Συνέντευξη: Ο δαιμόνιος Terry Grant στο NewsAuto | NewsAuto.gr
PEOPLE ΑΓΩΝΕΣ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Συνέντευξη: Ο δαιμόνιος Terry Grant στο NewsAuto

Έχει στο ενεργητικό του 23 Ρεκόρ Γκίνες που αφορούν στην αυτοκίνηση. Κάνει σχεδόν τα πάντα πίσω από το τιμόνι. Το όνομά του είναι Terry Grant! Ο δαιμόνιος stunt man μιλάει αποκλειστικά στον Πάνο Σεϊτανίδη.



Είσαι οδηγός ακροβατικών αλλά και οδηγός αγώνων. Τι από τα δύο προτιμάς;

Προτιμώ πια τα stunts. Ήμουν οδηγός αγώνων αλλά δεν έχω τρέξει σοβαρά από τις αρχές της νέας χιλιετίας. Ήμουν όμως επαγγελματίας οδηγός αγώνων, έχω τρέξει προφανώς στην Αγγλία, σε όλη την Ευρώπη, πήγα και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Όμως έχω γίνει επαγγελματίας stunt driver εδώ και 16-17 χρόνια. Δεν έχω συχνά τη δυνατότητα να τρέξω, αν και μπορώ.

Το είδα χθες, στη βόλτα μας.
Ναι, δεν είμαι κακός αλλά αυτό είναι κάτι που δεν κάνω συχνά πια. Κι αυτό γιατί δεν προλαβαίνω καθώς έχω συνέχεια show. Είχε ενδιαφέρον η συμμετοχή μου στο Gymkhana GRiD, και μόνο για να δω αν έχω ακόμα την ταχύτητα που νομίζω πως έχω.

Ανέφερες τους αγώνες σου στις Η.Π.Α. και έχω διαβάσει πως είχες μία πολύ παράξενη εμπειρία εκεί!
Ναι, ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 90, νομίζω 1994 ή 1995, έτρεχα στο “Legends” Racing Series στη Σάρλοτ, στη Βόρεια Καρολίνα. Τα πήγα πολύ καλά, κέρδισα όλους τους αγώνες και πανηγύρισα τη νίκη και στον τελικό κάνοντας μερικά ντόνατ με το αυτοκίνητο! Αυτό είναι κάτι που κάνω συνέχεια, έτσι είμαι! Είχα και τη σημαία της Μεγάλης Βρετανίας να κρέμεται από το αυτοκίνητό μου.

Grant-GymkhanaGridMarathon2016-a640
Δεν τους άρεσε, ε;
Μάλλον δεν το κατάλαβαν. Οι θεατές στις κερκίδες το λάτρεψαν, όμως οι διοργανωτές σοκαρίστηκαν. Όλα πήγαν στραβά και με έδιωξαν από την πόλη έχοντας στραμμένα όπλα προς εμένα! Με έβγαλαν βιαστικά εκτός αγωνιστικής διαδρομής και μετά εκτός εγκαταστάσεων της πίστας, με δύο όπλα στην πλάτη! Απειλούσαν πως θα με ρίξουν στη φυλακή αλλά τελικά, με έριξαν στο πίσω κάθισμα ενός περιπολικού, με πήγαν στα σύνορα της πολιτείας, άνοιξαν την πόρτα και με πέταξαν έξω. Με άφησαν εκεί, να στέκομαι φορώντας την αγωνιστική μου φόρμα! Και ήταν όλα μία παρεξήγηση! Ακούγεται τρομακτική ιστορία αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν. Τώρα πια είμαστε φίλοι με τους Αμερικανούς και λατρεύω να πηγαίνω εκεί. Δεν με κατανοούσαν πίσω στα ‘90s, το κάνουν τώρα!

Είσαι λοιπόν ένας από τους κορυφαίους οδηγούς stunt, έχεις αν δεν κάνω λάθος 23 παγκόσμια ρεκόρ;
Ναι, 23 παγκόσμια ρεκόρ Γκίνες. Έχουμε κάνει μερικά πολύ εντυπωσιακά ρεκόρ όλα αυτά τα χρόνια.

