Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Καλαμαριά είναι μόνο η αρχή

Ελλάδα 7:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Καλαμαριά είναι μόνο η αρχή

ΝΕΑ

Με την επέκταση προς Καλαμαριά να οδεύει προς ολοκλήρωση, η Θεσσαλονίκη κοιτάζει ήδη την επόμενη φάση του μετρό.

Advertisement
Advertisement

Καθώς η γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της με την επέκταση προς Καλαμαριά να αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2026, η συζήτηση για την επόμενη φάση του έργου έχει ήδη ξεκινήσει. Οι δύο βασικές κατευθύνσεις είναι ξεκάθαρες αλλά διαφορετικής στόχευσης: δυτικά προάστια ή αεροδρόμιο;

Η επέκταση προς τα δυτικά – προς περιοχές όπως ο Εύοσμος και το Κορδελιό – θεωρείται η πιο ώριμη και αναγκαία. Θα συνδέσει το δίκτυο του μετρό με πυκνοκατοικημένες και συγκοινωνιακά υποεξυπηρετούμενες περιοχές, ενισχύοντας τη χρήση των μέσων σταθερής τροχιάς και αποσυμφορώντας τη δυτική είσοδο της πόλης. Παράλληλα, ανοίγει και τον δρόμο για μελλοντική σύνδεση με τον Δυτικό Προαστιακό.

Από την άλλη, η επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα έδινε στη Θεσσαλονίκη ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό προφίλ, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα. Ωστόσο, με βάση τις υφιστάμενες μελέτες και επιβατικές προβλέψεις, το έργο δεν δείχνει να έχει άμεση βιωσιμότητα – τουλάχιστον όχι πριν από ενίσχυση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης.

Advertisement
Advertisement

Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν είναι μόνο τεχνικό ή πολεοδομικό – είναι και χρηματοδοτικό. Το νέο ΕΣΠΑ 2028–2034 θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό ποιες επεκτάσεις μπορούν να προχωρήσουν. Με περιορισμένα διαθέσιμα κονδύλια και αυξημένες ανάγκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η λήψη αποφάσεων θα απαιτήσει προτεραιοποίηση.

Η επικρατούσα άποψη, τουλάχιστον από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και της Ελληνικό Μετρό, είναι ότι τα δυτικά προάστια αποτελούν την πιο άμεση ανάγκη. Η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου, προς το παρόν, μπορεί να συνεχίσει με ανασχεδιασμένες λεωφορειακές γραμμές από τη Μίκρα και τη Νέα Ελβετία.

Η τελική απόφαση αναμένεται εντός της επόμενης διετίας, μαζί με την κατάρτιση των έργων που θα διεκδικήσουν ένταξη στη νέα προγραμματική περίοδο. Το βέβαιο είναι ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται άμεσα την επόμενη επέκταση του μετρό της – και όλα δείχνουν ότι αυτή θα έρθει από τα δυτικά.