Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Chery Tiggo 4 1.5 Hybrid

Ελλάδα 13:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(38) "Δοκιμή: Chery Tiggo 4 1.5 Hybrid"
    

Δοκιμή: Chery Tiggo 4 1.5 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με μόλις 23 χιλιάρικα, 12 χρόνια εγγυήσεων και ένα ψαγμένο full υβριδικό σύστημα, το Tiggo 4 βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για την πιο έξυπνη αγορά στα σύγχρονα B-SUV.  

Advertisement
Advertisement

Ζώντας μέσα στην «κινεζική καταιγίδα» των τελευταίων μηνών, η πληθώρα νέων μοντέλων και ονομάτων που εμφανίζονται από παντού είναι σίγουρο ότι έχουν κάπου μπερδέψει τον Έλληνα καταναλωτή. Και ίσως να αδικούν κάποιες μάρκες και μερικά μοντέλα, τα οποία μέσα στον γενικό χαμό μπορεί να περάσουν απαρατήρητα και κάτω από το αγοραστικό «ραντάρ» του Έλληνα καταναλωτή.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι το Tiggo 4 της Chery. Για πολλούς και πολύ σημαντικούς λόγους.

Από τη μια η εταιρεία είναι ένας πραγματικός γίγαντας της Κίνας με διαρκώς ανοδική πορεία και τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες (το 2024 πούλησε πάνω από 2,6 εκατ. οχήματα και φέτος πάει για πολλά περισσότερα). Και με μία χαρακτηριστική εξωστρέφεια είτε αυτό αφορά το δυνατό εξαγωγικό της προφίλ είτε την έμφαση που δίνει στο να προσαρμοστεί σε όλα τα επίπεδα στα ευρωπαϊκά καταναλωτικά και οδηγικά ήθη.

Advertisement
Advertisement

Και από την άλλη έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο με κάποια πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, τα οποία ταιριάζουν γάντι στην ελληνική πραγματικότητα. Ένα compact SUV, με όμορφη εμφάνιση, πολύ προσεγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ένα full υβριδικό σύστημα και ένα πακέτο τιμής και εγγυήσεων που όμοιό του δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά.

Είναι προφανές λοιπόν ότι με το «καλημέρα» έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που κερδίζει το ενδιαφέρον και σε καλεί να το ψάξεις λίγο παραπάνω. Πολλώ δε μάλλον όταν σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, με μία σχεδίαση η οποία είναι ιδιαίτερα ισορροπημένη και προσεκτικά μελετημένη ώστε να ταιριάζει με τα ευρωπαϊκά γούστα.

Όμορφες αναλογίες, εντυπωσιακή μάσκα που προσδίδει χαρακτήρα, μικρές λεπτομέρειες -ιδίως στο πίσω μέρος- που αναδεικνύουν έναν μοντέρνο και νεανικό χαρακτήρα, όλα αυτά κάνουν το Tiggo 4 ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο.

Advertisement

Σε αυτό συνηγορούν και οι διαστάσεις του, με το μήκος να φθάνει στα  4,32 μέτρα, τοποθετώντας το στο άνω άκρο της κατηγορίας του, ενώ εξίσου μεγάλο είναι και το μεταξόνιο. Στα συν της εμφάνισης οι όμορφες ζάντες των 17 ή 18 ιντσών ανάλογα την έκδοση και η απόσταση από το έδαφος στα 162 χιλιοστά, επαρκέστατη για όσους θέλουν να κάνουν μικρές αποδράσεις σε βατούς χωματόδρομους.

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και αυτό που αντικρύζει κανείς όταν ανοίξει την πόρτα. Η εικόνα του σαλονιού είναι αναμφίβολα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, ιδίως αν συγκριθεί με παραπλήσιας τιμής ευρωπαϊκά μοντέλα.

Advertisement

Αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι μία ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης καθώς και μία διάχυτη διάσταση ποιότητας, που σε λεπτομέρειές της δεν της λείπουν χαρακτηριστικά premium κατηγοριών.

Σχεδιαστικά δεν φέρνει κάτι πραγματικά καινοφανές, αρκούμενο σε μία πιο ήπια προσέγγιση του μέσου αγοραστικού γούστου. Αυτό πάντως που το χαρακτηρίζει είναι η προσοχή στην λεπτομέρεια και τα κορυφαία υλικά που χρησιμοποιούνται.

Είναι εντυπωσιακό πως οι Κινέζοι καταφέρνουν ακόμα και σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας τιμής να τα εφοδιάζουν με μαλακά στην υφή πλαστικά, τα οποία μάλιστα δείχνουν ποιοτικά και ικανά να αντέξουν σε κάθε κακουχία. Υπάρχουν και νύξεις πολυτέλειας, όπως κάποιες επενδύσεις από όμορφο luxury υλικό, που προσθέτουν επιπλέον πόντους στην αντίληψη που αποκομίζει ο αγοραστής.

