Live Κίνηση
Περισσότερα
ACROPOLIS 2023

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε 20 κλικ…

Ελλάδα 16:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε 20 κλικ…

ACROPOLIS 2023

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε 20 κλικ…

ACROPOLIS 2023

Το Newsauto βρέθηκε στις ειδικές διαδρομές του φετινού αγώνα, επισκέφτηκε στο service park και απαθανάτισε μοναδικές στιγμές του επετειακού Ακρόπολις που φέτος συμπλήρωσε 70 χρόνια ιστορίας…

Advertisement
Advertisement

Φέτος του ΕΚΟ ράλλυ Ακρόπολις γιόρτασε τα 70 του χρόνια και όπως αποδείχτηκε ήταν ένας σκληρός αγώνας από τα παλιά.

Παρά τα όσα βίωσε και συνεχίζει ακόμα και σήμερα να βιώνει η χώρα μας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις πλημμύρες, οι θεατές έδωσαν βροντερό παρών και χειροκρότησαν τους κορυφαίους οδηγούς στον πλανήτη.

Μπορεί να μην υπήρχε το πάθος που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα έτη αλλά το θέαμα ήταν συναρπαστικό. Τα απρόοπτα μέχρι να ολοκληρωθεί ο αγώνας ανέβασε την αγωνία στα ύψη και το σίγουρο είναι πως οι χιλιάδες θεατές αλλά και τα εκατομμύρια των φιλάθλων του WRC σε όλον τον κόσμο το ευχαριστήθηκε.

Advertisement
Advertisement

Η σκόνη… κάθισε (αν και φέτος δεν ήταν πολύ λόγω των βροχών) και όλο αυτό το τετραήμερο καταγράψαμε στιγμές που σίγουρα θα μείνουν χαραγμένες. Απολαύστε τες (ένα δείγμα) παρακάτω…

 


Advertisement

 

Το 1-2 πανηγύρισε στο φετινό πολύ σκληρό Ακρόπολις η ομάδα της Toyota. Στην κορυφή βρέθηκε ο Ροβάνπερα και στη δεύτερη θέση ο Έβανς.

Advertisement


Το… χαλαρό Ράλι Ακρόπολις των τελευταίων ετών, όπως το χαρακτήριζαν αρκετά ξένα πληρώματα και ομάδες μετατράπηκε φέτος σε εφιάλτης εξαιτίας της δυσκολίας και της κατάστασης των ειδικών διαδρομών.


Advertisement

Αρκετοί ήταν οι θεατές που απλά αδιαφόρησαν για την ασφάλειά τους και δεν υπάκουσαν σε εντολές των κριτών με αποτέλεσμα να ακυρωθεί και ειδική διαδρομή (Ε.Δ. 4). Αποκορύφωμα ο θεατής που χώθηκε σε φουρκέτα και περίμενε να περάσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.


Μπορεί η Ελλάδα να κόπηκε στη μέση λόγω των πλημμυρών, σε Λάρισα, Τρίκαλα, Βόλο, Καρδίτσα κ.ά. μπορεί να σταμάτησε η κυκλοφορία της εθνικής οδού λόγω νερού, αυτό όμως δεν απέτρεψε χιλιάδες θεατές να γεμίσουν τα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Σίγουρα ο κόσμος ήταν λιγότερος αλλά σε κάθε περίπτωση αρκετός για τις συνθήκες που επικρατούσαν.

 


Η φετινή υπερειδική διαδρομή πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Νερού στο Παλαιό Φάληρο. Συγκέντρωσε σχεδόν 10.000 θεατές, είχε θέαμα αλλά σε καμία περίπτωση δεν είχε την αίγλη της υπερειδικής του ΟΑΚΑ το 2022.


Στην 16η θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Ιορδάνης Σερδερίδης και ήταν ο Έλληνας που τερμάτισε στην καλύτερη θέση. Να σημειώσουμε πως ο συγκεκριμένος οδηγός έχει καταγωγή από την Καβάλα, κατοικεί μόνιμα στο Βέλγιο και τρέχει στο WRC με Ford Puma Rally1 Hybrid έχοντας την εργοστασιακή υποστήριξη της M-Sport.


Γι’ ακόμα μία χρονιά η Hyundai έστησε το δικό της… χωριό στο service park της Λαμίας. Η κατασκευή ήταν διώροφη και ο κόσμος αναρωτιόταν πως είναι δυνατόν να στήνεται τόσο εύκολα όλο αυτό το…. κτήριο, όπου φιλοξενεί τα service της ομάδας και τα γραφεία της αγωνιστικής ομάδας σε κάθε αγώνα.


