Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Chery Tiggo 7 1.6 TGDI 147 PS 7DCT

Ελλάδα 14:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(48) "Δοκιμή: Chery Tiggo 7 1.6 TGDI 147 PS 7DCT"
    

Δοκιμή: Chery Tiggo 7 1.6 TGDI 147 PS 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ορθολογική προσέγγιση της Chery στην ευρωπαϊκή αγορά αποτυπώνεται στη γκάμα της. Το Tiggo 7 φερ’ ειπείν, που είναι ένα καθαρά βενζινοκίνητο και άκρως ευρύχωρο SUV το οποίο διεκδικεί με αξιώσεις ένα μερίδιο της πίτας.

Advertisement
Advertisement

Όσο και αν έχουμε όλοι πειστεί πως η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, η ορθολογική κίνηση για κάθε κατασκευαστή που δραστηριοποιείται στην Ευρώπη είναι να διαθέτει στη γκάμα του κινητήρες βενζίνης, υβριδικούς ή μη.

Η Chery παίζει και στα δύο «ταμπλό», διαθέτοντας plug-in υβριδικούς και συμβατικούς βενζινοκινητήρες για τα Tiggo 7 και Tiggo 8, ενώ πλέον με το νέο Tiggo 4 λανσάρει και την τεχνολογία Super Hybrid (φουλ υβριδικό σύνολο).

Η αποδοτικότητα και η ηλεκτρική λειτουργία των plug-in hybrid SUV της έχει ήδη αποδειχθεί μέσα από τη σχετική δοκιμή μας.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, επειδή μιλάμε για μία τεχνολογία κίνησης που κατά βάση έχει απήχηση σε συγκεκριμένο κοινό (π.χ. εταιρείες), οδηγήσαμε και τη συμβατική έκδοση του Tiggo 7 που έρχεται με 1.600άρη turbo κινητήρα και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και αντικειμενικά απευθύνεται περισσότερο σε ιδιώτες, ειδικά όταν μιλάμε για την ελληνική αγορά.

Μία μόνο αισθητική διαφορά…
… και αυτή εντοπίζεται στην ευμεγέθη μάσκα του Tiggo 7, η οποία δεν έχει διαφανή επιφάνεια σαν αυτή της PHEV έκδοσης και αντ’ αυτού το τρισδιάστατο μοτίβο έχει μεγαλύτερα «διαμάντια» που δημιουργούν ένα πιο επιβλητικό εμπρός τμήμα.

Κατά τα υπόλοιπα, η μοντέρνα αισθητική της Chery μεταφέρεται σχεδόν απαράλλαχτη και στο συμβατικό Tiggo 7. Το αμάξωμα είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τα σημεία των καιρών, έχοντας ρέουσες γραμμές και αρμονικά χαρακτηριστικά.

Advertisement

Το σύνολο πατά σε στάνταρ αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών και συνολικά βγάζει μία premium αίσθηση. Η οποία δεν είναι του φαίνεσθαι, αλλά ουσίας, καθώς το μεσαίο SUV της Chery είναι πάνω από όλα σχεδιασμένο για ασφαλείς μετακινήσεις.

Και αυτό έχει αποδειχθεί μέσα από τα πολύ αυστηρά τεστ πρόσκρουσης που έχει περάσει από τους μεγαλύτερους οργανισμούς, τύπου Euro NCAP, αποσπώντας 4 αστέρια στη βαθμολόγηση.

Advertisement

Ποιότητα, τεχνολογία και χώροι άλλης κατηγορίας τιμής
Συγκριτικά με την PHEV έκδοση που οδηγήσαμε σχετικά πρόσφατα, το συμβατικό Tiggo 7 δεν έχει κάτι να προσθέσει όσον αφορά στο εσωτερικό του.

Τα φαρδιά, πλατιά και με πλούσιο αφρώδες καθίσματα παραμένουν ιδανικά για πολύωρη οδήγηση, με τη στάνταρ ηλεκτρική τους ρύθμιση (6 κατευθύνσεων για οδηγό, 4 για συνοδηγό) να είναι απόλυτα καλοδεχούμενη.