Ποιο από αυτά ήταν το σημαντικότερο ή το πιο δύσκολο;
Διαφέρουν πολύ. Όμως αν ένα ξεχωρίζει στο μυαλό μου, καθαρά επειδή ήταν μοναδικό θέαμα είναι το εξής. Είμαι πια επίσημος οδηγός της Jaguar Land Rover και μάλιστα έκανα τα αποκαλυπτήρια της Jaguar F-Pace. Με αυτή έκανα το μεγαλύτερο loop-the-loop στον κόσμο. Ήταν ένα σπουδαίο εγχείρημα, κόστισε πολλά χρήματα η όλη παραγωγή και ήταν πραγματικά κάτι φανταστικό. Το κάναμε τη νύχτα πριν το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και όντως οδήγησα την F-Pace, που είναι παρόμοιων διαστάσεων με το Range Rover, σε ένα loop-the-loop που για να σας δώσω μία εικόνα του μεγέθους του, έφτανε στο ύψος ενός επταώροφου κτιρίου! Την επόμενη φορά λοιπόν που θα δείτε μία μεγάλη πολυκατοικία, μετρήστε ορόφους, μέχρι τον έβδομο. Σε εκείνο το ύψος βρέθηκα, με το αυτοκίνητο αναποδογυρισμένο. Και με ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο, που δεν είχε δει ποτέ κανείς, καθώς ήταν στην επίσημη, παγκόσμια παρουσίασή του.

Άρα τέτοια κόλπα, κάνουν το να οδηγείς το Land Rover σου στους δύο τροχούς, να μοιάζει εύκολο!
(Γέλια) Ναι.. Αυτό το Range Rover είναι το κορυφαίο στη γκάμα, το SVR. Με V8 Supercharged κινητήρα, είναι ένα πολύ-πολύ όμορφο αυτοκίνητο. Μάλιστα έχω σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ και με αυτό το αυτοκίνητο! Πέρυσι στον Αγώνα των Πρωταθλητών, όπου κατάφερα να βάλω 16 συνεπιβάτες μέσα στο αυτοκίνητο και να οδηγήσω στους δύο τροχούς! Είχαμε αυτό το αυτοκίνητο, να κινείται στους δύο τροχούς, με 17 ανθρώπους μέσα και σημειώσαμε νέο ρεκόρ Γκίνες.

Προφανής ερώτηση: πως προετοιμάζεσαι για τέτοια ρεκόρ; Κάνεις προπόνηση μαζί με άλλους 16 ανθρώπους;
Δεν είχα 16 εύκαιρους αλλά νομίζω βάζαμε στις δοκιμές 10 με 12 ανθρώπους. Αυτό που ήθελε ιδιαίτερη προσοχή ήταν το που θα τοποθετήσουμε κάθε έναν, ώστε να είναι ασφαλείς και φυσικά να χωράνε στο αυτοκίνητο. Επίσης δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιον με ύψος κάτω από το 1.70, έπρεπε να είναι φυσιολογικού μεγέθους άνθρωποι. Έπρεπε λοιπόν να τους στριμώξουμε όλους και με τέτοιο τρόπο ώστε να μη τραυματιζόταν κάποιος αν το εγχείρημα δεν πήγαινε καλά. Αυτό ήταν το δύσκολο, να χωρέσουν. Μετά ανέλαβα δράση εγώ. Δεν έκανα καν ιδιαίτερη προπόνηση, απλά οδήγησα, σε live μετάδοση στην τηλεόραση, με 70 χιλιάδες κόσμου στο στάδιο, εκεί ήταν η ράμπα, πήγα, το έκανα.

Νιώθεις άγχος μπροστά στο κοινό;
Όχι, έχω συνηθίσει. Αυτή είναι η δουλειά μου, αυτό κάνω. Κάθε εβδομάδα βρίσκομαι και σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη άρα το να κάνω το σόου μου μπροστά σε κοινό, δεν μου προσδίδει κανένα άγχος.

