Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Changan εξελίσσει τον δικό της Wankel

Ελλάδα 18:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(59) "Η Changan εξελίσσει τον δικό της Wankel"
    

Η Changan εξελίσσει τον δικό της Wankel

ΝΕΑ

Όπως έγινε γνωστό, η κινεζική Changan Automobile αναπτύσσει έναν καινούργιο περιστροφικό κινητήρα ο οποίος θα αποδίδει 150 ίππους και θα λειτουργεί και ως range extender.

Advertisement
Advertisement

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η Mazda παύει να είναι η μόνη που επιμένει στην περαιτέρω εξέλιξη του Wankel κινητήρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν, τα στελέχη της Changan Automobile αποφάσισαν να πράξουν το ίδιο.

Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι της Harbin Dongan Auto Engine, μιας θυγατρικής τής κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, κατάφεραν πρόσφατα να θέσουν σε λειτουργία το δημιούργημά τους: Το πρωτότυπο ενός περιστροφικού κινητήρα.

Όπως έγινε γνωστό, η πρώτη δοκιμή έγινε στις 19 Δεκεμβρίου (2025) στο Κέντρο Δοκιμών και Πρωτοτύπων του Ινστιτούτου Έρευνας Συστημάτων Ισχύος Range Extender της Dongan.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την Changan Automobile εφόσον το πρόγραμμα εξέλιξής του ολοκληρωθεί με επιτυχία στο αποφασισμένο χρονοδιάγραμμα, η έναρξη της μαζικής παραγωγής τού νέου Wankel κινητήρα αναμένεται το 2027.

Βάσει όσων ανακοινώθηκαν, η διαδικασία δημιουργία του ξεκίνησε στις 9 Απριλίου (2025) και ολοκληρώθηκε σε μόλις οκτώ μήνες. Αυτό επετεύχθη χάρη στη συνεργασία των Κινέζων με την αυστριακή AVL, η οποία υποστήριξε τη Harbin Dongan Auto Engine σε επίπεδο προσομοιώσεων, σχεδίασης και επικύρωσης πατεντών και μηχανολογικών λύσεων.

Ο νέος περιστροφικός κινητήρας έχει την κωδική ονομασία «R05E». Έχει έναν ρότορα, διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα διπλής ανάφλεξης και ελαφρύ εκκεντροφόρο άξονα με ενσωματωμένο σύστημα εξισορρόπησης κραδασμών. Επίσης, το αλουμινένιο μπλοκ του έχει ενσωματωμένα υδροχιτώνια για τη διατήρηση της θερμοκρασίας σε αποδεκτό επίπεδο.

Advertisement

Σύμφωνα με την Changan Automobile το πρωτότυπο του Wankel κινητήρα της κατά τις ως τώρα δοκιμές αποδίδει 72 ίππους/6.500 σ.α.λ. Σε δεύτερη φάση της διαδικασίας εξέλιξης προβλέπεται και η δημιουργία έκδοσής του με δύο ρότορες, όπου η μέγιστη ισχύς του αναμένεται να είναι μεγαλύτερη των 150 ίππων.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την Harbin Dongan Auto Engine,έχει προσεχθεί ιδιαίτερα η μείωση των τριβών κατά τη λειτουργία του για να μειωθεί αντίστοιχα και η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Advertisement

Έτσι, στο εσωτερικό του έχει χρησιμοποιηθεί επίστρωση NDC (από σύνθετο υλικό νανοδιαμαντιού) για τον περιορισμό των απωλειών. Επιπλέον, έχει προσεχθεί η γεωμετρία τού θαλάμου καύσης και η στεγανοποίηση του ρότορα.

Από τη Harbin Dongan Auto Engine επισημαίνεται ότι χάρη στις ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις του, την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και το χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών, ο νέος «R05E» μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμη σε οχήματα για ειδικές εργασίες όπως και σε αεροπορικές εφαρμογές. Σε μεσαίου και μεγάλου μεγέθους ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (e-VTOL).

Αναπτύχθηκε πρωτίστως για εφαρμογές στη λεγόμενη «οικονομία χαμηλών πτήσεων», η οποία περιλαμβάνει δραστηριότητες και μέσα στον εναέριο χώρο κάτω των 1.000 μέτρων από το έδαφος, όπως επανδρωμένα αεροσκάφη και drones. Φυσικά, ο νέος περιστροφικός κινητήρας προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί και ως γεννήτρια (range extender) σε ηλεκτροκίνητα οχήματα για να εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία.

Advertisement

Ταυτόχρονα με την εξέλιξη του R05E, στη Harbin Dongan Auto Engine εξελίσσουν και ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες για μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεσαίων και μεγάλων υψομέτρων. Για να το καταφέρουν συνεργάζονται με την Xpeng AeroHT, τη Huawei και την DJI.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Πώς θα λέγεται η πρώτη ηλεκτρική Bentley;

Γιατί η Ferrari 288 GTO κοστίζει περισσότερο από την F40;

F1: Παραβίαση κανονισμών στις νέες PU;