Ολική καταστροφή (όπως ο ίδιος ανέφερε σε ανάρτησή του στα social media) για το VW Polo R5 του Κύπριου Αλέξανδρου Τσουλόφτα. Με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει κατακτήσει και το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χώματος. Η εγκατάλειψη έγινε την ώρα που βρισκόταν στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων αλλά και στην 15η θέση της γενικής κατάταξης.


Ο Χάρης Καλτσούνης μπορεί να έχει φτάσει ηλικιακά στα 75 αλλά αυτό δεν φαίνεται να τον επηρεάζει ιδιαίτερα. Συμμετείχε για 46η φορά στο Ακρόπολις με Opel Corsa Rally4 και συνοδηγό τον Ανδρέα Περίδη. Όπως ο ίδιος δήλωσε θα συμμετάσχει και το 2024.


Τρία ελικόπτερα είχε φέτος η οργάνωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακκρόπολις. Το ένα ακολουθούσε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και κάλυπτε τηλεοπτικά πλάνα. Το δεύτερο αφορούσε την ασφάλεια του αγώνα και έκανε ελέγχους τις ειδικές και το τρίτο εκτελούσε χρέη ασθενοφόρου.


Αρκετοί ήταν οι ξένοι θεατές που βρέθηκαν στην Ελλάδα για να παρακολουθήσουν τον αγώνα του WRC. Όπως θα δείτε αρκετοί εκμεταλλεύτηκαν τις καιρικές συνθήκες όπου τις ημέρες του αγώνα ήταν καλές και έκαναν ακόμα και ηλιοθεραπεία.


Ακόμα και οι απλές ειδικές διαδρομές είχαν πάθει ζημιές με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν πολλοί θεατές να βρεθούν στα σημεία των ειδικών για να παρακολουθήσου. Καθαρή… την έβγαλαν όσοι είχαν στην κατοχή τους καθαρόαιμα τετρακίνητα και «αγροτικά».


Ο Χρυσόστομος Καρέλλης με τον Ηλία Παναγιωτούνη και ένα Citroen C3 αναδείχτηκαν κορυφαίοι Έλληνες στην κατηγορία τους. Με το συγκεκριμένο μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε και.. βόλτα ως συνοδηγοί λίγες ημέρες πριν τον αγώνα!


Επιτυχημένο αναδείχτηκε το επετειακό Ράλλυ Ακρόπολις για τους Θέμη Χαλκιά και Νικόλαο-Αδάμ Κομνό καθώς κατάφεραν να κατακτήσουν την 3η θέση μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων οδηγώντας ένα Renault Clio. Το συγκεκριμένο Ακρόπολις ήταν το 15ο στο οποίο συμμετείχε ο Θέμης Χαλκιάς.


Ακρόπολις χωρίς… σουβλάκια δεν γίνεται. Μόνο τυχαίο δεν ήταν το γεγονός ότι πως σε όλα τα χωριά είχαν στηθεί ψησταριές για να εξυπηρετήσουν τους φιλάθλους.


Αυτοκίνητα με σπασμένα παρμπρίζ, διαλυμένα φτερά και… στραβωμένα επισκευαζόντουσαν σε λίγη ώρα και έπεφταν και πάλι στη μάχη του θεάματος. Το πλήρωμα (Bruun- Bustos ) του συγκεκριμένου οχήματος ενώ κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα καθώς οι μηχανικοί το επισκεύασαν τελικά στην πρωτελευταία ειδική είχαν έξοδο και εγκατέλειψαν (ενώ διακόπηκε και η ειδική).


Ειδικές με άλματα προσφέρουν πάντα περισσότερο θέαμα από ένα απλό πέρασμα. Λογικό να είχανε και κόσμο και περισσότερο πάθος!


 

Οι ομπρέλες φέτος είχαν διπλή χρήση. Ήταν ιδανικές για τη βροχή αλλά και τη… βροχή από τις πέτρες όταν περνούσαν τα αγωνιστικά οχήματα.


 

Το ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας αγώνας που για να τον παρακολουθήσεις χρειάζεσαι τον κατάλληλο εξοπλισμό (καρέκλες, τραπέζια, συγκεκριμένα ρούχα και παπούτσια) αλλά πάνω απ’ όλα καλή παρέα.


 

Τρομακτική έξοδο είχε ο Λάμπρος Αθανασούλας στην ειδική διαδρομή Καρούτες όταν το Hyundai i20 γλίστρησε και τουμπάρισε. Μέχρι εκείνη την ώρα ο οδηγός από το Λουτράκι μαζί με τον συνοδηγό του Νίκο Ζακχαίο βρισκόντουσαν στην δεύτερη θέση μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων.