Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε τα Zeekr X & Zeekr 7X στην Πελοπόννησο

Ελλάδα 0:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(72) "Οδηγούμε τα Zeekr X & Zeekr 7X στην Πελοπόννησο"
    

Οδηγούμε τα Zeekr X & Zeekr 7X στην Πελοπόννησο

ΝΕΑ

Τα SUV X και 7Χ αναμένεται να είναι τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Zeekr στη χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Η Zeekr είναι η premium μάρκα του ομίλου της Geely και πλέον, μετά τις Σουηδία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ελβετία, Δανία και Βέλγιο, δηλώνει το παρόν και στη χώρα μας.

Η γκάμα της αποτελείται, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία  σύμφωνα με την ίδια την κινεζική εταιρεία διαθέτουν ευρωπαϊκή σχεδιαστική ταυτότητα την οποία συνδυάζουν με την πολυτέλεια, τις επιδόσεις και την τεχνολογία.

Τα δύο που αναμένεται να είναι τα πιο δημοφιλή στη χώρα μας είναι τα SUV Χ και -το τρίτο είναι το shooting brake 001– τα οποία και οδηγήσαμε στη χώρα μας, σε μια διαδρομή από την Αττική έως τη Μεσσηνία και πίσω.

Advertisement
Advertisement

Η γενική διαπίστωση είναι πως ξεχωρίζουν από την πληθώρα των κινεζικής προέλευσης μοντέλων που έχουν κατακλύσει τελευταία την ελληνική αγορά αυτοκινήτου χάρη στην εμφάνιση αλλά και την ποιότητά τους. Ταυτόχρονα κατορθώνουν να δημιουργήσουν μια premium αίσθηση στο εσωτερικό τους. Ίσως σε κάποιο βαθμό διαφορετική σε σχέση με ότι έως τώρα χαρακτηρίζουμε με αυτόν τον όρο αλλά ιδιαίτερη και αποδεκτή.

Το X είναι η εισαγωγική και πιο compact πρόταση της Zeekr, με μήκος λίγο πάνω από τα 4,40 μέτρα, τιμή που του εξασφαλίζει και την ευελιξία εντός πόλης, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς και το μικρό συγκριτικά κύκλο στροφής.

Η σχεδίαση του είναι ξεχωριστή, με τους προβολείς να είναι ενσωματωμένοι στην κλειστή μάσκα και το όλο σύνολο να αποτελεί σημαντικό στοιχείο αναγνώρισης. Κάτι που ισχύει και για την φαρδιά πίσω κολώνα, η οποία -σημαντικό αυτό- δεν περιορίζει την ορατότητα του οδηγού λοξά προς τα πίσω.

Advertisement

Όσο για την θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα χάρη στο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας. Από εκεί και πέρα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και η συναρμογή προσεγμένη, με αποτέλεσμα η αίσθηση, όπως προαναφέραμε, να έχει στοιχεία premium.

Κάτι που ενισχύεται από τον πλούσιο εξοπλισμό, την πλήρη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και από το high tech προσανατολισμό. Ο οποίος εκφράζεται κατά κύριο λόγο από τη μεγάλη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών του συστήματος inftainment από την οποία ελέγχονται τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα.

Advertisement

Το μενού είναι εύχρηστο, αλλά όπως συμβαίνει συνήθως χρειάζεται κάποια περίοδος προσαρμογής, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 8,8 ιντσών αν και ευανάγνωστος στην πράξη επισκιάζεται από το HUD με τη χορταστική διαγώνιο των 24,3 ιντσών.

Όλα αυτά είναι καλοδεχούμενα για τους επιβάτες, όπως και οι χώροι που έχουν στη διάθεσή τους (μεταξόνιο 2.750 χιλιοστών), ενώ το πορτμπαγκάζ έχει ελάχιστη χωρητικότητα 362 λίτρων.

Στο δρόμο αυτό που εντοπίζει κανείς ευθύς εξαρχής είναι η στιβαρότητα της πλατφόρμας SEA του ομίλου της Geely, που φυσικά λειτουργεί θετικά ω προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και οι 272 ίπποι περνούν χωρίς πρόβλημα και χωρίς «νευρικότητα» -κάτι όχι πάντα αυτονόητο στα ηλεκτρικά- στο δρόμο, ενώ καλό είναι και το επίπεδο άνεσης.

Advertisement

Η αυτονομία της έκδοσης Long Range με τη μπαταρία των 69,0 kWh φτάνει επίσημα τα 446 χιλιόμετρα, στην πράξη τα πάνω κάτω 400 είναι ρεαλιστικά και σε αυτοκινητόδρομο αρκεί η ταχύτητα να διατηρείται σε λελογισμένα πλαίσια. Θετικό στοιχείο για τα ταξίδια είναι και η δυνατότητα ταχυφόρτισης με 150 kW (χρόνος φόρτισης 10-80% σε 29 λεπτά).

Σε περίπτωση που η χρήση είναι σχεδόν καθολικά αστική τότε και η βασική έκδοση Core με τη μπαταρία των 49,0 kWh και την αυτονομία των 330 χιλιομέτρων είναι μια σωστή επιλογή. Για ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε  3,8 δεύτερα) υπάρχει η κορυφαία Χ Privilege AWD με δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική απόδοση 428 ίππων.

H πλατφόρμα SEA αποτελεί τη βάση και για το πιο μεγάλο SUV της γκάμας της Zeekr, το 7X. Που ταυτόχρονα είναι το πιο καινούργιο μοντέλο αλλά και το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά της μάρκας μιας και διαθέτει αρχιτεκτονική 800 V.

H οποία επιτρέπει τη φόρτιση σε wallbox με ισχύ έως και 22 kW, καθώς και την ταχυφόρτιση DC με έως και 480 kW. Στην πράξη και σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η κινεζική εταιρεία αυτό σημαίνει πως στο σπίτι η φόρτιση από το 10 έως το 100% έχει ολοκληρωθεί το πολύ σε 5,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 360 kW απαιτούνται μόλις 16 λεπτά για το 10-80%.

Από πλευράς διαστάσεων το μήκους σχεδόν 4,80 μέτρων 7X ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία των D SUV, όπως ξεκάθαρος είναι και ο οικογενειακός του προσανατολισμός. Χάρη και στο μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από άνετοι και ενδεικτικό για αυτό είναι και η χωρητικότητα των 529 λίτρων του πορτμπαγκάζ. Ο εμπρός χώρος αποθήκευσης, το λεγόμενο frunk, χωρά 66 λίτρα και πέρα από τα καλώδια φόρτισης μπορεί να φιλοξενήσει και κάποια μικροαντικείμενα.

Η οικογενειακή διάσταση του προκύπτει και από το επίπεδο εξοπλισμού του, που στη βασική έκδοση δεν έχει καμία έλλειψη και στις υπόλοιπες, πιο πλούσιες είναι κάτι παραπάνω από πλήρες. Η αίσθηση που δημιουργείται από το εσωτερικό είναι ακόμα πιο upper class σε σχέση με το Χ, κάτι που ισχύει και για το ψηφιακό του υπόβαθρο. Και αυτό γιατί η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 16,0 ιντσών, ο πίνακας οργάνων 13,0 και το HUD 36,2 ίντσες.

Αντίστοιχα οικογενειακός είναι και ο οδηγικός του προσανατολισμός με καλό επίπεδο άνεσης, που θα γίνεται ακόμα καλύτερο με την πνευματική ανάρτηση που είναι στάνταρ στην τετρακίνητη έκδοση και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Έτσι ταξιδεύει απροβλημάτιστα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ στις επαρχιακές οδούς δεν προβληματίζει με το μέγεθός του.

Όσο για την αυτονομία η έκδοση Long Range με τη μπαταρία των 100 kWh που οδηγήσαμε μπορεί να καλύψει θεωρητικά έως και 615 χιλιόμετρα. Η ρεαλιστική τιμή, με τον περισσότερο χρόνο σε αυτοκινητόδρομο όπου ή ανάκτηση είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, είναι γύρω στα 530 με 550 χιλιόμετρα. Τιμή ιδιαίτερα καλή ειδικά αν αναλογιστεί κανείς και τη γρήγορη φόρτιση που εξασφαλίζει η αρχιτεκτονική των 800 V.

Με τα SUV της η Zeekr προσφέρει δύο πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές και καταδεικνύει πως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει και πιο ψηλά από το λεγόμενο value for money.

To Zeekr Χ ξεκινά από τις 32.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας Geo Mobility Hellas για τις 50 πρώτες παραγγελίες. Το -τις αναλυτικές τιμές και των δύο καθώς και τις εγγυήσεις και τα χρηματοδοτικά προγράμματα μπορείτε να τα δείτε εδώ– ξεκινά από τις 54.990 ευρώ.

Το τρίτο μοντέλο της γκάμας της Zeekr είναι το 001, που όπως και τα Χ και 7X θα τα υποβάλλουμε σύντομα στις αναλυτικές δοκιμές μας οπότε μείνετε συντονισμένοι στο newsauto.gr!