Ποιος αντέχει στην καυτή έρημο;
FORMULA 1Ποιος αντέχει στην καυτή έρημο;
FORMULA 1Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται χωρίς διακοπή μετά το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και τη νίκη του Αλόνσο στην Κίνα με τον αγώνα στην πίστα του Σακχίρ που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας το Μάναμα. Του Τ. Πουρναράκη
H πίστα του Σακχίρ βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1 από το 2004 και όπως όλα τα σύγχρονα σιρκουί, έχει σχεδιαστεί από το Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.
WHAT CAR
Το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό απ’ αυτό της περασμένης βδομάδας λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, της ερήμου που περιβάλλει την πίστα και του αέρα που την γεμίζει άμμο. Το 2011 δεν έγινε αγώνας εκεί λόγω πολιτικών αναταραχών. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος εγέρθηκαν ερωτήματα από συγκεκριμένα κέντρα για το κατά πόσο είναι ασφαλές και πολιτικά ορθό να γίνει αγώνας σε μια χώρα που ακόμη έχει εσωτερικά θέματα. Η FIA έκρινε πως ο αγώνας πρέπει να διεξαχθεί κανονικά, έτσι ομάδες και οδηγοί θα βρεθούν κανονικά στο grid. Ούτως ή άλλως πολλές χώρες έχουν εσωτερικά θέματα αλλά φιλοξενούν αγώνα F1.
Στην καυτή έρημο του Σακχίρ η θερμοκρασία στο οδόστρωμα αναμένεται να φτάσει τους 50 βαθμούς Κελσίου. Προφανώς πολλά θα κριθούν από τη διαχείριση των ελαστικών, η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η αρχική απόφαση προέβλεπε τη χρήση της μαλακής γόμας αλλά τελικά προτίμησαν να θέσουν στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Πρόκειται για μία από τις πιο απαιτητικές διαδρομές όσον αφορά στα ελαστικά, κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών περιβάλλοντος και οδοστρώματος. Εκτιμούμε πως θα δούμε στρατηγικές με τρία pit stop ανά μονοθέσιο, αν και θα πρέπει να περιμένουμε τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής πριν κάνουμε πιο ακριβή πρόβλεψη. Από τις κυριότερες προκλήσεις στο Μπαχρέιν είναι η δυσκολία να προβλέψουμε την εξέλιξη της πίστας, αφού εξαρτάται από τη μεταφερόμενη άμμο της ερήμου εξ αιτίας του αέρα. Ωστόσο, κρίνοντας από πέρσι, θα υπάρχει μεγάλο περιθώριο για διαφορετικές αγωνιστικές στρατηγικές, οι οποίες μπορεί να δώσουν την ευκαιρία ακόμα και σε πιλότους που βρίσκονται πιο χαμηλά στη σειρά εκκίνησης, ν’ ανέβουν στην κατάταξη κατά τη διάρκεια του αγώνα».
[nggallery id=2418]
Η σημερινή πίστα έχει αρκετά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Καταρχάς εάν φυσάει, το οδόστρωμα γεμίζει άμμο από την έρημο. Αυτό αποτελεί εφιάλτη όχι μόνο για τους πιλότους επειδή γλιστράει αλλά και για τους μηχανικούς, το τελευταίο πράγμα που θέλουν στην εισαγωγή του κινητήρα είναι κόκκοι άμμου. Τα μονοθέσια υπερβαίνουν τα 300km/h σε τέσσερα σημεία ενώ στην πλειοψηφία τους οι στροφές της πίστας (σ.σ: 11 από τις 15) είναι άνω των 200km/h. Εξέχοντα ρόλο παίζει η αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες καμπές και η ευστάθεια στην πέδηση καθότι υπάρχουν σημεία πολύ δυνατού φρεναρίσματος όπως στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού (σ.σ: από τα 315km/h στα 65km/h).
Ο νικητής του τελευταίου αγώνα, στην Κίνα, Φερνάντο Αλόνσο είναι πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή. Έχει κερδίσει δυο φορές με τα χρώματα της Renault (2005, 2006) και στον πρώτο του αγώνα με τη Ferrari (2010). O Μάσα έχει επίσης δυο νίκες (2007 – 2008) για λογαριασμό της Ferrari που κέρδισε και το 2004 με το Σουμάχερ στο ντεμπούτο του Μπαχρέιν. Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ προηγείται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών (52β.) με τον Ράικονεν να ακολουθεί (49β.) και τον Αλόνσο να είναι σε απόσταση βολής (43β.). Με το Μαρκ Γουέμπερ υποχρεωμένο να εκκινήσει 3 θέσεις πιο πίσω, λόγω ποινής που του επιβλήθηκε για τη σύγκρουση με το Βερν στην Κίνα και τη στατιστική να δείχνει πως νικητής στο Σακχίρ αναδεικνύεται κάποιος από την πρώτη 4αδα (σ.σ: τις μισές φορές ο poleman) φαβορί στο συγκεκριμένο αγώνα είναι ο Φέτελ. Όμως με τις θερμοκρασίες τόσο ψηλά, δεν αποκλείεται ο Ράικονεν να κάνει τη διαφορά ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας την Κυριακή στις 15:00 από ΕΤ1, ΕΡΤHD και ΟΤΕ TV.
GP Μπαχρέιν, 4ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος |
Μήκος πίστας: 5.412m |
Ρεκόρ γύρου: 1:30.252 (Μ. Σουμάχερ, 2004) |
Γύροι: 57 |
Απόσταση: 305.066m |
Στροφές: 15 (6 αριστερές, 9 δεξιές) |
Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 52 |
Ελαστικά: Μεσαία, σκληρή γόμα |