Advertisement

Το ψηφιακό περιβάλλον είναι στα πλαίσια της κατηγορίας, με δύο οθόνες 12,3 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα Infotainment. Διακρίνονται για τα πολύ όμορφα γραφικά τους, την υψηλή ανάλυση και τις πολλές πληροφορίες προς τον οδηγό.

Μάλιστα το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζεται από έναν δυνατό επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8155, στον οποίο αποδίδεται η αμεσότητα στην απόκριση και η ταχύτητα στην εκτέλεση των εντολών του οδηγού.

Ένα ακόμα στοιχείο που θα εκτιμηθεί δεόντως είναι ότι υπάρχει μία πληθώρα από φυσικούς διακόπτες για τις συνηθισμένες λειτουργίες, κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό (και όπως φαίνεται από τις έρευνες ζητούν όλο και πιο πολύ οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο).

Η εργονομία είναι εξαιρετική, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, τοποθετημένες σε στρατηγικές θέσεις με εύκολη πρόσβαση. Υπάρχουν επίσης όλα τα απαραίτητα που ζητά ένας σύγχρονος καταναλωτής, όπως τα Apple CarPlay, Android Auto, θύρες USB, ένα πολύ καλό ηχοσύστημα και αρκετά ακόμα.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη, καθώς το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα 2,61 μέτρα του μεταξονίου του προσφέροντας κορυφαίους χώρους ανάμεσα στον ευρωπαϊκό και όχι μόνο ανταγωνισμό των Β-SUV.

Οι δύο -ενδεχομένως και τρεις- πίσω επιβάτες θα βολευτούν με άνεση τόσο εμπρός από τα πόδια τους όσο και πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ διατίθενται και έξτρα ανέσεις, όπως το κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες.

Το πορτ-μπαγκάζ είναι και αυτό ικανοποιητικό σε χωρητικότητα, φθάνοντας τα 430 λίτρα, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και σχετικά κανονικό σχήμα. Ένα μικρό εξόγκωμα στο δάπεδο κάτω από το οποίο βρίσκεται η μπαταρία ξενίζει οπτικά, όμως πρακτικά δεν έχει κάποιο αντίκρισμα στον χώρο αποσκευών.

Σε ό,τι αφορά τα εξοπλιστικά πακέτα, διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Comfort και Premium. H πρώτη είναι ήδη πλήρως εξοπλισμένος περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων πάνω από 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, επτά αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες 17 ιντσών και πολλά ακόμα.

Στην πιο πλούσια Premium της δοκιμής μας, υπάρχουν επενδύσεις από οικολογικό δέρμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ατμοσφαιρικός φωτισμός, κάμερα με απεικόνιση 540 μοιρών και αρκετά ακόμα στοιχεία που προσδίδουν έναν ξεκάθαρα premium χαρακτήρα, που το ξεχωρίζει ανάμεσα στις περισσότερες ανταγωνιστικές προτάσεις στα B-SUV,

Στα μηχανικά μέρη, το Tiggo 4 έχει ενσωματώσει τη νέα πλατφόρμα της Chery, η οποία έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να φιλοξενήσει κάθε είδους κινητήρια μονάδα. Στην περίπτωσή μας πρόκειται για την πιο εξελιγμένη μορφή που προσφέρει αυτή την στιγμή η εταιρεία σε ένα full hybrid σύστημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε άνεση στην καθημερινή οδήγηση σε συνδυασμό με οικονομία στο καύσιμο.

Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων με απόδοση 95 ίππους και 125 Nm ροπής. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τον οποίο φθάνουν συνδυαστικά τους 204 ίππους και μέγιστη ροπή τα 310 Nm.

H κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 3 σχέσεων (κάτι που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα από την Κίνα σε αυτή την κατηγορία) το οποίο έχει σεταριστεί για την όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση του υβριδικού συστήματος και την μέγιστη οικονομία.

Το σύστημα υποστηρίζεται από μία μπαταρία LFP χωρητικότητας 1,83 kWh, η οποία υποβοηθά την λειτουργία του συνόλου, και φορτίζεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες (φρενάρισμα, coasting κ.λπ.).  Το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική του διάσταση, με τον ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει μεγάλο μέρος του έργου στις χαμηλές ταχύτητες, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα και τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης που επιτυγχάνει.

Στην διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση τιμή σε διάφορες διαδρομές κυμάνθηκε κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις που είδαμε κάτω και από τα 4,5 λίτρα/100 χλμ. (ιδίως μέσα στην πόλη και με χαλαρή οδήγηση). Νούμερα πραγματικά εντυπωσιακά για τα δεδομένα της κατηγορίας του, τα οποία μάλιστα επιτυγχάνονται χωρίς ιδιαίτερο κόπο από την πλευρά του οδηγού.

