Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka GSE στην Ισπανία

Ελλάδα 11:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(67) "Οδηγούμε το νέο Opel Mokka GSE στην Ισπανία"
    

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka GSE στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η υπογραφή «GSE» δίνει μια νέα δυναμική στο ηλεκτρικό Opel Mokka, που έρχεται πλέον με πιο έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, προσφέροντας αναβαθμισμένη τεχνολογία και οδική συμπεριφορά που εκπλήσσει. Στην Ελλάδα με τιμή από 50.000 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Κάπου ανάμεσα στην πραγματικότητα και σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου τα ηλεκτρικά B-SUV προσπαθούν να γίνουν τα νέα «hot hatch», η Opel αποφάσισε να κάνει κάτι που δεν ουσιαστικά δεν περίμενε κανείς.

Να πάρει δηλαδή ως βάση το ηλεκτρικό Mokka, να του προσφέρει μια ανεπαίσθητη πιο επιθετική και δυναμική σχεδίαση, προσθέτοντάς του παράλληλα αυξημένη ισχύ και οδηγικό ενδιαφέρον που, κακά τα ψέματα, αποτελεί ένα στοιχείο που δεν περιμέναμε σε καμία περίπτωση.

Το νέο ηλεκτρικό Mokka GSE δεν είναι μία περίπτωση βελτιωμένης έκδοσης του «απλού» μοντέλου. Είναι κάτι παραπάνω. Σε ένα περιβάλλον όπου τα compact crossovers πολλαπλασιάζονται, το Mokka GSE επιχειρεί να τοποθετηθεί πιο ψηλά στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού, ποντάροντας στην εμφάνιση, την τεχνολογία και την συνολικά πιο «κοφτερή» οδική συμπεριφορά του.

Advertisement
Advertisement

Το Mokka GSE αποτελεί προϊόν μηχανολογικής εμμονής αρκετών ετών, έχοντας ένα αγωνιστικό pedigree, καθώς μέντοράς του μπορεί να θεωρείται το Mokka GSE Rally, που αποτελεί το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως  που εξελίχθηκε σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς eRally5 της FIA.

Όσο και εάν η νέα «καυτή» έκδοση του γερμανικού B-SUV μοιάζει στο μάτι ένα Mokka που απλώς διαθέτει μεγαλύτερες ζάντες, στην πραγματικότητα αποτελεί το πρώτο, εδώ και χρόνια μοντέλο της Opel, που προσφέρει οδηγικό σασπένς, πονοκεφαλιάζοντας μοντέλα που ανήκουν και αυτά στον ίδιο όμιλο της Stellantis, όπως η Alfa Romeo Junior Veloce και το Abarth 600e.

Η σχεδίαση του νέου Mokka GSE είναι ξεκάθαρα σπορ, χωρίς όμως να φτάνει σε επίπεδα υπερβολής. Η Opel έχει επιλέξει μια πιο ώριμη, στοχευμένη προσέγγιση, που υπογραμμίζει τον δυναμισμό του μοντέλου μέσα από λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Advertisement

Οι νέες ζάντες των 20 ιντσών τραβούν το βλέμμα από την πρώτη στιγμή, ενώ τα ελαστικά Michelin Pilot Sport EV δεν προσθέτουν μόνο αισθητική αξία, αλλά ενισχύουν, όπως διαπιστώσαμε και τη συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Τις σπορ πινελιές ολοκληρώνουν τα έντονα κίτρινα -σχεδόν φλούο- στοιχεία, όπως οι τετραπίστονες δαγκάνες των φρένων, τα οποία λειτουργούν ως άμεση αναφορά στο ανανεωμένο DNA του μοντέλου και δίνουν στο αμάξωμα μια πιο τολμηρή και νεανική χροιά.

Advertisement

Στο εσωτερικό, η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται με ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στη λεπτομέρεια και την αίσθηση ποιότητας. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα, επενδεδυμένα με Alcantara, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και αναβαθμίζουν την premium πλευρά του μοντέλου.

Τα αλουμινένια πεντάλ και το flat bottom τιμόνι ενισχύουν το οδηγικό feeling, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που συνδυάζει άνεση και τεχνολογικά προσανατολισμένη αισθητική. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, όπως και η κεντρική οθόνη αφής, η οποία διαθέτει ειδική γραφική απεικόνιση αποκλειστικά για την έκδοση GSE.

Σε αυτή προβάλλονται δεδομένα, όπως οι πλευρικές δυνάμεις (G-force), οι χρόνοι της επιτάχυνσης του αυτοκινήτου, η κατανομή της ροπής στον εμπρός άξονα, η θερμοκρασία και η τάση της μπαταρίας, προσφέροντας στον οδηγό μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της συμπεριφοράς και της δυναμικής του οχήματος σε πραγματικό χρόνο.

Advertisement

Η ουσία όμως του Mokka GSE βρίσκεται κάτω από το καπό. Εκεί βρίσκεται τοποθετημένος ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 207 kW (281 PS), με ροπή 345 Nm, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh είναι παρόμοια με την αντίστοιχη της βασικής έκδοσης Mokka Electric.

Οι επιδόσεις του GSE είναι αντίστοιχες ενός γνήσιου θερμικού hot hatch. Παρά το βάρος των σχεδόν 1.600 κιλών, το «0-100 χλμ./ώρα» επιτυγχάνεται σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα, στοιχεία που το τοποθετούν αρκετά υψηλότερα από τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας και αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα που έχουμε σχηματίσει για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Το Mokka GSE παραμένει προσθιοκίνητο, αλλά πλέον εφοδιάζεται με ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, μια επιλογή που κάνει μεγάλη διαφορά τόσο στην πρόσφυση, όσο και στην συνολική οδήγηση. Επίσης, το αμάξωμα βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος κατά 10 χλστ, τα μετατρόχια έχουν μεγαλώσει, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί νέα πιο παχιά αντιστρεπτική.

Το πλαίσιο έχει δεχθεί εκτεταμένες ενισχύσεις, ενώ οι νέας σχεδίασης άξονες και τα αμορτισέρ με υδραυλικά bump stops έρχονται αυτούσια από το αγωνιστικό Mokka GSE Rally. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με την Opel, η στρεπτική ακαμψία του Mokka GSE έχει αυξηθεί κατά 189% σε σχέση με το απλό Mokka Electric.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει σταθερότητα και ασφάλεια, ενώ στις καμπές συμπεριφέρεται με τρόπο που δεν θα βρεις σε άλλο ηλεκτρικό B-SUV.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής τριών λειτουργιών οδήγησης –Eco, Normal και Sport– που προσαρμόζουν την ισχύ, την απόκριση στο γκάζι και το τιμόνι, με τη λειτουργία Sport να προσφέρει τη μέγιστη απόδοση, αλλά και τη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.

Το πρώτο πράγμα που με εξέπληξε στο Mokka GSE, οδηγώντας το πέριξ της Μαδρίτης, αλλά και στην ιστορική πίστα της Jarama, δεν ήταν η επιτάχυνση, αλλά η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, χωρίς «νεκρά» σημεία γύρω από την ευθεία, όντας βαρύ και απρόσμενα επικοινωνιακό.

Το Mokka GSE δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με το παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού. H ισχύς βγαίνει ομαλά στους εμπρός τροχούς και νιώθεις την εμπλοκή του διαφορικού να δουλεύει υποδόρια, να τραβάει το εμπρός μέρος μέσα στη στροφή σαν να έχει δική του βαρύτητα. Πατάς νωρίς μέσα στη στροφή και το αυτοκίνητο απλά υπακούει στις εντολές σου.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά όχι κουραστική. Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είναι ουδέτερο και τα φρένα της Alcon, με αεριζόμενους δίσκους 380 χλστ. εμπρός και 268 χλστ. πίσω έχουν δύναμη και κυρίως αντοχή.

Στο δια ταύτα, το Mokka GSE είναι στιβαρό και «ζωντανό». Απαιτεί βέβαια κάποιους συμβιβασμούς εκ μέρους του οδηγού, όπως την μικρή αυτονομία των 324 χλμ. (WLTP), αλλά αυτό δεν μειώνει την αξία του.