμφάνισης, όπως αεροτομές και σπόιλερ, κυρίαρχο στοιχείο των P1 και Senna, η Speedtail διαθέτει χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας που έχει δημιουργηθεί χάρη στα αεροδυναμικά καλύμματα στους εμπρός τροχούς, στις αναδυόμενες κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες, και στα ενεργά πίσω πτερύγια.

Advertisement

(Η πρωτότυπη διάταξη στο εσωτερικό 1+2, μας έρχεται αυτούσια από τη «θρυλική» F1)

Εξαιρετικά χαμηλό είναι και το συνολικό βάρος, που φτάνει μόλις τα 1.430 kg. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εκτενούς χρήσης carbon στο πλαίσιο (Monocage στη γλώσσα της φίρμας), που εξασφαλίζει, μεταξύ άλλων, χαμηλότερο κέντρο βάρους για ακόμα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά, μεγαλύτερο άνοιγμα για την είσοδο των επιβατών στην καμπίνα και χαμηλότερο κατώφλι. Επίσης, η ενεργητική ανάρτηση είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, ενώ τα φρένα διαθέτουν carbon κεραμικούς δίσκους.

Η McLaren, θέλοντας να κάνει τη Speedtail το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της, τοποθέτησε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 1.050 PS. Αποτέλεσμα είναι εξωπραγματικές επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Σημειώστε τους παρακάτω αριθμούς: 0-300 km/h σε 12,8”, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 403 km/h, κάτι που την καθιστά την ταχύτερη McLaren στην ιστορία της εταιρείας. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, η P1 για το «0-300» χρειάζεται 16,5”.

Advertisement

Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας επιτυγχάνεται στη λειτουργία Velocity, η οποία έχει δημιουργηθεί ειδικά για τη Speedtail. Βελτιστοποιεί το υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζει τη γωνία των ενεργών πίσω πτερυγίων. Επιπλέον, η ανάρτηση Active Chassis Control, με ενεργή απόσβεση αμορτισέρ και ένα υδραυλικό σύστημα που αντικαθιστά τις κλασικές αντιστρεπτικές ράβδους, χαμηλώνει τη Speedtail κατά 35 mm, με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει μόλις τα 1.120 mm.

Οι πρώτες Speedtail αναμένεται να παραδοθούν στις αρχές του 2020.

Mclaren F1Ο θρυλικός απόγονος
Η McLaren F1 αποτέλεσε ένα από τα πιο εμβληματικά supercars των τελευταίων δεκαετιών. Πίσω από τη σχεδίασή της ήταν ο Gordon Murray, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της τριθέσιας διάταξης στο εσωτερικό, έχοντας στο μυαλό του την εικόνα των μονοθέσιων της Formula 1. Παρουσιάστηκε επίσημα το 1992, στο πλαίσιο του Grand Prixτου Μονακό, ενώ για αρκετά χρόνια είχε τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής, με τελική ταχύτητα 371 km/h. Πλέον αποτελεί συλλεκτικό μοντέλο, με την τιμή του να ξεπερνά τα 10-15 εκατομμύρια ευρώ.

FERRARI FUTURE

ΤΟΥ BEN MILLER,
ΑΠΟΔΟΣΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ

Η μετά Μarchionne εποχή έχει ήδη ξεκινήσει στη Ferrari, με τη νέα ηγεσία να υπόσχεται ένα καλύτερο, για την εταιρεία και τους φανατικούς οπαδούς της, μέλλον.

Το καλοκαίρι του 2018 αποτέλεσε για τη Ferrari γκρίζα ζώνη τόσο εξαιτίας της εμφάνισής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 όσο και του θλιβερού γεγονότος που σημάδεψε την ηγεσία της. Από τη μία είχαμε τις απογοητευτικές εμφανίσεις του μονοθεσίου της Scuderia, που παρά τη βελτίωση σε πολλά σημεία, όπως η ταχύτητα και η αξιοπιστία, δεν μπόρεσε να προσφέρει τα αναμενόμενα και επιθυμητά αποτελέσματα, και από την άλλη ο ξαφνικός θάνατος του προέδρου Sergio Marchionne έφερε τα πάνω κάτω σε ό,τι αφορά τα μελλοντικά πλάνα της φίρμας του Μαρανέλο.

