Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross Hybrid 145 MAX

Ελλάδα 0:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross Hybrid 145 MAX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Citroen C3 Aircross έρχεται να καλύψει μια ενδιαφέρουσα ανάγκη στην αγορά: ένα ευρύχωρο SUV με προσιτή τιμή, υβριδική τεχνολογία και ανέσεις που βρίσκεις σε ακριβότερα μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Στη νέα του γενιά, το C3 Aircross ωριμάζει, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αλλάζει χαρακτήρα και ανεβαίνει ποιοτικά. Αλλά και χωροταξικά αφού προαιρετικά προσφέρεται και ως επταθέσιο. Η έκδοση Hybrid 145 MAX που δοκιμάζουμε, είναι η κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού και η μόνη με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ήπια υβριδική υποβοήθηση.

Το νέο C3 Aircross είναι ένα πολύ μεγαλύτερο από το προκάτοχό του και ένα από τα SUV που γεμίζουν το μάτι. Να φανταστείτε ότι το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4,4 μέτρα (υπολείπεται μόλις 3 εκατοστά από ένα Qashqai) με περίπου ίδιο (με του Nissan) μεταξόνιο στα 2.670 χιλιοστά. Πρόκειται για διαστάσεις που παραπέμπουν σε SUV της κατηγορίας C, παρότι το μοντέλο εξακολουθεί να τιμολογείται πιο κοντά στα B-SUV.

Οπτικά, το νέο C3 Aircross δεν κρύβει τη συγγένειά του με το μικρότερο C3 (δείτε εδώ τη σχετική δοκιμή), κυρίως όταν το κοιτάς από μπροστά. Εκεί, ξεχωρίζει το νέο logo της Citroen με τα μαύρα, «κλειστά» πλέον «λοχιόσημα» μέσα σε ένα οβάλ περίγραμμα, στοιχείο που πρωτοείδαμε στο πρωτότυπο Oli. Η μάσκα με τα πρισματικά γραφικά, τα λεπτά φώτα ημέρας, την κάθετη μάσκα και τον ογκώδη προφυλακτήρα ολοκληρώνουν μια τολμηρή σχεδίαση που δύσκολα περνά απαρατήρητη.

Advertisement
Advertisement

Το προφίλ του αμαξώματος και το πίσω μέρος είναι πιο ήπια σχεδιαστικά, αλλά με εξίσου ελκυστικές γραμμές και προσεγμένες λεπτομέρειες που εξασφαλίζουν το στιλ. Η διχρωμία της δοκιμής μας δίνει ένα ξεχωριστό τόνο με τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος να υπερτονίζουν τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η έκδοση MAX της δοκιμής μας διαθέτει τροχούς 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED και αρκετές διακοσμητικές λεπτομέρειες που τονίζουν τον πιο «πλούσιο» χαρακτήρα της.

Για όσους αρέσκονται να έχουν θέα αφ’ υψηλού, η θέση οδήγησης είναι σαφώς πιο υπερυψωμένη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Το μικρό τιμόνι, μέρος της φιλοσοφίας C-Zen Lounge, θέλει συνήθεια και με το χρόνο πολλοί θα το βρουν εύχρηστο και πολυλειτουργικό (προσωπικά δεν με βόλεψε).

Το ταμπλό είναι «καθαρό» σε σχεδίαση, έχει φρέσκια αισθητική και διαφορετικά υλικά που σπάνε τη μονοτονία. Η οθόνη των 10,25 ιντσών είναι μερικώς «ελεύθερη» και έχει σχετικά καλή απόκριση. Τα γραφικά δεν εντυπωσιάζουν, αλλά η λειτουργικότητα είναι ικανοποιητική, με ασύρματη υποστήριξη για Apple CarPlay και Android Auto. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προβάλλει βασικές πληροφορίες μέσω head-up display.

