Γιατί τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν χωριστά φώτα;
ΝΕΑ
Από τη Ferrari ως τη Hyundai, τα διπλά φώτα έγιναν μόδα και σύμβολο της νέας σχεδιαστικής εποχής στην αυτοκίνηση.
Ξεχάστε τα κλασικά, μεγάλα φανάρια που κάποτε στόλιζαν τις γωνίες του καπό. Η νέα εποχή της αυτοκινητικής σχεδίασης τα βλέπει… διπλά: τα split headlights, τα «διπλά» φώτα που χωρίζουν τον ρόλο της τεχνολογίας από αυτόν της αισθητικής.
WHAT CAR
Η λογική είναι απλή αλλά ιδιοφυής. Τα LED φώτα ημέρας (DRL), λεπτά και τοποθετημένα ψηλά στον προφυλακτήρα, λειτουργούν ως φωτεινά «φρύδια» που δίνουν ταυτότητα.
Τα πραγματικά φώτα —μεσαίας και μεγάλης σκάλας— κρύβονται χαμηλότερα, συχνά μέσα στο ίδιο το αμάξωμα. Έτσι γεννήθηκε η νέα “διπλή” όψη, που σήμερα χαρακτηρίζει SUV, sedan και ακόμη και ηλεκτρικά μοντέλα.
Από τη Ferrari Purosangue μέχρι το Hyundai Kona και το Citroën C5 X, οι κατασκευαστές αξιοποιούν τον φωτισμό ως εργαλείο έκφρασης.

Το φως δεν είναι πια τεχνική λεπτομέρεια, αλλά υπογραφή σχεδίου, ένα γραφιστικό στοιχείο που αντικαθιστά τη μάσκα, ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα, όπου το παραδοσιακό ψυγείο έχει εξαφανιστεί.
Το Tesla Cybertruck το πήγε στα άκρα, με μια ενιαία οριζόντια λωρίδα LED που διατρέχει το καπό σαν φωτεινό ξίφος, ενώ η BMW i7 και το Audi Q6 e-tron πειραματίζονται με εξαιρετικά λεπτά, σαν κοσμήματα φώτα που ζωντανεύουν με κινούμενες ακολουθίες.
Στην ουσία, τα φώτα γίνονται η νέα ταυτότητα του αυτοκινήτου, μια «γλώσσα φωτός» που αντικαθιστά τα λογότυπα.
Και καθώς οι μάσκες μικραίνουν και οι κινητήρες σωπαίνουν, το βλέμμα του αυτοκινήτου δεν είναι πια μηχανικό, είναι ψηφιακό, δυναμικό και εκφραστικό, το νέο πρόσωπο της αυτοκίνησης που έρχεται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ford Explorer Electric: Το ηλεκτρικό SUV που προσαρμόζεται στα θέλω σου
Τέλος στις ομάδες Viber που «κάρφωναν» τα μπλόκα της Τροχαίας
Σε 15 χρόνια οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί 45%!