(Τα δύο μοντέλα αποτελούν την αρχή μιας νέας σειράς εκκεντρικών μοντέλων της φίρμας με τον κωδικό Icona)

Η αξία των μετοχών έπεσε, ενώ οι δηλώσεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου, Louis Camilleri, ότι τα προβλεπόμενα σχέδια της Ferrari εμπεριείχαν κινδύνους και δεν ήταν εφικτά, πυροδότησαν ακόμα περισσότερο το κλίμα. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στο παρασκήνιο της διοργάνωσης Capital Markets Days, ο Camilleri ανακοίνωσε το τριετές πλάνο που έχει ως στόχο τη διεύρυνση της γκάμας και φυσικά της κερδοφορίας της εταιρείας, θέλοντας να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Πιο συγκεκριμένα, μέχρι και το 2022 θα παρουσιαστούν 15 νέα μοντέλα με ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους (από το 22,7% του 2017 στο 25% μέχρι το 2022). Αυτό που ξεχώρισε από την ομιλία του δεν ήταν άλλο από την αναγγελία του νέου μοντέλου Purosangue, που θα αποτελέσει το πρώτο SUV στην ιστορία της φίρμας. Το επίσημο λανσάρισμά του δεν αναμένεται πριν από τα τέλη του 2021, αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί για το 2020.

(Παράλληλα με την παρουσίαση των πρωτοτύπων SP1 και SP2 η Ferrari δημιούργησε και μία σειρά ρούχων με την υπογραφή των οίκων Loro Piana και Berluti)

Ο λόγος της καθυστέρησης, σύμφωνα με τον Camilleri, είναι ότι από τη στιγμή που η Purosangue θα είναι κάτι μοναδικό, ένα SUV με εκρηκτικές επιδόσεις αλλά συνάμα και ένα μοντέλο Ferrari, χρειάζεται και ο ανάλογος χρόνος εξέλιξης και δοκιμών. Το νέο μοντέλο θα βασίζεται σε μια πλατφόρμα με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός, ενώ πιθανότατα θα υπάρχει και υβριδική έκδοση. Ο υπεύθυνος στον τομέα της τεχνολογίας, Michael Hugo Leiters, επιβεβαίωσε ότι αυτός και η ομάδα του εξελίσσουν μία νέα ανάρτηση που θα προσφέρει άπλετα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου χωρίς να χάνει σε άνεση.

Επίσης, θέλοντας να διατηρήσει τον μύθο της και να αυξήσει τη λατρεία εκ μέρους των φανατικών φίλων της, η Ferrari αποκάλυψε δύο νέα πρωτότυπα με εμφανείς τις σχεδιαστικές επιρροές του παρελθόντος, τα Monza SP1 και SP2. Και τα δύο θα είναι ότι πιο κοντινό σε αίσθηση και εμπειρία οδήγησης με ένα αντίστοιχο μονοθέσιο της Φόρμουλα 1. Το target group των δύο πρωτότυπων είναι βέβαια οι έχοντες αλλά και οι συλλέκτες μοναδικών τετράτροχων μοντέλων.

(Όπως ανακοίνωσε ο νέος CEO της Ferrari, Luis Camilleri, το πρώτο SUV μοντέλο για τη φίρμα του Μαρανέλο φέρει τον κωδικό Purosangue)

Σχεδιαστικά, τόσο το μονοθέσιο SP1 όσο και το διθέσιο SP2 ακολουθούν τις ρετρό γραμμές προηγούμενων δεκαετιών, κυρίως των 50s, έχοντας ως σημείο αναφοράς τόσο τη θρυλική 166 MM Barchetta του 1949 όσο και τις 750 Monza και 860 Monza, δύο μοντέλα που ανέδειξαν τον μύθο της Ferrari στους αγώνες αυτοκινήτων. Και στα δύο πρωτότυπα τη θέση του κλασικού παρμπρίζ έχει πάρει η ευρεσιτεχνία Virtual Wind Shield. Στο φέρινγκ εμπρός από το τιμόνι και από την κεντρική κονσόλα υπάρχουν αεραγωγοί και ακροφύσια που διοχετεύουν τη ροή του αέρα εν είδει παρμπρίζ.