Με δεδομένο μάλιστα ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι στα 51 λίτρα, το Tiggo 4 καταφέρνει με ευκολία να έχει μία αυτονομία που αγγίζει τα 1.200 χιλιόμετρα, νούμερο που και αυτό προσμετράται πλέον στα χαρακτηριστικά που αξιολογεί ένας σύγχρονος αγοραστής.

Στον δρόμο, το Tiggo 4 είναι ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει αμέσως με την ευκολία και άνεση που κάνει ότι περιμένει ένας αγοραστής από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ευχάριστο στην καθημερινή χρήση είτε εντός είτε εκτός της πόλης, δείχνει εξ αρχής ότι είναι εστιασμένο στην άνεση και την απροβλημάτιστη μετακίνηση.

Η πολύ καλή θέση οδήγησης με το ψηλά τοποθετημένο κάθισμα, η απροβλημάτιστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, η ευρυχωρία και η μία ευδιάκριτη αίσθηση ποιότητας, δημιουργούν ένα περιβάλλον απολαυστικό για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Το υβριδικό σύνολο λειτουργεί ιδιαίτερα ομαλά και εξασφαλίζει άμεσες επιταχύνσεις όταν ο οδηγός πιέσει λίγο παραπάνω το γκάζι. Οι 204 ίπποι προφανώς και δεν δημιουργούν κάποιες σπορ υποσχέσεις, βρίσκονται όμως πάντα εκεί για ένα δύσκολο προσπέρασμα, όταν και εφ’ όσον το απαιτήσουν οι συνθήκες.

Σε αυτό βρίσκει αρωγό το πολύ καλό κιβώτιο (φαίνεται να έχουν δουλέψει αρκετά το λογισμικό, όντας πιο άμεσο από τα τυπικά CVT του ανταγωνισμού) το οποίο φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να έχει μία διαρκή παροχή ισχύος στους κινητήριους τροχούς.

Μοναδική ένσταση είναι η κάπως έντονη ηχητική παρουσία του βενζινοκινητήρα, ιδίως με τέρμα γκάζι και όταν αναγκαστεί να ανεβάσει πολύ υψηλές στροφές. Σε αυτές τις περιπτώσεις ακούγεται λίγο παραπάνω από ότι θα θέλαμε, κάτι για το οποίο ίσως να φταίει και το γεγονός  ότι μέχρι να συμβεί αυτό, το Tiggo 4 είναι ιδιαίτερα αθόρυβο και πολιτισμένο χάρη στην ως επί το πλείστον ηλεκτρική του λειτουργία.

Από εκεί και πέρα πρόκειται για ένα πολύ άνετο και εύκολα προσαρμόσιμο αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή, με την ανάρτηση να απορροφά επαρκέστατα τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και να δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον για μεγάλα ταξίδια. Σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κάνει λίγο πιο αισθητή την παρουσία του, κάτι όμως που είναι σύνηθες σε όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού με παρόμοια αρχιτεκτονική στον πίσω άξονα.


Συνοψίζοντας, το Tiggo 4 είναι μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς. Ένα αυτοκίνητο με σύγχρονο και ιδιαίτερα ελκυστική εμφάνιση, με κορυφαία υβριδική τεχνολογία, με χώρους και ανέσεις για όλη την οικογένεια και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.

Όλα αυτά αποκτούν ενισχύονται στον μέγιστο βαθμό από δύο ακόμα στοιχεία: Την τιμή των 22.990 ευρώ αλλά και τα 12 ολόκληρα χρόνια εγγύησης που προσφέρει ο Όμιλος Σπανός ως κάλυψη για κάθε ενδεχόμενο (και για να κλείσουν και οι… κακές γλώσσες).

Υπό αυτό το πρίσμα, με τα 23 χιλιάρικα ως επικεφαλίδα και με κεντρικό θέμα τις επιδόσεις του αυτοκινήτου σε όλους τους επιμέρους τομείς, είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μία προσφορά που δύσκολα βρίσκει αντίπαλο στην ελληνική αγορά  των Β-SUV.

Μία ολοκληρωμένη και τεχνικά άρτια πρόταση που ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα και που δικαιούται το αμέριστο ενδιαφέρον από τον εγχώριο αγοραστή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Chery Tiggo 4 1.5 Hybrid
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.498 cc, βενζίνη
Ισχύς: 95 PS
Ροπή: 125 Nm
Συνδυαστική ισχύς/Ροπή: 204 PS/310 NM
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο : Αυτόματο e-DHT, τριών σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 5,3 lt/100 km / 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 120 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.329/ 1.831/ 1.653 mm
Μεταξόνιο: 2.610 mm
Απόσταση από το έδαφος: 162 mm
Βάρος: 1.550 kg
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή: Από 22.990 ευρώ