Είναι η Amazon η νέα Tesla; Και ο Bezos ο νέος σταρ της αυτοκινητοβιομηχανίας;
ΝΕΑ
Την ώρα που το άστρο του Ίλον Μασκ μοιάζει να έχει χάσει την λάμψη του, η εμφάνιση του Τζεφ Μπέζος στο προσκήνιο δίνει μία νέα τροπή.
Το «θαύμα» της Tesla αποτέλεσε ίσως το πιο χαρακτηριστικό success story του 21ου αιώνα, βάζοντας τον Ίλον Μασκ στο επίκεντρο τους παγκόσμιου ενδιαφέροντος για τους σωστούς αλλά και τους λάθος λόγους.
WHAT CAR
Το τελευταίο διάστημα όμως πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που θέλουν έναν άλλο διάσημο επιχειρηματία, τον Τζεφ Μπέζος, να θέλει να πάρει αυτός την πρωτοκαθεδρία στα τεκταινόμενα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η πιο διάσημη εταιρεία του, η Amazon, φαίνεται έτοιμη να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία του μέλλοντος, με τρεις αιχμές στρατηγικής: το αυτόνομο ταξί Zoox, το προσιτό ηλεκτρικό pick-up Slate και τη δυναμική είσοδο στην αγορά μεταχειρισμένων.
Το Zoox ξεχωρίζει στην κατηγορία των αυτόνομων οχημάτων, καθώς είναι σχεδιασμένο εξαρχής χωρίς οδηγό: δεν διαθέτει τιμόνι, πεντάλ ή θέση οδηγού, θυμίζοντας περισσότερο κάψουλα μεταφοράς με αντικριστά καθίσματα και συρόμενες πόρτες.

Η πρόσφατη εξαίρεση που έλαβε από την αμερικανική NHTSA –η πρώτη στο νέο «Πρόγραμμα Εξαιρέσεων Αυτόνομων Οχημάτων»– επιτρέπει την κυκλοφορία του χωρίς συμμόρφωση στα παραδοσιακά πρότυπα ασφαλείας FMVSS, αφαιρώντας ένα μεγάλο ρυθμιστικό εμπόδιο.
Η δοκιμαστική διάθεση ξεκινά σε Λας Βέγκας και Σαν Φρανσίσκο, με μελλοντική επέκταση σε άλλες μητροπόλεις.
Παράλληλα, το Slate, ένα μικρό ηλεκτρικό pick-up με δυνατότητες εξατομίκευσης, φιλοδοξεί να αποτελέσει το «Model T» της εποχής των EV.
Αν και έχασε την ομοσπονδιακή φορολογική ελάφρυνση των 7.500 δολαρίων, η τιμή του διαμορφώνεται στα 27.000 δολάρια, περίπου όσο θα κόστιζε σήμερα ένα Ford Model T – καθιστώντας το μία από τις πιο προσιτές ηλεκτρικές επιλογές στην αγορά.

Στόχος: να φέρει την ηλεκτροκίνηση στη σφαίρα του καθημερινού, πρακτικού αυτοκινήτου και όχι μόνο των premium αγοραστών.
Η τρίτη κίνηση είναι η είσοδος στα μεταχειρισμένα μέσω του Amazon Autos. Ξεκινώντας από πωλήσεις και leasing νέων Hyundai, η πλατφόρμα επεκτείνεται σε πιστοποιημένα μεταχειρισμένα με πρόγραμμα εγγύησης 30 ημερών/1.000 μιλίων.
Προς το παρόν, η παραλαβή γίνεται από συνεργαζόμενες αντιπροσωπείες, αλλά η προοπτική για «next-day delivery» αυτοκινήτου είναι ήδη στο τραπέζι.
Αυτές οι κινήσεις εντάσσονται σε μια στρατηγική που ο Τζεφ Μπέζος έχει προαναγγείλει από το 2019, όταν επένδυσε 700 εκατ. δολάρια στη Rivian, βλέποντας στην αυτοκίνηση έναν χώρο όπου συγκλίνουν η αυτόνομη κινητικότητα, η ηλεκτροκίνηση και η συνδεσιμότητα.
Η πρόκληση, ωστόσο, παραμένει: να μη μετατραπεί το αυτοκίνητο σε ένα απρόσωπο gadget, αλλά σε προϊόν που οι άνθρωποι θα αγαπούν όσο και θα χρησιμοποιούν.

Με το Zoox, το Slate και την είσοδο στα μεταχειρισμένα, η Amazon δεν αρκείται στο να παρακολουθεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Και σίγουρα ο Τζεφ Μπέζος δείχνει αυτή την στιγμή σε πιο δυναμική πορεία από ένα μπερδεμένο Μασκ που όπως φαίνεται δεν έχει άλλους «λαγούς» κάτω από το καπέλο του.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Νέο φιάσκο του Μασκ: Λουκέτο στον υπερυπολογιστή-θαύμα της Tesla
Ευρωπαϊκή αγορά: Η Tesla βλέπει… την πλάτη της BYD
Η μινιατούρα του Honda RA272 είναι πανάκριβη