Μετρό Αθήνας: Αλλάζουν οι ράγες στις γραμμές 2 και 3 μετά από 25 χρόνια
ΝΕΑ
Ξεκινά το πρώτο μεγάλο έργο αναβάθμισης στο βασικό δίκτυο του μετρό της πρωτεύουσας, με την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών, έως τα τέλη του 2026.
Το μετρό της Αθήνας μπαίνει σε νέα εποχή συντήρησης και αναβάθμισης, καθώς υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών στις Γραμμές 2 και 3, στο τμήμα Σεπολιά – Δάφνη και Μοναστηράκι – Εθνική Άμυνα. Πρόκειται για το πρώτο έργο τέτοιας κλίμακας από την έναρξη λειτουργίας του δικτύου το 2000, με συνολικό προϋπολογισμό 7,3 εκατ. ευρώ.
WHAT CAR
Η κύρια σύμβαση, ύψους 4,84 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), υπογράφηκε στις 7 Αυγούστου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του γενικού γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου. Ανάδοχος είναι η Κοινοπραξία «Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε.» και «Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ», ενώ η παράδοση των νέων σιδηροτροχιών, αξίας 2,44 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από την εταιρεία «Άρτεμη Α.Ε.».
Οι παρεμβάσεις επικεντρώνονται κυρίως σε καμπύλα τμήματα του δικτύου, όπου η καταπόνηση του υλικού είναι μεγαλύτερη, και εντάσσονται σε πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης με στόχο τη διατήρηση των υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας και αξιοπιστίας. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα και θα ολοκληρωθούν έως τα τέλη του 2026.

Ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι η αντικατάσταση γίνεται προληπτικά, πριν εμφανιστούν φθορές, «με σχέδιο και έγκαιρα, ώστε το δίκτυο να παραμείνει ασφαλές και αξιόπιστο». Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, υπογράμμισε ότι το έργο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου αναβάθμισης όλων των γραμμών του μετρό, που περιλαμβάνει εκσυγχρονισμό τροχαίου υλικού, επιδομής και συστημάτων.
Η ανάδοχος κοινοπραξία, με πολυετή εμπειρία σε έργα συντήρησης σιδηροδρομικών δικτύων, δεσμεύεται για την παράδοση ενός έργου άρτιας ποιότητας, εντός χρονοδιαγράμματος, που θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία του μετρό για τις επόμενες δεκαετίες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Παγκόσμιος χάρτης πωλήσεων: Ηλεκτρικό στην Αλβανία, υβριδικό στην Ελλάδα
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Μεγαλώνει και πληρώνει
Το Ελσίνκι το έκανε, η Αθήνα μπορεί;