Επίσης οι θύρες ανοίγουν προς τα πάνω, με τα εμπρός φτερά να είναι ενσωματωμένα στο ανθρακονημάτινο καπό. Τα Monza SP1 και SP2 είναι εξοπλισμένα με τον ισχυρότερο V12 κινητήρα των 6,5 lt που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ferrari, αυτόν που τοποθετείται και στην 812 Superfast, με ισχύ 810 PS. Εκρηκτικές είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε μόλις 2,9” και το 0-200 km/h σε 7,9”.

RENAULT EZ-ULTIMO

ΤΟΥ BEN MILLER,
ΑΠΟΔΟΣΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ

Το τελευταίο δημιούργημα της Renault δίνει μια διαφορετική προσέγγιση στο τι θα ακολουθήσει στο μέλλον της μετακίνησης, όπου υπάρχει ο κίνδυνος όλα τα οχήματα να είναι ίδια σε σχεδίαση. Και μάλλον έχει ελπίδες.

Ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Renault, Laurens van den Acker, έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ: «Πραγματικά δεν ανέχομαι την ιδέα ότι στο άμεσο μέλλον όλοι μας θα είμαστε αναγκασμένοι να οδηγούμε πανομοιότυπα οχήματα. Ναι, για τους περισσότερους από εμάς αυτή θα είναι η πραγματικότητα, αλλά θέλω να ελπίζω ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για κάτι μοναδικό, τουλάχιστον σε σχεδίαση». Και δείχνοντάς μου το EZ-Ultimo με ρωτάει: «Οχι, πείτε μου, ποιος δεν θα ήθελε να οδηγήσει ένα τέτοιο όχημα;».Η έμπνευση για τη δημιουργία του συγκεκριμένου πρωτότυπου γεννήθηκε όταν ο πρόεδρος της Renault, Carlos Ghosn, ανακοίνωσε ότι η έλευση ενός ρομποτικής τεχνολογίας ταξί είναι πολύ πι-θανή μέσα στα επόμενα χρόνια.

Και να που η αρχική ιδέα πήρε σάρκα και οστά με την παρουσίαση του EZ-Ultimo. Ουσιαστικά αποτελεί το τρίτο και τελευταίο υπόδειγμα ρομποτικών πρωτότυπων οχημάτων, με τον Van der Acker και την ομάδα του να επισημαίνουν ότι αποτελεί κάτι αντίστοιχο των μοντέλων Rolls-Royce και Bentley, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το επίπεδο πολυτέλειας.Αυτό που ξεχωρίζει κοιτώντας το εσωτερικό είναι η διάθεση των σχεδιαστών να αποδώσουν στον μέγιστο βαθμό την εικόνα και την αίσθηση της χαλαρότητας που συναντούμε στο σαλόνι ενός σπιτιού.

(Το EZ-Ultimo προβάλλει το όραμα της Renault για την εικόνα που θα μπορούσε να έχει το μέλλον της αυτόνομης μετακίνησης)

Κύρια γνωρίσματά του αποτελούν οι αυτόματα ανοιγόμενες πλαϊνές πόρτες, η περιστρεφόμενη πολυθρόνα κάθισμα, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, όπως το ξύλο, το δέρμα και το μάρμαρο, δίνουν την απαραίτητη νότα πολυτέλειας. Οι μοναδικές λεπτομέρειες αφθονούν, όπως ο φανταχτερός φωτισμός, το σμαραγδί βελούδινο κάθισμα, η χειροποίητη θήκη για αναψυκτικά, το κατασκευασμένο από ξύλο καρυδιάς πάτωμα.

Η όλη κατασκευή ζυγίζει 1.800 kg, ενώ οι διαστάσεις του σε μήκος είναι ανάλογες μιας λιμουζίνας, φτάνοντας τα 5,7 m, με το χαμηλό του ύψος (1,35 m) να θυμίζει supercar. Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ δεν λείπει η τετραδιεύθυνση, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 και η ασύρματη φόρτιση της μπαταρίας που χαρίζει σε πλήρη φόρτιση αυτονομία μέχρι και 496 km.

Η δοκιμή έγινε με καυσιμα ελίν

Elin logo copy1