Ferrari: Να επιτραπεί η εξέλιξη της μονάδας ισχύος!
FORMULA 1Ferrari: Να επιτραπεί η εξέλιξη της μονάδας ισχύος!
FORMULA 1Όπως ίσως γνωρίζετε η Ιταλική ομάδα έχει περιέλθει φέτος σε δυσχερή θέση λόγω της υστέρησης που παρουσιάζει η μονάδα ισχύος που κατασκεύασαν στο Μαρανέλο.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Η F1 πέρασε φέτος σε μια νέα εποχή όπου οι παλιοί ατμοσφαιρικοί V8 κινητήρες έδωσαν τη θέση τους σ’ ένα σύνθετο υβριδικό σύστημα το οποίο περιλαμβάνει θερμικό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα V6, 1.6lt, δυο ηλεκτροκινητήρες, χώρο αποθήκευσης ενέργειας και κεντρική μονάδα ελέγχου.
Στο Μαρανέλο δεν έκαναν την καλύτερη δυνατή δουλειά στην δημιουργία αυτού του συνόλου με αποτέλεσμα να υστερούν σε απόδοση (80PS) αλλά και ανάκτηση ενέργειας έναντι της κορυφαίας μονάδας που διαθέτει η Mercedes αλλά και της Renault που βρίσκεται ανάμεσά τους.
Χαρακτηριστικός είναι και ο κάτωθι πίνακας των φετινών αποτελεσμάτων:
2014 Μονάδες ισχύος |
Νίκες Poles Ταχύτεροι γύροι Βάθρα Γύροι επικεφαλής |
Mercedes 9 Mercedes 12 Mercedes 10 Mercedes 26 Mercedes 639 |
Renault 3 Renault 0 Renault 1 Renault 8 Renault 71 |
Ferrari 0 Ferrari 0 Ferrari 1 Ferrari 2 Ferrari 32 |
Φυσικά αυτή η κατάσταση δεν επηρεάζει μόνο τις δυο F14T των Alonso και Raikkonen αλλά και τις Marussia, Sauber. Μάλιστα ο Gutierrez που είχε απανωτά προβλήματα στους δυο τελευταίους αγώνες χαρακτήρισε την κατάσταση απαράδεκτη.
Στη Scuderia γνωρίζουν πολύ καλά τα αίτια, αυτά οδήγησαν και στην απομάκρυνση του επικεφαλής στο τμήμα κινητήρων Luca Marmorini στις αρχές Αυγούστου. Οι αθλητικοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν την εξέλιξη των μονάδων ισχύος κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος και ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Marco Mattiacci μιλώντας σχετικά ζητά να υπάρξει κάποια ελαστικότητα: «Θα θέλαμε να μην είναι τόσο αυστηροί οι κανονισμοί σ’ αυτό τον τομέα. Να υπάρχει η δυνατότητα αναβάθμισης δυο φορές μέσα στη σεζόν. Το DNA της F1 είναι η εξέλιξη και ο ανταγωνισμός για το ποιος θα είναι καλύτερος και ταχύτερος. Για να το διατηρήσουμε αυτό πρέπει ν’ αρθεί ο περιορισμός στην εξέλιξη των κινητήρων».
Οι σημερινοί κανονισμοί επιτρέπουν την εξέλιξη του λογισμικού και των χαρτογραφήσεων αλλά όχι και την αλλαγή μηχανικών μερών ή σχεδίων. Για να συμβεί αυτό απαιτείται ειδικό αίτημα και μπορεί να γίνει μόνο για λόγους αξιοπιστίας, κόστους ή ασφάλειας. Όχι για βελτίωση της απόδοσης.