Advertisement

Η απουσία φυσικών χειριστηρίων για τον κλιματισμό μπορεί να ξενίσει αρχικά, αλλά συνηθίζεται. Πάντως, υπάρχουν μερικά μπουτόν άμεσης πρόσβασης χαμηλότερα, κάτω από τους αεραγωγούς και πάνω από τη θέση ασύρματης φόρτισης smartphone. Γενικά η καμπίνα διακρίνεται για την πρακτικότητα και τη λειτουργικότητά της, καθώς οι θήκες είναι πολλές, οι χώροι αρκετοί και οι επιβάτες νιώθουν ότι ταξιδεύουν σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Πέρα από κάποιες μαλακές επενδύσεις τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι ως επί το πλείστον σκληρά, όμως η συναρμογή είναι σωστή και οι επιφάνειες δεν τρίξουν, ούτε αφήνουν φτηνιάρικη αίσθηση. Τα καθίσματα Advanced Comfort διαθέτουν πρόσθετο αφρό (έως 15 χιλιοστά), καλύτερη πλευρική στήριξη και συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική αίσθηση άνεσης.

Advertisement

Δεν κουράζουν ούτε σε πολύωρες διαδρομές, αλλά η «πλάτη» (τουλάχιστον σε αυτό του οδηγού) θα μπορούσε να ήταν λιγότερο flat, η πλευρική στήριξη λίγο καλύτερη, ενώ η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης έχει περιορισμένα steps (προτιμώ την τύπου «ροδέλα»).

Οι χώροι στη δεύτερη σειρά είναι εξαιρετικοί, με άνετα καθίσματα και επίπεδο πάτωμα. Από την άλλη θα μπορούσα να υποθέσω ότι μία τρίτη σειρά θα είναι τόσο περιορισμένη σε χώρο που δύσκολα θα την προτιμήσει κάποιος πέρα από μία περιστασιακή χρήση για παιδιά.

Το πορτμπαγκάζ είναι στα 460 λίτρα στη βασική πενταθέσια διαμόρφωση, τιμή που ξεπερνά πολλά μικρομεσαία SUV. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται εύκολα και το δάπεδο παραμένει σχετικά επίπεδο δημιουργώντας ένα επίπεδο χώρο που φτάνει τα 1.600 λίτρα.

Advertisement

Η πλατφόρμα Smart Car της Stellantis είναι η ίδια που χρησιμοποιεί και το νέο C3, καθώς και πολλά άλλα μοντέλα του ομίλου. Είναι εξελιγμένη ώστε να υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης, ήπια υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά συστήματα (σ.σ. υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση με 113 ίππους, καθώς και μικρότερη manual μη υβριδική στα ίδια κυβικά.

Στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης που δοκιμάζουμε, ο κινητήρας είναι ο γνώριμος τρικύλινδρος 1.2 PureTech, αλλά πλέον με σύστημα 48V και την ονομασία Hybrid 145. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο e-DCT6 διπλού συμπλέκτη, στο οποίο ενσωματώνεται ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 21 kW.

Η συνδυαστική ισχύς διαμορφώνεται στους 145 ίππους (οι 136 είναι του PureTech) και η ροπή στα 230 Nm, όταν το «0-100» ολοκληρώνονται σε 8,8 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα. Νούμερα που αρκούν για την καθημερινή χρήση αλλά δεν εντυπωσιάζουν σε γρήγορες μετακινήσεις.

Αλλά δεν θα χρειαστείς κάτι παραπάνω από το C3 Aircross που είναι προσανατολισμένο πρωτίστως στην άνεση μέσα από το σχετικά soft στήσιμο του. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο της ηχομόνωσης, που είναι καλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρότι ο τρικύλινδρος κινητήρας ακούγεται ελαφρώς στο ρελαντί και σε πλήρη επιτάχυνση.

Γενικότερα, το C3 Aircross δείχνει πιο ώριμο από ποτέ. Η Citroen έχει εφοδιάσει το μοντέλο με την πατενταρισμένη ανάρτηση Advanced Comfort, που διαθέτει αμορτισέρ με προοδευτικά υδραυλικά στοπ. Κάτι που προσφέρει εξαιρετική απορρόφηση των ανωμαλιών και υψηλά επίπεδα άνεσης που περιμένεις από ένα γαλλικό SUV. Η κύλιση είναι ήσυχη, σταθερή και καλοφιλτραρισμένη στις υψηλές ταχύτητες.