Εξίσου καλοδεχούμενη είναι η υψηλή ποιότητα των υλικών και το καλό φινίρισμα, με τις καλαίσθητες και κατά βάση οικολογικού δέρματος επιφάνειες (στην έκδοση Premium) να αποπνέουν μία premium αύρα.

Advertisement

Η κονσόλα μεταφέρεται όπως είναι από την εξηλεκτρισμένη έκδοση, με τη διαφορά πως από εκεί απουσιάζουν οι διακόπτες EV και HEV. Ωστόσο, παραμένει ο τύπου διαμάντι/ κόσμημα επιλογέας σχέσεων, καθώς και το πολύ εργονομικά τοποθετημένο περιστροφικό μπουτόν για τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport).

Στην εργονομία προσθέτει και η θέση της απτικής επιφάνειας κάτω από την οθόνη από όπου διαχειρίζεσαι τον κλιματισμό, την οποία προσωπικά βρήκα πολύ βολική.

Από άλλα εύχρηστα χαρακτηριστικά του στάνταρ εξοπλισμού, οι θύρες USB-A και USB-C, μαζί με την πολύ ισχυρή βάση ασύρματης φόρτισης smartphone (50 W) συνθέτουν ένα απόλυτα σύγχρονο τεχνολογικά εσωτερικό, φτιαγμένο για πολύωρη διαβίωση.

Οι πίσω απολαμβάνουν πολύ χώρο για κάθε άκρη του σώματός τους, καθώς και δικούς τους αεραγωγούς και θύρα USB για φόρτιση συσκευών. Το πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 484 λίτρα, έχει κανονικό σχήμα και το δάπεδο σχετικά χαμηλά, διευκολύνοντας την τοποθέτηση μεγάλων αποσκευών.

Όσον αφορά στον ψηφιακό κόσμο, η διάταξη δύο οθονών LCD HD 12,3 ιντσών αναλαμβάνει την ενσωμάτωση του πίνακα οργάνων και του infotainment. Το τελευταίο «τρέχει» με τον πανισχυρό επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8155 ο οποίος εγγυάται ταχύτατη απόκριση και υπολογιστική ισχύ.

Τα γραφικά και τα μενού των οθονών είναι μίνιμαλ και αισθητικά αδιάφορα, ωστόσο η περιήγηση, οι ρυθμίσεις και οι παραμετροποιήσεις γίνονται γρήγορα και το κυριότερο εύκολα. Και αυτό έχει την μεγαλύτερη σημασία.

Άνεση, δύναμη και ταξίδια
Το συμβατικό Tiggo 7 εφοδιάζεται με τον 1.6 TGDI της Chery (τον κατασκευάζει η θυγατρική της ACTECO), ο οποίος είναι turbo τετρακύλινδρος με χωρητικότητα 1.598 κ. εκ. και έχει μέγιστη ισχύ 147 ίππων και 275 Nm ροπής.

Συνεργάζεται με στάνταρ 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο αναλαμβάνει την μεταφορά της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Παρά το σχετικά χαμηλό απόβαρο για SUV με μήκος 4,553 μέτρα, η επίδοση του «0-100» είναι στα 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα.

Στη θεωρία, το C-SUV της Chery νικά κατά κράτος τον υπόλοιπο ανταγωνισμό όσον αφορά στην ιπποδύναμη, γεγονός που μπορεί να παίξει τον ρόλο του στην τελική απόφαση αγοράς. Στα προφίλ Eco και Normal, το μοτέρ δουλεύει πολιτισμένα, με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο να το κρατά ράθυμο.

Το τελευταίο γίνεται πιο άγαρμπο σε λειτουργία στο πρόγραμμα Sport, ειδικά στο «kick-down» όπου θες να επιταχύνεις άμεσα. Παρά την αργή απόκριση στην μετάδοση, η ισχύς μεταφράζεται σε δυναμική επιτάχυνση και πολύ καλές ρεπρίζ.

Η διάταξη της ανάρτησης είναι γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και έχει ρυθμιστεί για μέγιστη άνεση των επιβατών. Για αυτό και η ενδοτικότητά της είναι μεγάλη, κάνοντας το Tiggo 7 να περνά ακόμα και από τους χειρότερους δρόμους αβίαστα. Μόνη ένσταση οι ενίοτε «ξερές» αντιδράσεις του πίσω άξονα.