Terry-Grant-fpace-gymkhana640

Μπορείς να μας μιλήσεις σχετικά με την προετοιμασία για ένα μεγάλο ρεκόρ ή ένα δύσκολο ακροβατικό; Πως προκύπτει η ιδέα, ποια είναι τα βήματα μέχρι την υλοποίησή της;
Συνεργάζομαι πια στενά με τη Guiness, εδώ και μερικά χρόνια. Ταξιδεύουμε μαζί σε όλο τον κόσμο, συμμετέχω σε τηλεοπτικά σόου και κάνω ακροβατικά και τρικ για εκείνους. Συνεργαζόμαστε. Διαλέγουμε ένα παλιό ρεκόρ που κρατάει πολλά χρόνια, που κανένας δεν έχει προσπαθήσει να σπάσει ή σκεφτόμαστε νέα. Έχουν προκύψει κάποιες ιδέες αυτά τα χρόνια. Όμως τα κάνω όλα μαζί τους, επίσημα, γιατί αυτό προσδίδει αξιοπιστία. Αυτή είναι η δουλειά μου, το επάγγελμά μου είναι να κάνω ακροβατικά με το αυτοκίνητο. Πρέπει να το κάνω σωστά. Αν σκεφτούμε κάτι πολύ ιδιαίτερο, ανάμεσα στα ταξίδια και τις εκδηλώσεις, προπονούμε ώστε να εξασφαλίσω πως θα μπορούμε να σπάσουμε αυτό το ρεκόρ. Δεν μπορείς απλά να μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο και να σπας ένα ρεκόρ. Χρειάζεται προετοιμασία, σωστή προετοιμασία.

Μπορείς να μου δώσεις ένα χρονοδιάγραμμα;
Εξαρτάται από το εγχείρημα. Για παράδειγμα για το loop-the-loop δούλευα περίπου ένα χρόνο! Ήθελα να συμμετέχω σε κάθε κομμάτι του εγχειρήματος, την κατασκευή του loop, την προετοιμασία του αυτοκινήτου, τη μελέτη σχετικά με το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η ιδέα, ξέρεις ασκήσεις φυσικής που θα μας εξασφαλίσουν πως μπορεί να γίνει. Ήταν λοιπόν project ενός έτους και ήδη δουλεύουμε πάνω στο νέο εγχείρημα, την επόμενη παρουσίαση με τη Jaguar. Δυστυχώς δεν μπορώ να σας πω τι αφορά αλλά θα είναι το ίδιο εντυπωσιακή. Στα μέσα του επόμενου έτους θα κάνουμε εκείνη την παρουσίαση. Ήδη έχουμε ξεκινήσει προετοιμασίες. Άλλοτε λοιπόν μας παίρνει ένα χρόνο, άλλοτε αρκεί η προπόνηση δύο εβδομάδων και μπορώ να το κάνω.

Terry-Grant-abovethecar640

Το κάνεις γιατί διασκεδάζεις, επειδή θες να σπας ρεκόρ, επειδή θες να μείνεις στην ιστορία ως κάποιος που έχει πετύχει σπουδαία πράγματα;
Κερδίζω πολλά χρήματα από αυτή τη δουλειά. Ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο όμως ακόμα και σήμερα, το σημαντικότερο για μένα, είναι να κάνω ότι κάνω μπροστά σε κοινό. Κάνω τηλεόραση, δουλεύω σε ταινίες αλλά το βρίσκομαι μπροστά στο κοινό…

Θες τη διαδραστικότητα.
Ναι, την επαφή με το κοινό. Έχω πολλούς θαυμαστές εδώ στην Ελλάδα, έχω έρθει πολλές φορές εδώ και ξέρω πόσο καλό είναι το κοινό εδώ.

Το βλέπουμε και στο αυτοκίνητό σου!
Το βλέπεις. Και έχω κι άλλο Logo, συμπληρώνω 10 χρόνια εμφανίσεων εδώ στην Ελλάδα! Ξέρω πώς να συνδέομαι που τους Έλληνες θαυμαστές και είμαι ενθουσιασμένος για αυτό το Σαββατοκύριακο, γιατί αν έχουμε γεμάτες κερκίδες, θα το απολαύσουμε πολύ! Αυτό είναι το σημαντικότερο για μένα: να δένομαι με τον κόσμο, να είμαστε όλοι μία παρέα και να το διασκεδάζουμε! Είμαι διασκεδαστής! Ναι, μπορώ να οδηγήσω αυτοκίνητα και να κάνω μερικά cool κόλπα αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό στο οποίο είμαι πολύ καλός, είναι να διασκεδάζω τον κόσμο. Να συνδέομαι μαζί τους. Κι αυτό είναι σημαντικό για μένα. Οι αντιδράσεις του κοινό, το να κερδίζεις τον κόσμο, φέρνει το καλύτερο δυνατό συναίσθημα.

