Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε: MINI Countryman Cooper

Ελλάδα 0:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε: MINI Countryman Cooper

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε: MINI Countryman Cooper

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Countryman με μήκος 4,3 m έχει εφάμιλλο μέγεθος με τη BMW X1. Πόσο διατηρεί, όμως, τη φιλοσοφία Μini;

Advertisement
Advertisement


Του Τάκη Πουρναράκη

Το Countryman 2ης γενιάς βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Mini, εμείς δοκιμάσαμε τη βενζινοκίνητη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση με τον 3κύλινδρο 1,5 lt, 136 PS που συνδυάζονταν με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και ελαστικά 245/45/19. Η πιο εντυπωσιακή αλλαγή σε σχέση με την πρώτη γενιά αφορά στο σετάρισμα της ανάρτησης. Το προηγούμενο κοπάναγε αναίτια, ενώ εδώ έχει βρεθεί η χρυσή τομή. Το Countryman είναι άνετο, ενδοτικό, άκαμπτο και ταυτόχρονα δεν γέρνει και συνεχίζει να διαθέτει μέχρι σε έναν βαθμό τη σπιρτάδα και την αμεσότητα που περιμένεις από ένα Mini. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι σε σχέση με το τρίπορτο Mini το νέο Countryman είναι μισό μέτρο πιο μακρύ.

Επίσης είναι 20 cm μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Με χώρο αποσκευών που ξεκινά τα 350 lt και φτάνει τα 1.500 lt, ανάλογα με τη διαμόρφωση, πίσω καθίσματα που μετακινούνται 12 cm και αρκετό ύψος στο εσωτερικό, το Countryman μπορεί άνετα να παίξει τον ρόλο του βασικού αυτοκινήτου μιας 4μελούς οικογένειας. Ταξιδέψαμε με το νέο Mini φορτωμένοι από Αθήνα μέχρι Ναύπακτο. Το πολύπαθο κομμάτι από Κόρινθο έως Πάτρα είναι πλέον προσπελάσιμο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, όμως υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος. Το Countryman διέθετε adaptive cruise control που σου επιτρέπει να ορίσεις μια ταχύτητα στα 130 km/h, την οποία διατηρεί με απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Η ποιότητα κύλισης στον δρόμο είναι BMW, όπως και η ηχομόνωση. Η ισχύς του κινητήρα επαρκεί για ένα σβέλτο προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο ενώ η ροπή, διαθέσιμη από το ρελαντί, σου επιτρέπει να διατηρείς υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και να κινείσαι άνετα τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Advertisement
Advertisement

Σε στροφές η συμπεριφορά είναι τυπικά υποστροφική, χωρίς την αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο με ψηλά το κέντρο βάρους. Η κατανάλωση φτάνει τα 9 lt, τo Countryman έχει τα κιλά του, καθώς πρόκειται για αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας. Το εσωτερικό γεννά έντονα συναισθήματα, τυπικό Mini, με περιστροφικά όργανα και διακόπτες αεροπορικού τύπου. Αρκεί να δει κανείς πώς αντιδρούν τα παιδιά σε αυτό το περιβάλλον για να καταλάβει την επιτυχία της Mini στην εξέλιξη ενός έντονα συναισθηματικού περιβάλλοντος.

Advertisement

Οθόνη αφής
Το νέο Countryman φέρει οθόνη αφής 8.4 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται οθόνη αφής σε Mini. Μέσω αυτής μπορείς να ρυθμίσεις τα πάντα. Από μουσική, φωτογραφίες, εφαρμογές Mini, να δεις μηνύματα/email να δεχτείς κλήση μέσω του συστήματος ανοικτής ακρόασης, να ορίσεις προορισμό στο σύστημα πλοήγησης και άλλα.

Πικνίκ
Στο χώρο των αποσκευών υπάρχει ένα επίπεδο κάτω από το διαχωριστικό δάπεδο όπου βρίσκεται εκτός άλλων και ένα αφρώδες κάλυμμα. Αυτό κουμπώνει στο διαχωριστικό και απλώνεται καλύπτοντας τον πίσω προφυλακτήρα μέχρι τη μέση. Έτοιμο το παγκάκι για να κάνεις πικνίκ στην εξοχή.

Advertisement

Εκτός δρόμου
Το Countryman έχει αυξημένη απόσταση από το δρόμο οπότε μπορείς να κινηθείς σε βατό χωματόδρομο. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν προσθιοκίνητη υπάρχουν όμως και 4κινητες εκδόσεις για όσους θέλουν επιπλέον πρόσφυση σε μεικτές συνθήκες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 136 PS/4.400-6.000rpm
Ροπή: 22,4 kgm/400-4.300 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km
Βάρος: 1.520 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.299/1.822/1.557 mm
Χώρος αποσκευών: 450 – 1,309 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Τιμή: 27.000 ευρώ

Advertisement