Η Changan την είδε Ελληνικά και επιτίθεται
ΝΕΑ
Ενας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Κίνας στον τομέα της αυτοκίνησης, με παραγωγή που ξεπερνά τα πέντε εκατομμύρια οχήματα ετησίως και με παρουσία σε δεκάδες αγορές. Τωρα είναι πλέον και στην Ελλάδα.
Η στρατηγική είσοδός της στην Ελλάδα μέσω του Ομίλου Βασιλάκη αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς δεν πρόκειται απλώς για την άφιξη μιας ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά για ένα άνοιγμα που μπορεί να αναδιαμορφώσει τις εμπορικές ισορροπίες στη χώρα μας. Ο Όμιλος Βασιλάκη διαθέτει την υποδομή, το δίκτυο και την εμπειρία να υποστηρίξει μια δυναμική ανάπτυξη της Changan, γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες για ένα καλό μερίδιο αγοράς.
WHAT CAR
Η δυναμική της Changan αποτυπώθηκε με σαφήνεια στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, όπου η εταιρεία παρουσίασε την πλήρη στρατηγική της για την ευρωπαϊκή αγορά. Στην αιχμή της βρίσκεται η Avatr, μία premium μάρκα που αποτελεί κοινοπραξία της Changan με την Huawei και την CATL. Στόχος της Avatr είναι να αναμετρηθεί ευθέως με τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές premium φίρμες, συνδυάζοντας αιχμή τεχνολογίας (τεχνητή νοημοσύνη, προηγμένα infotainment, κορυφαίες μπαταρίες) με σχεδίαση που απευθύνεται στο απαιτητικό κοινό της Ευρώπης. Η παρουσία της Avatr δίνει ένα σαφές μήνυμα ότι η Changan δεν στοχεύει μόνο στη μαζική αγορά, αλλά και σε πιο εξειδικευμένα, υψηλής προστιθέμενης αξίας segments.
Στην Ευρώπη αναμένεται να λανσαριστεί μία σειρά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, τα οποία θα καλύψουν βασικές κατηγορίες της αγοράς. Η γκάμα περιλαμβάνει το Deepal SL03 (ηλεκτρικό sedan), το Deepal S7 (μεσαίο SUV), το CS75 Plus (best seller SUV στην Κίνα, που θα διατεθεί σε ευρωπαϊκή εκδοχή), καθώς και το CS55 e-Power με plug-in υβριδική τεχνολογία.

Από την πλευρά της Avatar, το Avatr 11 και το Avatr 12 θα είναι οι πρώτες premium προτάσεις που θα έρθουν στην Ευρώπη, ενώ σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν μεγαλύτερα SUV και ηλεκτρικά crossover. Η στρατηγική περιλαμβάνει επίσης μικρότερα compact μοντέλα, που θα στοχεύσουν απευθείας στη μαζική κατηγορία Β και C, εκεί όπου η αγορά της Ελλάδας παρουσιάζει ιδιαίτερη κινητικότητα.

Από οικονομικής πλευράς, η Changan έχει δύο κρίσιμα πλεονεκτήματα. Πρώτον, διαθέτει εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόστος παραγωγής, γεγονός που της επιτρέπει να τοποθετήσει τα μοντέλα της σε τιμολογιακά επίπεδα κάτω από τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών κατασκευαστών, χωρίς να υπολείπονται σε τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Δεύτερον, η εταιρεία επενδύει στρατηγικά στην ηλεκτροκίνηση με παραγωγική ικανότητα που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο EVs τον χρόνο. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί σε μεγάλες παραγγελίες στόλων, κάτι που στην ελληνική αγορά leasing και εταιρικών πωλήσεων αποτελεί βασικό παράγοντα διείσδυσης.

Για την Ελλάδα, η είσοδος της Changan δημιουργεί νέες προοπτικές. Ο καταναλωτής θα έχει πρόσβαση σε value-for-money λύσεις που συνδυάζουν τεχνολογία και προσιτή τιμή, ενώ η παρουσία της Avatr ανεβάζει τον πήχη της premium κατηγορίας. Σε μακροοικονομικό επίπεδο, η ανάπτυξη της Changan στη χώρα μπορεί να τονώσει τον ανταγωνισμό, να πιέσει τις τιμές προς τα κάτω και να προσφέρει νέες επιλογές σε επιχειρήσεις και ιδιώτες.
Σε μία περίοδο όπου η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα δείχνει έντονη κινητικότητα αλλά και ανάγκη για διαφοροποίηση, η Changan έχει όλα τα εχέγγυα να εξελιχθεί σε έναν από τους βασικούς παίκτες της επόμενης δεκαετίας.