Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Opel GT στην Techno Classica

Ελλάδα 3:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Opel GT στην Techno Classica

ΝΕΑ

Το Opel GT στην Techno Classica

ΝΕΑ

Το θρυλικό Opel GT ετοιμάζεται να γοητεύσει και πάλι το κοινό, αυτή τη φορά στην Techno Classica που θα διεξαχθεί στο Έσσεν στις 6-10 Απριλίου. Κι όταν λέμε Opel GT, εννοούμε όλη την κληρονομιά αλλά και το μέλλον της γερμανικής εταιρείας που χρησιμοποιεί αυτό το όνομα.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/SeitanF1)

Δίπλα λοιπόν στο πρώτο σπορ μοντέλο GT του τέλους της δεκαετίας του ’60 και του ’70, θα βρίσκεται το φουτουριστικό GT Concept που πρωταγωνίστησε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Μάλιστα, εκεί θα πραγματοποιήσει και το Γερμανικό ντεμπούτο του.

Η ιστορία του θρυλικού μοντέλου ξεκινά το 1965 όταν η σχεδιαστική μελέτη Experimental GT τράβηξε τα βλέμματα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τη χρονιά εκείνη. Το όραμα του σχεδιαστή Erhard Schnell για ένα αεροδυναμικό, ασυμβίβαστο, αλλά προσιτό σπορ αυτοκίνητο έτυχε τόσο θερμής υποδοχής, ώστε η Opel αποφάσισε να το βάλει στην παραγωγή. Τρία χρόνια αργότερα το GT κυκλοφόρησε στην αγορά βασισμένο στη δοκιμασμένη τεχνολογία του Kadett B.

Advertisement
Advertisement

Την εποχή εκείνη, το Kadett θα έτρεχε σε αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην κατηγορία τουρισμού και η κοινότητα των tuners της εποχής, ήταν πρόθυμη να κάνει παρεμβάσεις στο νέο σπορ αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από προσιτά εξαρτήματα μαζικής παραγωγής. Στην Techno Classica, μαζί με ένα κλασικό, κατακόκκινο GT παραγωγής, η Opel θα παρουσιάσει τρεις τροποποιημένες εκδόσεις που υπογράφουν οι βελτιωτές Conrero, Gerent και Irmscher.

Στο αποκορύφωμά του, το Gerent GT προδιαγραφών “Group 4 Appendix J” κυνηγούσε συχνά τις νίκες στην κατηγορία των 2.000cc, ενώ το αυτοκίνητο της ιταλικής αγωνιστικής ομάδας Conrero συμμετείχε στο θρυλικό Targa Florio το 1971, όπου τερμάτισε στην ένατη θέση γενικής κατάταξης. Χάρη στην επινοητικότητα και αγωνιστική τεχνογνωσία της Conrero Squadra Corse, το GT όχι μόνο κέρδισε το σεβασμό των δίλιτρων ανταγωνιστών του – κυρίως Porsche 911 και 914/6 – αλλά κατάφερε και να τους κατατροπώσει. Το GT του Irmscher είναι μία άψογη ανακατασκευή.

Advertisement

Η οικογένεια GT στον εκθεσιακό χώρο του Έσσεν ολοκληρώνεται με το Opel GT Concept. Το πρωτότυπο που έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές εβδομάδες στη Γενεύη και μας δίνει μία εικόνα για το μέλλον της μάρκας. Ένα σπορ αυτοκίνητο με καθαρές γραμμές, που δεν έχει λαβές θυρών ή εξωτερικούς καθρέπτες. Είναι ένα σπορ μοντέλο με μακρύ καπό, πολύ κοντούς προβόλους και μία τολμηρή κόκκινη γραμμή – στοιχείο ταυτότητας – που διαιρεί το αμάξωμα οριζόντια. Η απουσία πορτμπαγκάζ, η πρωτότυπη και πρωτοποριακή σχεδίαση των θυρών, η κεντρική διπλή εξάτμιση, ο σχεδιασμός του τιμονιού και ασφαλώς το όνομα, όλα παραπέμπουν στο πρώτο GT.