Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Στην αναμονή για νέο χρονοδιάγραμμα

Ελλάδα 10:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Στην αναμονή για νέο χρονοδιάγραμμα

ΝΕΑ

Με ανοιχτά μέτωπα σε σταθμούς και εκκρεμότητες σε κρίσιμα σημεία, η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 μπαίνει σε φάση επανεκτίμησης, με τους αναδόχους να ετοιμάζουν αναθεωρημένο πλάνο παράδοσης.

Advertisement
Advertisement

Σε αναμονή αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος βρίσκεται το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς η μέχρι σήμερα πρόοδος δεν επιτρέπει αισιοδοξία για την επίτευξη του συμβατικού στόχου ολοκλήρωσης έως τα τέλη του 2029. Όπως έγινε γνωστό από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο στο συνέδριο του ΤΕΕ, η κατασκευάστρια κοινοπραξία AVAX–GHELLA–ALSTOM καλείται τις επόμενες ημέρες να υποβάλει νέο, επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα.

Πού εντοπίζονται οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις

Παρά τη σημαντική πρόοδο στη διάνοιξη σηράγγων –έχουν ολοκληρωθεί περίπου 4,5 από τα συνολικά 13 χιλιόμετρα– το «αγκάθι» του έργου παραμένουν οι σταθμοί. Από τους 15 συνολικά, μόνο σε 10 πραγματοποιούνται εργασίες αυτή τη στιγμή.

Advertisement
Advertisement

Τρεις σταθμοί αποτελούν τα βασικά σημεία εμπλοκής:

  • Ευαγγελισμός: Εκκρεμεί δικαστική προσφυγή για το Πάρκο Ριζάρη και διαφωνία με τον Δήμο Αθηναίων για τη χωροθέτηση.
  • Πανεπιστημιούπολη: Συνεχίζονται αρχαιολογικές έρευνες – εντοπίστηκε αρχαία οδός.
  • Γουδή: Παρουσία αγωγού της ΕΥΔΑΠ δυσχεραίνει τις εργασίες – πιθανή απόρροια λανθασμένου σχεδιασμού.Οι ευθύνες και το στοίχημα του νέου χρονοδιαγράμματος

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε σε συνδυασμό ευθυνών, τόσο από πλευράς Δημοσίου όσο και από την κοινοπραξία. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις «παραδοχές» που πρέπει να ενσωματωθούν στο νέο πλάνο: διαφορετικές μέθοδοι κατασκευής σταθμών, προσαρμογές βάσει της πορείας των TBM (μετροπόντικες), αλλά και εναλλακτικές λύσεις για απορρόφηση των καθυστερήσεων.

«Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά… άλλωστε και να το ήξερα, θα το έλεγα;» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο σημαντικής καθυστέρησης.

Advertisement

Το μεγαλύτερο έργο Μετρό στην Ελλάδα

Με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ με ΦΠΑ, η γραμμή 4 αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Η «πορτοκαλί» γραμμή θα διασχίζει πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου και Καισαριανή.

Advertisement

Σύμφωνα με τα σχέδια:

  • Θα εξυπηρετεί έως 340.000 επιβάτες ημερησίως.
  • Θα συνδέεται με τη γραμμή 3 στον Ευαγγελισμό και με τη γραμμή 2 στην Ακαδημίας (μέσω υπόγειας διάβασης).
  • Οι συρμοί θα είναι αυτόματοι, χωρίς οδηγό, με συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα στις ώρες αιχμής.
  • Οι αποβάθρες θα διαθέτουν θύρες ασφαλείας για μέγιστη προστασία των επιβατών.