Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: MINI Countryman Cooper D Auto ALL4

Ελλάδα 1:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: MINI Countryman Cooper D Auto ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: MINI Countryman Cooper D Auto ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την έκδοση Cooper D του MINI Countryman, η οποία σε συνδυασμό με την τετρακίνηση ALL4 υπόσχεται να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια στο δρόμο, παράλληλα με τα δεδομένα οικονομίας του diesel κινητήρα της. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Το Countryman 2ης γενιάς το υποδεχτήκαμε στη χώρα μας το 2017 όχι μόνο σαν τo νέο crossover μοντέλο της διευρυμένης γκάμας της ΜΙΝΙ, αλλά και ως το μεγαλύτερο και πιο πρακτικό MINI που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Το αυτοκίνητο, διαθέτει μια υπέρ-πλήρη γκάμα 8 διαφορετικών επιλογών κινητήρων βενζίνης και diesel, με την επιλογή Cooper D της δοκιμής μας να χρησιμοποιεί για την κίνησή της τον 2λιτρο turbodiesel κινητήρα των 150 ίππων του BMW Group. Παράλληλα, το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο και με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, αλλά και με την τετρακίνηση ALL4.

«Τσιμπημένη» τιμή

Η αρχική τιμή του MINI Countryman Cooper D ξεκινά από τα 33.015 ευρώ και αφορά στην προσθιοκίνητη έκδοσή του με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Εφόσον προστεθεί η τετρακίνηση ALL4 τότε η τιμή αυτή αυξάνεται στα 36.215 ευρώ, ενώ εάν επιλεγεί και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων τότε το κόστος ανεβαίνει ακόμη περισσότερο και αγγίζει πλέον τα 40.847 ευρώ. Ο εξοπλισμός που συνοδεύει το Countryman σε κάθε περίπτωση είναι πλήρης.

Advertisement
Advertisement

Μοδάτη σχεδίαση, πολυτελές και πρακτικό εσωτερικό

Το αμάξωμα του MINI Countryman Cooper D ALL4 της δοκιμής μας δεν διαφοροποιείται σε σχέση με αυτό των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου, εκτός μόνο από το λογότυπο «Cooper D» στο πίσω μέρος και τα «ALL4» στα πλαϊνά. Ως εκ τούτου διατηρούνται οι μοδάτες γραμμές του αυτοκινήτου, που ακολουθούν τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των αυτοκινήτων της φίρμας. Παραμένει επίσης η απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών, που είναι υψηλότερη από αυτή ενός παραδοσιακού hatchback.

Advertisement

Countryman test 640

Στο εσωτερικό, το Countryman προσφέρει ένα πρακτικό θάλαμο που μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική άνεση 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του και την πολυτέλεια που χαρίζουν στο μοντέλο της δοκιμής μας οι προαιρετικές δερμάτινες επενδύσεις. Πάνω στο ταμπλό, χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελεί η μεγάλη κυκλική θέση που φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, ενώ αντίστοιχο κυκλικό μοτίβο συναντούμε στον πίνακα οργάνων, τα χειριστήρια του κλιματισμού και το κέντρο του τιμονιού. Προχωρώντας στο πορτ-μπαγκάζ, αυτό έχει πολύ καλή χωρητικότητα 450 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα από την –προαιρετική– ηλεκτρική πόρτα, αλλά και διπλό, αφαιρούμενο δάπεδο.

Advertisement

Μοτέρ με πολλές δυνατότητες

Ο 2λιτρος turbodiesel κινητήρας του MINI Countryman Cooper D είναι 4κύλινδρος και προσφέρει 150 ίππους ισχύος, μαζί με 33,6 kgm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται στάνταρ με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, όμως στο μοντέλο της δοκιμής υπήρχε το 8τάχυτο Steptronic αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που μπορεί να παραγγελθεί extra. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Countryman, έχοντας γραμμική και αρκετά πολιτισμένη λειτουργία. Στις επιδόσεις του, βοηθείται και από το εξαιρετικό κιβώτιο που αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις για να προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα στα καλά 8,7 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η MINI εφοδιάζει το αυτοκίνητο και με σύστημα οδηγικών προφίλ (Green, Mid, Sport), που προσαρμόζουν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κιβωτίου κ.λπ. Με τη χρήση της επιλογής Green μπορεί να επιτευχθεί χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ το Sport ενδείκνυται για μέγιστη απόδοση. Εμείς, χρησιμοποιώντας και τα τρία mode οδήγησης είδαμε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8,1 λτ./100 χλμ., η οποία είναι αρκετά ικανοποιητική με βάση και το γεγονός ότι η έκδοση είναι τετρακίνητη.

Advertisement

Ασφαλές και σπορτίφ

H παρουσία της τετρακίνησης τονίζει τον ασφαλή και παράλληλα σπορτίφ χαρακτήρα του Countryman, αφού μεγιστοποιεί την πρόσφυση και προσφέρει γρηγορότερα περάσματα σε μια στριφτερή διαδρομή σε σχέση με τη δικίνητη έκδοση του αυτοκινήτου. Σε βρεγμένο οδόστρωμα η ασφάλεια που προσφέρει η εν λόγω επιλογή της γκάμας είναι και αυτή τονισμένη, ενώ εκτός δρόμου η τετρακίνηση προσφέρει περισσότερες δυνατότητες κίνησης, παρότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τις 19άρες ζάντες δεν είναι το set-up που θα επιλέγαμε για off road χρήση. Στο ίδιο μήκος κύματος η σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση χαρίζει και αυτή στο Countryman σπορτίφ χαρακτηριστικά στο δρόμο, αν και από την άλλη ο συνδυασμός με τις ζάντες των 19 ιντσών επιβαρύνει τα επίπεδα της άνεσης ιδίως όταν το αυτοκίνητο περνά από μια λακκούβα-ανωμαλία του δρόμου. Το τιμόνι τέλος είναι βαρύ, ακριβές και άμεσο, συμβάλλοντας στη γενικότερη υψηλή αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 150 PS/4.000 rpm
Ροπή: 33.7 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Και στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.7 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 151,2 €
Βάρος:  1.575 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.299/1.822/1.557 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: 40.847€