Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία;

Ελλάδα 5:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(127) "Ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία;"
    

Ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία;

ΝΕΑ

Ένα διάγραμμα αποκαλύπτει τα κυρίαρχα σχήματα, τους κρυφούς ιδιοκτήτες και τις μάρκες που κινδυνεύουν στην Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου παραμένει μια από τις πιο σύνθετες και γρήγορα μεταβαλλόμενες παγκοσμίως, με δεκάδες μάρκες, πολλαπλά σχήματα ιδιοκτησίας και κρατικές επιδοτήσεις.

Σύμφωνα με ανάλυση του Felipe Munoz, τέσσερις μεγάλες εταιρικές ομάδες — Geely, BYD, Chery και Changan — ελέγχουν πάνω από το 50% των πωλήσεων στη χώρα.

Οι Chery και Changan ξεχωρίζουν καθώς είναι κρατικές επιχειρήσεις, ενώ Geely και BYD συνδυάζουν κρατική υποστήριξη με διεθνείς συνεργασίες.

Advertisement
Advertisement

Οι μάρκες που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο της Chery περιλαμβάνουν Fulwin, Omoda, Jetour, Exeed, iCar και Luxeed.

Στην Changan συναντάμε Avatr, Deepal, Nevo και Volga, ενώ η Geely διαθέτει Zeekr, Volvo, Lynk & Co, Polestar, Lotus, Proton, LEVC, Smart και άλλα.

Η BYD διατηρεί απλούστερη δομή με την ομώνυμη μάρκα, Denza, YangWang και Fan Cheng Bao.

Advertisement

Εκτός των «Μεγάλων Τεσσάρων», σημαντική παρουσία έχουν η SAIC (MG, LDV, Maxus), η JAC (Maextro, Evo, Nord), η BAIC (Arcfox, Foton, Tiger) και η Dongfeng (MHero, Voyah, Lingxi, Venucia).

Παράλληλα, αρκετές startups παραμένουν ανεξάρτητες, όπως οι Nio, Xpeng, Leapmotor, Aiways, Neta, Li Auto και Xiaomi.

Advertisement

Το διάγραμμα του Munoz δείχνει επίσης την ιεραρχία των 109 μαρκών: στην κορυφή βρίσκονται ultra-premium ονόματα όπως Hongqi, YangWang και Maextro, ενώ στο μέσο βρίσκονται high-tech προτάσεις όπως Xiaomi, Nio και Li Auto.

Στη βάση παραμένουν μάρκες οικονομικής κατηγορίας, με περιορισμένη διεθνή αναγνωρισιμότητα, οι οποίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο εξαφάνισης.

Μολονότι οι μεγαλύτερες ομάδες πιθανότατα θα παραμείνουν, είναι αναμενόμενο να συγχωνεύσουν ή να καταργήσουν κάποιες υπομάρκες, όπως συνέβη στη Δύση με Pontiac, Oldsmobile και άλλες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να παίζουν κρίσιμο ρόλο στη διεθνή αγορά για τις επόμενες δεκαετίες.

Advertisement

Αυτό πάντως που φαίνεται από τα σκίτσα είναι ότι στο επίκεντρο της δραστηριότητας βρίσκεται μία μεγάλη «λευκή μπάλα», η κυβέρνηση της Κίνας, η οποία στον ένα ή στον άλλον βαθμό ελέγχει τις εταιρείες. Και -κυρίως- αποτελεί το ισχυρότερο όπλο τους ώστε να παραμένουν ανταγωνιστικές σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Αν αναρωτιέστε ακόμα ποιος κάνει κουμάντο, την απάντηση την έχετε μπροστά σας.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Ηλεκτρικό από 3.900 ευρώ: Έρχονται επιδοτήσεις-σοκ

Πως θα ονομάζεται το πιο μικρό ηλεκτρικό της Volkswagen;

Η DS Automobiles προετοιμάζει τον αντικαταστάτη του DS 3