Oι Έλληνες αγοράζουν υβριδικά και γυρίζουν την πλάτη στο diesel
ΝΕΑ
Οι ανάγκες όλων αυτών που αγοράζουν αυτοκίνητο αλλάζουν, το ίδιο και οι τεχνολογίες και όπως φαίνεται κάτι ανάλογο ισχύει και με τις προτιμήσεις του κοινού στο θέμα του καυσίμου.
Αυτό μαρτυρούν τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Σύμφωνα με αυτά, τον περασμένο μήνα τα υβριδικά ήταν ξεκάθαρα η No.1 επιλογή όσον αγόρασαν καινούργιο αυτοκίνητο, αγγίζοντας το 57,3% των νέων ταξινομήσεων.
WHAT CAR
Αρκετά πιο πίσω βρέθηκε η επιλογή των οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο μόνο τη βενζίνη καταλαμβάνοντας ποσοστό 18,2%. Τρίτα ήρθαν τα Plug-in υβριδικά (PHEV) με 10,1%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) περιορίστηκαν στο 7,5%. Το υγραέριο κινήθηκε στο 3,6% και το diesel στο 3,3%, καταγράφοντας οριακό μερίδιο.
Ο Νοέμβριος πάντως δεν αποδείχτηκε καλός για τα αμιγώς ηλεκτρικά που έκαναν 791 ταξινομήσεις (-28,5% σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο), την ώρα που τα Plug-in υβριδικά εκτοξεύθηκαν στις 1.056 (+45,3%) μονάδες.
Πώς μοιράστηκε η “πίτα”
Στο 11μηνο (Ιαν.–Νοέ. 2025), η εικόνα δείχνει να παγιώνεται και να έχει ως εξής: Υβριδικά 50,6%, βενζίνη 29,4%, Plug-in υβριδικά 7,7%, αμιγώς ηλεκτρικά 5,8%, LPG 3,2% και diesel 3,3%. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, τα υβριδικά ανέβηκαν +8,6 ποσοστιαίες μονάδες, τα PHEV επίσης κέρδισαν έδαφος (+1,8), ενώ το diesel υποχώρησε δραματικά από 7,3% στο 3,3%.
Η πτώση αποδίδεται τόσο στη μειωμένη ζήτηση όσο και στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές αποσύρουν σταδιακά τις diesel εκδόσεις από βασικές κατηγορίες.
Αργεί η ηλεκτροκίνηση…
Συμπερασματικά φαίνεται πως η μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση παραμένει δύσκολη και αργή, με τους αγοραστές να επιλέγουν ως ενδιάμεσο βήμα τα PHEV, που προσφέρουν καθημερινή ηλεκτρική κίνηση με την «ασφάλεια» του θερμικού σε μεγάλα ταξίδια.