Το μαλακό set-up σε συνδυασμό με το υψηλό προφίλ των ελαστικών (60 χιλιοστά) φροντίζουν οι επιβάτες να μην νιώθουν σχεδόν κανένα κραδασμό, αλλά το κυριότερο για την καλή ποιότητα κύλισης στο ταξίδι. Εκεί, ο αεροδυναμικός θόρυβος λάμπει διά της απουσίας του στις νόμιμες ταχύτητες και στις υψηλότερες είναι τόσο μικρός που δεν ενοχλεί.

Οι επαρχιακοί δρόμοι και οι αλλεπάλληλες στροφές δεν είναι το πεδίο δράσης του μεσαίου SUV της Chery, καθώς τα 1.598 κιλά απόβαρου, η μαλακή ανάρτηση και το κάπως αργό σε απόκριση και άγαρμπο σε λειτουργία κιβώτιο δεν βοηθούν στην ευχαρίστηση της οδήγησης.

Εξάλλου, το Tiggo 7 δεν κατασκευάστηκε για αυτό, αλλά για να φορτώνεται με κόσμο και αποσκευές και να γράφει χιλιόμετρα στην Εθνική, ταξιδεύοντάς σε «ατσαλάκωτο».

Όταν η εβδομάδα διαβίωσής μας με το Tiggo 7 ολοκληρώθηκε, η κατανάλωση ήταν στα 11,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Ωστόσο, δεν ήμασταν ιδιαίτερα φειδωλοί με το γκάζι, ενώ μεγάλες ήταν και οι διαδρομές μας εντός πόλης. Σε πιο φυσιολογικές συνθήκες και με περισσότερα χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους, η τιμή αυτή μπορεί να ελαττωθεί.

Κάτι νέο, κάτι διαφορετικό
Μπορεί το νέο Tiggo 7 να συνιστά μία ακόμα κινεζική πρόταση, ωστόσο τοποθετείται ακριβώς στα «θέλω» του μέσου Έλληνα καταναλωτή. Βρίσκεται στην «καρδιά» των C-SUV, είναι καθαρά βενζινοκίνητο, έχει αυτόματο κιβώτιο, πλούσιους χώρους και καλή ποιότητα κύλισης για να φορτώνεις τη φαμίλια και να γράφεις χιλιόμετρα.

Η τιμή εκκίνησης των 28.490 ευρώ για την έκδοση εξοπλισμού Comfort είναι δυσανάλογη των διαστάσεων και των τεχνολογιών που έχεις. Το κυριότερο, όμως, συνδυάζεται με 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που σημαίνει πως ακόμα και αν δεν έχεις εμπιστοσύνη στον άγνωστο για εμάς κολοσσό που λέγεται Chery (2,2 εκατομμύρια πωλήσεις το 2024), μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για πολλά χρόνια.

Παρότι, λοιπόν, βλέπουμε πως οι περισσότεροι Κινέζοι κατασκευαστές που καταφθάνουν στη χώρα μας έχουν να αναδείξουν τις προηγμένες τεχνολογίες τους κυρίως σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ο όμιλος της Chery ακολουθεί τα θέλω του Ευρωπαίου καταναλωτή.

Και οφείλουμε να τονίσουμε, πως εταιρεία που προσφέρει τόσα χρόνια εγγύησης και μάλιστα σε αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα, έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο προϊόν της.

Το νέο Chery Tiggo 7 είναι κάτι νέο και κάτι διαφορετικό, αλλά με όλα τα προτερήματα για τα οποία το ελληνικό κοινό αγάπησε τα SUV. Και η χαμηλή τιμή μαζί με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό το κάνουν μία πρόταση που δεν πρέπει να παραβλέψεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Chery Tiggo 7 1.6 TGDI 7DCT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.598 cc
Μέγιστη ισχύς: 147 PS
Μέγιστη ροπή: 275 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 0,8 lt/100 km / 11,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 159 gr CO2/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.553/1.862/1.696 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.598 kg
Χώρος αποσκευών: 484 lt
Τιμή: Από 28.490 ευρώ