Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Ford C-MAX με τον 1.0 EcoBoost

Ελλάδα 20:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Ford C-MAX με τον 1.0 EcoBoost

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Ford C-MAX με τον 1.0 EcoBoost

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το C-MAX έφθασε στο γκαράζ του NewsAuto.gr την κατάλληλη στιγμή. Γυναίκα και δύο παιδιά. Ποδήλατο, καρότσι. Βαλίτσες γεμάτες καλοκαιρινά ρούχα. Σίγουρα περισσότερα από όσα θα χρειαστείς στις διακοπές. Και το σημαντικότερο, όλα τα παραπάνω πρέπει όχι απλά να χωρέσουν, αλλά να μεταφερθούν στον προορισμό τους σβέλτα και με ασφάλεια.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Το εντυπωσιακό όμως με το C-MAX δεν είναι οι χώροι του. Τα περισσότερα σύγχρονα πολυμορφικά διαθέτουν διαμορφώσιμο εσωτερικό, ικανό να χωρέσει ένα μικρό νοικοκυριό. Το άξιο αναφοράς στο συγκεκριμένο Ford είναι ότι αντιπροσωπεύει την εξέλιξη των κινητήρων. Ένα αυτοκίνητο βάρους – μαζί με επιβάτες και αποσκευές – στα 1.600+ kg ταξιδεύει, επιταχύνει και φρενάρει παίρνοντας δύναμη από ένα τρικύλινδρο σύνολο μόλις 1.000 cc. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ο 1.0 EcoBoost βραβεύτηκε επί τρία συνεχή έτη ως «International Engine of the Year».

Παρά τις αμφιβολίες ορισμένων και ίσως τις ενστάσεις των ανταγωνιστών του, το C-MAX με τον μικρό EcoBoost των 125 PS είναι ένα ολοκληρώμενο οικογενειακό μοντέλο. Μην σας απασχολεί ο μικρός κυβισμός του, αλλά όσα μπορεί να προσφέρει στην πράξη. Με τη βοήθεια του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, έχει ομαλή λειτουργία και σε κανένα σημείο δεν απογοητεύει. Προσφέρει αρκετή ροπή στο ωφέλιμο εύρος στροφών και διευκολύνει αφάνταστα τις προσπεράσεις φορτηγών και λοιπών… βραδυκίνητων οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Το πλαίσιο είναι καλά ζυγισμένο, η ανάρτηση δουλεύει σωστά, το τιμόνι – το ατού κάθε Ford – είναι γεμάτο πληροφόρηση, τα φρένα ενεργούν αποτελεσματικά. Θυμόμαστε πριν από λίγα χρόνια τους τρικύλινδρους κινητήρες να προκαλούν κραδασμούς στο εσωτερικό. Όχι πια, καθώς είναι αθόρυβοι και συνολικά πολιτισμένοι. Οι θόρυβοι από τα ελαστικά ή την αεροδυναμική αντίσταση φθάνουν «φιλτραρισμένοι» στην καμπίνα των επιβατών, επιτρέποντάς σου να ακούς στο ραδιόφωνο την αγαπημένη σου μουσική ή το ρεπορτάζ της ομάδας σου.

Το φορτωμένο C-MAX είχε βέβαια αρνητική επίδραση στην κατανάλωση. Στον αυτοκινητόδρομο (με γρήγορο πάντως ρυθμό) ο υπολογιστής ταξιδίου έδειχνε σταθερά πάνω από 7 lt/100 km και τελικά η ένδειξη «σταμάτησε» στα 7,3 lt/100 km. Σε όσους ταξιδεύουν συχνά και κάνουν πάνω από 15-20.000 km ετησίως, η έκδοση με τον 1.6 diesel ταιριάζει περισσότερο. Και χωρίς να στερεί την οδηγική απόλαυση που χαρίζει το C-MAX στον οικογενειάρχη. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.0 EcoBoost 125 PS)

Advertisement

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 17,3 kgm στις 1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,4 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,1 (εργ.).
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Βάρος: 1.391 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.380/1.828/1.626 mm
Χώρος αποσκευών: 432 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 105,3 ευρώ
Τιμή: Από 19.890 ευρώ

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil