Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Τι προσέχουμε στην αγορά μεταχειρισμένου

Ελλάδα 21:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι προσέχουμε στην αγορά μεταχειρισμένου

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Τι προσέχουμε στην αγορά μεταχειρισμένου

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται τα κακώς κείμενα στην αγορά μεταχειρισμένου. Γυρισμένα χιλιόμετρα, παλιά ντίζελ εισαγωγής που είναι για πέταμα, book service αγνώστου ταυτότητας και πολλά άλλα, είναι ορισμένα από τα θέματα που έχει να αντιμετωπίσει ο υποψήφιος αγοραστές. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές προκειμένου να μη την πατήσετε.

Advertisement
Advertisement

Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

Αν το μεταχειρισμένο που θα επιλέξετε έχει χειμερινά ελαστικά, τότε είναι σίγουρα εισαγωγής. Πρέπει να τα αλλάξετε αμέσως καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για ελαστικά πολλών ετών. Επίσης, προβλέπεται η χρήση τους σε χαμηλές θερμοκρασίες και όχι σε υψηλές ταχύτητες.

Δώστε προτεραιότητα σε αυτοκίνητα που έχουν κάνει όλα τους τα service σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Advertisement
Advertisement

Η γνησιότητα του book service ελέγχεται μέσω της κεντρικής αντιπροσωπείας.

Μην αγοράσετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αν δεν προηγηθεί έλεγχος σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Ορισμένες εταιρείες, μάλιστα, μπορούν να σας δώσουν ηλεκτρονικό report συντήρησης, από όποια χώρα και αν προέρχεται το αυτοκίνητο. Αν ο έμπορος ή ο ιδιώτης αρνούνται να το φέρουν για έλεγχο, τότε μάλλον θα πρέπει να βρείτε κάτι άλλο.

Όταν βλέπετε ένα αυτοκίνητο σε περίεργα χαμηλή τιμή, συνήθως αυτό γίνεται να το ξεφορτωθεί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης.

Advertisement

Αν πρόκειται για εισαγόμενο μεταχειρισμένο, ζητήστε οπωσδήποτε τα χαρτιά του εκτελωνισμού. Εκεί αναγράφονται τα χιλιόμετρα με τα οποία εισήχθη το αυτοκίνητο.

Με τον αριθμό πλαισίου μπορεί κάποιος να ελέγξει τυχόν ανακλήσεις που έχουν γίνει στο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, κάποιος αγόρασε ένα μεταχειρισμένο εισαγωγής με 90.000 χιλιόμετρα. Μετέπειτα πήγε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο για service και με τον αριθμό πλαισίου ανακάλυψαν ότι πριν ένα χρόνο, το αυτοκίνητο είχε αλλάξει κρεμαγιέρα σε συνεργείο της Γαλλίας (με κάλυψη εγγύησης), ενώ είχε στο κοντέρ του 195.000 χιλιόμετρα.

Advertisement

Μην αγοράσετε μεταχειρισμένο ντίζελ Euro4 ή παλαιότερο, καθώς απαγορεύεται η κυκλοφορία του σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αν σας σταματήσει η Τροχαία έχετε πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση στοιχείων για ένα μήνα. Επίσης, δεν επιτρέπεται να εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας, για αυτής της κατηγορίας τα οχήματα, σε πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα.

Τα ντίζελ αυτοκίνητα διανύουν στο εξωτερικό-κατά μέσο όρο-40-50.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Δεν υπάρχουν ντιζελάκια 5ετίας με 60.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Το «καλό» μεταχειρισμένο στοιχίζει στο εξωτερικό, όσο και στην Ελλάδα περίπου. Αν συμπεριλάβουμε τα μεταφορικά και τον εκτελωνισμό, τότε θεωρητικά η τελική του τιμή θα είναι ασύμφορη. Άρα ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, σε σχέση με τα εγχώρια δεδομένα, θα πρέπει να σας προβληματίζουν.

Advertisement

Μη δίνετε προκαταβολικά χρήματα αν δεν έχετε ελέγξει το αυτοκίνητο τεχνικά. Επίσης σε περιπτώσεις παρακράτησης κυριότητας, δεν μπορεί να γίνει μεταβίβαση