Terry-Grant-fpace-upsidedown640

Φοβάσαι καθόλου στα stunts;
Δεν νιώθω φόβο. Μερικές φορές νιώθω να ανεβαίνει η αδρεναλίνη, ανάλογα τι κάνω. Αυτό που νιώθω είναι η πίεση, γιατί πιέζω τον εαυτό μου να κάνω καλή δουλειά. Το να έχεις ένα ατύχημα κάνοντας κάτι τρελό, δεν είναι πρόβλημα. Προσπαθούμε όλα να γίνονται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Μπορεί κάποιες φορές να έχω ατυχήματα ή να σπάσω κάποιο κόκκαλο αλλά αυτό είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Είμαι προετοιμασμένος για αυτό το ενδεχόμενο. Δεν είμαι ριψοκίνδυνος, δεν θα έκανα κάτι παρανοϊκό όπου θα υπήρχε η πιθανότητα να τραυματιστώ σοβαρά, δεν έχει νόημα. Παίρνω μόνο υπολογισμένα ρίσκα. Βέβαια δεν θέλω ποτέ να απογοητεύσω κάποιον. Θέλω να προσφέρω ωραία show για όλους και όλοι να τα απολαμβάνουν.

Μιλώντας για υπολογισμένα ρίσκα. Έχεις μεγάλη ομάδα πίσω σου, πέραν της συνεργασίας με τη Guiness ή τη Jaguar Land Rover. Έχεις δικού σου συνεργάτες που να ασχολούνται με τους υπολογισμούς, τη φυσική πίσω από τα εγχειρήματα κτλ;
Ναι, φυσικά. Για όλους τους τομείς. Δεν είμαι ειδικός σε όλα. Πρέπει να δέχεσαι συμβουλές. Αν κάποιος γνωρίζει πως πρέπει να γίνει κάτι, πρέπει να τον ακούς, να μαθαίνεις από εκείνον. Θεωρώ πως αυτή είναι η καλύτερη τακτική. Χρησιμοποιούμε λοιπόν τους σωστούς ανθρώπους, απευθύνομαι στους σωστούς ανθρώπους ώστε να βρούμε όλες τις απαντήσεις και έτσι, σιγά-σιγά, να χτίσουμε όλες τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να ολοκληρώσουμε ένα εγχείρημα.

Grant-GymkhanaGridMarathon2016-b640

Νιώθεις πως δημιουργείς μία κληρονομιά για την επόμενη γενιά οδηγών ακροβατικών;
Το ελπίζω! Κι αν αυτό συμβαίνει, ελπίζω να μαθαίνουν πως πρέπει να κάνουν τα πάντα με ασφάλεια, με κανόνες. Όχι με περιττά ρίσκα, όχι στους δημόσιους δρόμους, χωρίς να ενοχλούν άλλους και φυσικά το απευκταίο, να μην τραυματίσουν κάποιους άλλους ή τους εαυτούς τους. Να το κάνουν σωστά. Να βρουν κάποιον που μπορεί να τους καθοδηγήσει κι αν όχι να εξασκούνται χωρίς να ενοχλούν άλλους και να μάθουν στην πορεία. Χωρίς τρέλες. Σιγά-σιγά.

Προφανώς δεν μπορείς να μας πεις το επόμενο μεγάλο stunt αλλά μπορείς να μας πεις κάτι που ονειρεύεσαι να πετύχεις κάποια στιγμή;
Έχω μερικά πολύ τρελά όνειρα! Θα ήθελα να κάνω ένα σωστό backflip με το αυτοκίνητο. Όπως κάνουν με τις μοτοσυκλέτες τους οι αθλητές του FMX, πηδώντας από ράμπα σε ράμπα, κάνοντας backflip με τις μοτοσυκλέτες τους. Θα ήθελα να το κάνω με αυτοκίνητο , από ράμπα σε ράμπα. Αλλά καθαρό backflip. Και να το ενσωματώσω στις παραστάσεις μου! Να έχω ράμπες σε κάθε σόου! Αν αυτό είναι εφικτό, θα φανεί στο μέλλον. Αν κάποια στιγμή έχουμε χρόνο, θα επενδύσουμε κάποια χρήματα στην ιδέα και να δούμε αν είναι υλοποιήσιμη.

H πρώτη φορά που τον είχα δει εν δράσει, ήταν στις αρχές της χιλιετίας στο Race of Champions στο Παρίσι. Ευτυχώς έκτοτε μας έχει προσφέρει εντυπωσιακά show και στην Ελλάδα!

H πρώτη φορά που τον είχα δει εν δράσει, ήταν στις αρχές της χιλιετίας στο Race of Champions στο Παρίσι. Ευτυχώς έκτοτε μας έχει προσφέρει εντυπωσιακά show και στην Ελλάδα!

Log In or Create an account