Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί η Praga Bohema άφησε τον V10 για τον twin-turbo V6 του Nissan GT-R

Ελλάδα 13:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί η Praga Bohema άφησε τον V10 για τον twin-turbo V6 του Nissan GT-R

ΝΕΑ

Η νέα Praga Bohema μοιάζει έτοιμη για F1, αλλά κρύβει έναν κινητήρα που δεν θα περίμενε κανείς σε ένα hypercar αξίας 1,5 εκατ. ευρώ: τον V6 του Nissan GT-R.

Advertisement
Advertisement

Στον κόσμο των hypercars, οι εξωτικές επιλογές κινητήρων είναι σχεδόν απαραίτητες: V10, V12, υβριδικά συστήματα με τρελά νούμερα. Όμως η τσέχικη Praga πήρε έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο. Το νέο της δημιούργημα, η Bohema, σχεδιάστηκε αρχικά για να φιλοξενήσει τον ατμοσφαιρικό V10 της Audi. Όμως τελικά επέλεξε κάτι πιο… ταπεινό αλλά απολύτως λειτουργικό: τον 3.8 λίτρων twin-turbo V6 του Nissan GT-R, έναν κινητήρα που δεν έχει ξαναχρησιμοποιηθεί εκτός Ιαπωνίας.

Η επιλογή αυτή δεν έγινε για λόγους οικονομίας, αλλά από ρεαλισμό. Όπως εξηγεί ο επικεφαλής μηχανικός της Praga, Jan Martinek, ο V10 είχε περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων και στην εξέλιξη, ενώ ο GT-R V6 προσέφερε 700 ίππους, αξιοπιστία, ευκολία στην υποστήριξη και απεριόριστο tuning potential, στοιχεία απαραίτητα για ένα ελαφρύ, hardcore αυτοκίνητο πίστας με άδεια κυκλοφορίας.

Η Bohema, που ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά χάρη στο μονοκόμματο ανθρακονημάτινο σασί, χρειάστηκε οκτώ χρόνια εξέλιξης. Σχεδιάστηκε για να χωρά τόσο τον V10 όσο και τον V6, ενώ υιοθέτησε έξυπνες λύσεις για καθημερινή χρήση, όπως κλιματισμό, δύο άνετα καθίσματα και εργονομικό cockpit, χωρίς να θυσιάζει την αεροδυναμική της φόρμα.

Advertisement
Advertisement

Η Praga έχει ιστορία από το 1908 και μετά από δεκαετίες ως κατασκευαστής βαρέων οχημάτων, επαναπροσδιορίστηκε ως εξειδικευμένος κατασκευαστής αγωνιστικών. Με την Bohema, περνά για πρώτη φορά στην αγορά των υπεραυτοκινήτων δρόμου.

Παρά τον ασυνήθιστο κινητήρα, οι πρώτοι υποψήφιοι αγοραστές δεν φαίνεται να έχουν αντίρρηση. Όπως λέει ο διευθυντής πωλήσεων Mark Harrison, «όλοι λένε το ίδιο: “Έχω GT-R για καθημερινό. Ξέρω πως αυτό το μοτέρ δεν σπάει με τίποτα.”» Κι επιπλέον, το ότι η Nissan δεν έχει ξαναδώσει τον κινητήρα αυτό σε τρίτο κατασκευαστή το καθιστά και… εξωτικό.

Μπορεί να μην ακούγεται σαν V10, αλλά η Bohema έχει δική της, μοναδική προσωπικότητα — και αυτό ίσως είναι το μεγαλύτερο της πλεονέκτημα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Advertisement

Θα βάλει μυαλό η Ευρωπαϊκή Ένωση;
Η Bentley ποντάρει στο σχεδιασμό των νέων της μοντέλων
Αερόσακοι που φοριούνται σαν απλά ρούχα