Live Κίνηση
Περισσότερα
AUDI

Audi: 95 kWh ενέργειας στο e-tron

Ελλάδα 9:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Audi: 95 kWh ενέργειας στο e-tron

AUDI

Audi: 95 kWh ενέργειας στο e-tron

AUDI

Το νέο Audi e-tron είναι ένα εντυπωσιακό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που εκτός από «φαίνεσθαι», περιλαμβάνει και πολλή «ουσία».

Advertisement
Advertisement

Η μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου του γερμανικού μοντέλου εξασφαλίζει, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Η μπαταρία λειτουργεί με τάση 396 Volt και μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια 95 kWh. Είναι τοποθετημένη κάτω από την καμπίνα και έχει μήκος 2,28 μέτρων, πλάτος 1,63 και ύψος 34 εκατοστών. Αποτελείται από συνολικά 36 μονάδες σε τετράγωνα αλουμινένια πλαίσια καθένα από τα οποία έχει τις διαστάσεις ενός κουτιού παπουτσιών. Είναι τοποθετημένες σε δύο επίπεδα που ονομάζονται «όροφοι» -έναν πιο μεγάλο πρώτο και έναν μικρότερο δεύτερο. Κάθε μονάδα αποτελείται από 12 στοιχεία τύπου «ασκού», τα οποία έχουν ένα ευμετάβλητο εξωτερικό περίβλημα από πολυμερές με επικάλυψη αλουμινίου. Στο μέλλον η Audi θα χρησιμοποιεί και πρισματικά στοιχεία, προκειμένου να μπορεί να εφαρμόσει τη στρατηγική των πολλών προμηθευτών.

Τα κελιά της μπαταρίας του Audi e-tron μπορούν να αποδίδουν και να δέχονται ηλεκτρική ενέργεια σε μια ευρεία κλίμακα θερμοκρασιών και καταστάσεων φόρτισης. Μπορούν να τοποθετηθούν πολύ κοντά το ένα με το άλλο έτσι ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή απόδοση και μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα για το διαθέσιμο όγκο. Ένα σύστημα ψύξης που αποτελείται από επίπεδα τμήματα αλουμινίου έχει σαν αποστολή τη διατήρηση της υψηλής απόδοσης της μπαταρίας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η θερμότητα ανταλλάσσεται ανάμεσα στα στοιχεία και το σύστημα ψύξης μέσω ενός θερμικά διαπερατού gel που βρίσκεται κάτω από κάθε μονάδα στοιχείων. Το gel αυτό μεταφέρει την θερμότητα που απορρίπτεται μέσω του αλουμινένιου περιβλήματος στο κύκλωμα ψύξης.

Advertisement
Advertisement

Η μπαταρία και όλοι οι παράμετροί της όπως η κατάσταση φόρτισης, η απόδοση ενέργειας και η διαχείριση της θερμότητας ελέγχονται από τον εγκέφαλο διαχείρισης της μπαταρίας BMC (Battery Management Controller). Αυτό βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο στοιχείο στην εμπρός δεξιά κολώνα του Audi e-tron. Ο εγκέφαλος διαχείρισης της μπαταρίας επικοινωνεί τόσο με τις μονάδες ελέγχου των ηλεκτροκινητήρων όσο και με αυτές που ελέγχουν τις μονάδες των στοιχείων και μετρούν συνεχώς την τάση και τη θερμοκρασία τους. Το κιβώτιο συνδέσεων της μπαταρίας BJB (Battery Junction Box), στο οποίο βρίσκονται τα ρελέ υψηλής τάσης και οι ασφάλειες είναι η ηλεκτρική διεπαφή με το αυτοκίνητο. Τοποθετημένο μέσα σε έναν αλουμινένιο περίβλημα βρίσκεται στο εμπρός τμήμα του συστήματος μπαταριών. Η ανταλλαγή δεδομένων ανάμεσα στα παραπάνω γίνεται μέσω ενός ξεχωριστού διαύλου.

Advertisement

Για την προστασία των μπαταριών υψηλής τάσης του e-tron έχουν ληφθεί πολλά και έξυπνα μέτρα από την Audi. Ένα ισχυρό περιμετρικό πλαίσιο από αλουμίνιο καθώς και μια αλουμινένια πλάκα πάχους 3,5 χιλιοστών παρέχουν προστασία έναντι ζημιών σε περίπτωση ατυχημάτων ή χτυπημάτων. Ταυτόχρονα στο εσωτερικό μια αλουμινένια δομή αφενός ενισχύει το σύστημα των μπαταριών και αφετέρου συγκρατεί τις μονάδες των στοιχείων.

Advertisement

Μαζί με το περίβλημα αλλά και με τις ενισχύσεις από αλουμίνιο διαφόρων τύπων για προστασία σε τυχόν σύγκρουση ή πρόσκρουση, το σύστημα της μπαταρίας ζυγίζει περίπου 700 κιλά. Είναι βιδωμένο σε 35 σημεία με το δομικό πλαίσιο του Audi e-tron, κάτι που αυξάνει την ακαμψία του τελευταίο κατά 27%, συμβάλλοντας έτσι στην ασφάλεια υψηλού επιπέδου που παρέχει το ηλεκτρικό μοντέλο.

Το ίδιο κάνει και το σύστημα ψύξης, που βρίσκεται στο εξωτερικό μέρος της συστοιχίας των μπαταριών. Συγκριτικά με ένα συμβατικό SUV το Audi e-tron προσφέρει μια κατά 45% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, που είναι καθοριστική για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ακουστική άνεση.

Advertisement