Από την άλλη, το C3 Aircross δεν ενθουσιάζει στο στρίψιμο παρότι οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος είναι μικρότερες από ότι θα περίμενες από το μαλακό set-up. Δεν θα σε αιφνιδιάσει, στρίβει σταθερά και όταν το παρακάνεις θα νιώσεις/ ακούσεις την άγαρμπη εμπλοκή του ESP. Το μικρό τιμόνι είναι ελαφρύ και μάλλον αδιάφορο για γρήγορη οδήγηση, όμως είναι ευχάριστο στην καθημερινότητα και ιδανικό για την πόλη και τους ελιγμούς.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί ομαλά και προοδευτικά, χωρίς απότομα «χτυπήματα». Σε πιο απαιτητικές συνθήκες δείχνει μια καθυστέρηση στην αντίδραση, αλλά ανταποκρίνεται σωστά στον ρυθμό που απαιτεί η καθημερινότητα. Σε ήπια χρήση, το ηλεκτρικό σύστημα επιτρέπει στον θερμικό κινητήρα να σβήνει για μικρά διαστήματα και σε σταθερές ταχύτητες προσφέροντας «στιγμιαία» και περιστασιακά ηλεκτροκίνηση.

Χωρίς να λυπηθούμε το γκάζι, η κατανάλωση που μετρήσαμε στην πράξη κυμάνθηκε από 7,0 έως 8,0 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO₂ είναι χαμηλές και συνεπάγονται εξίσου χαμηλά τέλη, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 44 λίτρων και προσφέρει μεγάλη αυτονομία εκτός αστικού κύκλου.

Στο κομμάτι της ασφάλειας, η έκδοση MAX διαθέτει πλήρες πακέτο υποβοηθητικών συστημάτων, όπως σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση τυφλής γωνίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματα φώτα, και αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Head-Up Display προβάλλει βασικές πληροφορίες και συμβάλλει στη μείωση της απόσπασης της προσοχής.

Συμπερασματικά, το νέο Citroën C3 Aircross στη συγκεκριμένη υβριδική έκδοση μπορεί να προσφέρει καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου, έστω και αν δεν ξεχωρίζει για την οδηγική αίσθηση. Όμως, είναι εξαιρετικά άνετο, ευρύχωρο, ήσυχο και πλήρως εξοπλισμένο. Το σημαντικότερο είναι ότι απευθύνεται με ειλικρίνεια σε όσους αναζητούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με SUV αρετές και με ισορροπημένα χαρακτηριστικά προς τη soft κατεύθυνση.

Η τιμή του Citroën C3 Aircross Hybrid 145 MAX στην Ελλάδα ξεκινά από τις 27.500 ευρώ, ποσό που περιλαμβάνει και το αυτόματο κιβώτιο και τον πλούσιο εξοπλισμό. Για τις οικογένειες ή τους οδηγούς που αναζητούν ένα άνετο, ευρύχωρο SUV με light υβριδική τεχνολογία, το μοντέλο της Citroën είναι μια πρόταση με ουσία, και χωρίς περιττές υπερβολές. Χωρίς να ξεχνάμε τη βασική έκδοση στα ίδια κυβικά με το manual κιβώτιο και τους 100 ίππους που ξεκινά από τις 19.500 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Citroën C3 Aircross Hybrid 145 MAX
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.199 cc turbo με υβριδική υποβοήθηση 48V
Ισχύς: 145 PS / 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο : Αυτόματο διπλού συμπλέκτη e-DCT 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 5,3 lt/100 km / 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 120 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/ 1.795/ 1.633 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Απόσταση από το έδαφος: 200 mm
Βάρος: 1.389 kg
Χώρος αποσκευών: 460-1.600 λίτρα
Τιμή: Από 25.000 ευρώ (27.500€ η έκδοση ΜΑΧ της δοκιμής μας)