Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας με κόφτη στις 10.000 σ.α.λ.!

Ελλάδα 1:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(97) "Νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας με κόφτη στις 10.000 σ.α.λ.!"
    

Νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας με κόφτη στις 10.000 σ.α.λ.!

ΝΕΑ

Η Boreham Motorworks δημιούργησε έναν καινούργιο ατμοσφαιρικό κινητήρα που προκαλεί ανατριχίλα και θα τοποθετείται στην αναβίωση του θρυλικού Ford Escort Mk1.

Advertisement
Advertisement

Τελικά, το παιχνίδι δεν έχει χαθεί! Ευτυχώς! Οι άνθρωποι της Boreham Motorworks, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, δημιούργησαν ένα καινούργιο μηχανολογικό κινητήριο σύνολο, το οποίο εντυπωσιάζει και προκαλεί συγκινήσεις.

Ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας «TEN-K» τον οποίο παρουσίασε η βρετανική εταιρεία θα τοποθετηθεί στην σύγχρονη αναδημιουργία της πρώτης γενιάς του Ford Escort.

Όπως ίσως είναι γνωστό, αυτό δεν θα είναι κάποιο όχημα που θα έχει προέλθει από τη διαδικασία του λεγόμενου «restomod». Πρόκειται για αυθεντικές «καρότσες» για τις οποίες τα στελέχη της Ford έχουν δώσει την άδεια να δημιουργηθούν εξαρχής με πιστοποιημένο τρόπο και (το αυτοκίνητο) θα απευθύνεται στους λάτρεις του εν λόγω κλασικού μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Ο καινούργιος κινητήρας θα τοποθετηθεί τόσο σε αυτό όσο και στο Ford RS200, το αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε το 1984 από την εταιρεία για να πάρει την «ομολογκασιόν» από τη FIA και να μπορεί να συμμετέχει στην κατηγορία του Group B στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Το πόσο σοβαρή είναι η πρωτοβουλία των ανθρώπων της Boreham Motorworks να κατασκευάσουν από την αρχή τον νέο κινητήρα αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το εγχείρημα πραγματοποιείται με την επίσημη έγκριση της Ford.

Επίσης, από την επιλογή να υπάρξουν βασικά μηχανικά μέρη που να σχετίζονται με το παρελθόν αλλά να είναι γνήσια εξ αρχής και να πληρούν τα υψηλότερα τεχνικά πρότυπα.

Advertisement

Ο καινούργιος κινητήρας έχει χωρητικότητα 2,1 λίτρα, και αναμένεται να είναι ιδιαίτερα εύστροφος, η απόδοση της ροπής του να είναι απολύτως γραμμική και να έχει όριο στις 10.000 σ.α.λ.!

Αναφορικά με το τελευταίο, αυτό σημαίνει ότι θα ξεπερνά ακόμη και τον εξακύλινδρο boxer της Porsche 911 GT3 RS, ο οποίος έχει «κόφτη» στις 9.000 σ.α.λ.

Advertisement

Η μέγιστη απόδοσή του είναι 330 ίπποι κάτι που σημαίνει ότι η ειδική ισχύς του ξεπερνά ελάχιστα τους 157 ίππους/λίτρο, τιμή η οποία είναι εντυπωσιακή για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα! Συγκριτικά, στην 911 GT3 RS, η αντίστοιχη τιμή είναι περίπου 131 PS/λίτρο.

Ο «TEN-K» έχει 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής που κινούνται μέσω ιμάντα και «γεωμετρία αυλών εισαγωγής εμπνευσμένη από τη Formula 1», όπως αναφέρει η εταιρεία, με στόχο τη βέλτιστη παροχή καυσίμου και τη μέγιστη δυνατή απόδοση.

Άλλα στοιχεία του που έγιναν γνωστά είναι πως έχει μεταβλητή διαχείριση των «πεταλούδων» και σύγχρονη ηλεκτρονική διαχείριση το σύστημα της οποίας εξελίχθηκε και δημιουργήθηκε από τους ανθρώπους της Boreham Motorworks.

Advertisement

Επίσης, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη μείωση του βάρους του. Ο στρόφαλος και οι μπιέλες κατασκευάζονται από σφυρήλατα ελαφρά κράματα, ενώ το δοχείο λαδιού (τύπου ξηρού κάρτερ) και το κάλυμμα των εκκεντροφόρων προέρχονται από ειδικά κατεργασμένο αλουμίνιο.

Επιπλέον, αρκετά εξαρτήματα παράγονται με τεχνολογία χύτευσης μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης, επιτρέποντας τη δημιουργία ενός εξαιρετικά λεπτού αλλά συμπαγούς μπλοκ κινητήρα. Όπως ανακοινώθηκε, το συνολικό βάρος τού νέου κινητήρα είναι μόλις 85 κιλά.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ποια είναι η μάρκα με τις περισσότερες βλάβες;

Αυτή είναι η νέα αυτοκινητοβιομηχανία που ήρθε Ελλάδα

Χάμιλτον: Η χειρότερη σεζόν της καριέρας μου!