Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Επίσημο: Θα σηκώνουν τα αυτοκίνητα μετά από τρεις ημέρες

Ελλάδα 23:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(103) "Επίσημο: Θα σηκώνουν τα αυτοκίνητα μετά από τρεις ημέρες"
    

Επίσημο: Θα σηκώνουν τα αυτοκίνητα μετά από τρεις ημέρες

Mobility

Οι τελευταίες εξελίξεις στον τρόπο που οργανώνονται οι πόλεις και η στάθμευση των αυτοκινήτων στην Ευρώπη δείχνουν πως αλλάζει ριζικά η σχέση μας με το αυτοκίνητο…

Advertisement
Advertisement

…και είναι μια συζήτηση που θα μπορούσε να ανοίξει πολύ σύντομα και εδώ, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στην Ίμπιζα, για παράδειγμα, το τοπικό δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε ότι κανένα όχημα δεν μπορεί να παραμείνει παρκαρισμένο στο ίδιο σημείο για πάνω από 72 ώρες. Όσα παραμένουν μετά από αυτό το διάστημα «σηκώνονται» από γερανό και μεταφέρονται σε χώρο φύλαξης, ώστε να ελευθερώνεται συνεχώς ο δρόμος, αποθαρρύνοντας την εγκατάλειψη, την κατάχρηση στάθμευσης και την δημιουργία «παγωμένων» θέσεων που δεν εξυπηρετούν κανέναν. Σημειώστε αφορά τα νομίμως σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Αυτή η αλλαγή δεν είναι απλώς μία τοπική ρύθμιση μια περιοχής, αλλά εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό ρεύμα, όπου πολλές πόλεις – καθώς τα οχήματα γίνονται όλο και μεγαλύτερα και πιο βαριά – προσπαθούν να περιορίσουν τον αριθμό των στάσιμων αυτοκινήτων στα κέντρα τους και να προστατεύσουν το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής.

Φανταστείτε το κέντρο της Αθήνας, με τη συνεχή έλλειψη χώρων στάθμευσης και την πυκνή κυκλοφορία, να υιοθετούσε ένα ανάλογο μέτρο: μετά από 2-3 ημέρες σε μια θέση, το όχημα να μεταφέρεται. Πόσο πιο εύκολα θα άνοιγαν δρόμοι, θα απελευθερώνονταν θέσεις για τους πραγματικά χρήστες, και ίσως – σε συνδυασμό με περισσότερη αστυνόμευση και ελεγχόμενη στάθμευση – να μειωνόταν και το φαινόμενο των «παρκαρισμένων για πάντα» αυτοκινήτων που δυσχεραίνουν την κίνηση και υποβαθμίζουν γειτονιές.

Advertisement
Advertisement

Βεβαίως, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου στην Ελλάδα δεν είναι απλή υπόθεση. Θα απαιτούσε συντονισμό δήμων, αστυνομίας και δημοτικών υπηρεσιών στάθμευσης αλλά και αποδοχή από τους πολίτες που ήδη βιώνουν δυσκολία στο να βρουν που να αφήσουν το αυτοκίνητό τους. Θα ήταν όμως μια τολμηρή κίνηση προς ποιοτικότερη καθημερινότητα, καλύτερη ροή, λιγότερη ακινησία στο δημόσιο χώρο και ένα πρώτο βήμα για πιο βιώσιμες πόλεις.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Καταιγίδα προστίμων 350 ευρώ για αυτά τα αξεσουάρ των αυτοκινήτων

Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων

Ο δρόμος τρόμος της Αττικής γίνεται μία ονειρική διαδρομή