Tesla: Το όραμα της αυτόνομης οδήγησης μπλοκάρει στις ράγες (+video)
ΝΕΑ
Σοβαρά ζητήματα αξιοπιστίας αντιμετωπίζει το Full-Self Driving της Tesla, καθώς πλήθος αναφορών και βίντεο αποκαλύπτουν ότι το λογισμικό αγνοεί μπάρες και φανάρια σε σιδηροδρομικές διαβάσεις.
Το πολυδιαφημισμένο Full-Self Driving (FSD), που η Tesla προβάλλει ως το «κλειδί» για την πλήρη αυτονομία και τα ρομποταξί του μέλλοντος, βρίσκεται στο επίκεντρο έντονης κριτικής. Τα τελευταία περιστατικά αποκαλύπτουν ότι το σύστημα δεν αναγνωρίζει με συνέπεια τις σιδηροδρομικές διαβάσεις, δημιουργώντας καταστάσεις που θα μπορούσαν να αποβούν μοιραίες.
WHAT CAR
Ρεπορτάζ του NBC News και δεκάδες καταγγελίες οδηγών δείχνουν ότι σε ενεργοποιημένες διαβάσεις, με κατερχόμενες μπάρες και αναβοσβήνοντα φανάρια, τα οχήματα συχνά επιχειρούν να συνεχίσουν την πορεία τους. Σε ένα βίντεο, ένα Model Y χρειάστηκε να ακινητοποιηθεί χειροκίνητα πριν περάσει τρένο, ενώ σε άλλο, ένα Model 3 στην Πενσυλβάνια χτυπήθηκε από αμαξοστοιχία όταν το FSD αγνόησε τα σήματα και έστριψε πάνω στις ράγες.

Η αμερικανική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) επιβεβαίωσε ότι είναι ενήμερη για τα περιστατικά και βρίσκεται σε επικοινωνία με την Tesla, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα. Ειδικοί προειδοποιούν ότι το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στην ανεπαρκή εκπαίδευση του λογισμικού με διαφορετικούς τύπους διαβάσεων, κάτι που εξηγεί γιατί άλλοτε αντιδρά σωστά και άλλοτε αγνοεί κρίσιμα σήματα.
Η ανησυχία είναι ακόμη μεγαλύτερη καθώς πολλές διαβάσεις στις ΗΠΑ δεν διαθέτουν μπάρες ή φανάρια, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα θανατηφόρων λαθών. Μόνο το 2024, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Σιδηροδρόμων, 267 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τέτοια σημεία.
FSD 13.2.9 treats lowering/lowered barrier as optional pic.twitter.com/mIDAVoWjZz
— optionnaire (@ronnotel) August 1, 2025
Παρά τα προβλήματα, η Tesla συνεχίζει την ανάπτυξη του FSD και ετοιμάζεται για την έκδοση V14, με τον Ίλον Μασκ να υπόσχεται νέες δυνατότητες και ασφαλέστερη αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, ακόμη και τα ρομποταξί που ήδη λειτουργούν δοκιμαστικά στο Όστιν χρειάζονται επιβλέποντα επιβάτη έτοιμο να πατήσει το «κουμπί ασφαλείας», μια σαφής απόδειξη ότι το όραμα της πλήρους αυτονομίας παραμένει πιο μακρινό απ’ όσο διαφημίζεται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
«Αθήνα χωρίς αυτοκίνητο»: Ποιοι δρόμοι του κέντρου κλείνουν και πότε;
Που έπεσε το πρώτο πρόστιμο από τις νέες AI κάμερες;
Γέμισαν τις εκθέσεις αυτοκινήτων οι Έλληνες μετά τις διακοπές