Γιατί ο Trump εκτός του Kim Jong-un μισεί και τα γερμανικά αυτοκίνητα; | NewsAuto.gr
Τάκης Τρακουσέλλης

Γιατί ο Trump εκτός του Kim Jong-un μισεί και τα γερμανικά αυτοκίνητα;

Είναι ο διακαής… πόθος του νέου πλανητάρχη ή απλώς προσπαθεί για άλλη μία φορά να εκβιάσει μια εμπορικά εύρωστη χώρα – για οικονομικούς λόγους.

του ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Ο Donald Trump, σιχτιρίζοντας το εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας έναντι του υπολοίπου κόσμου, είχε δηλώσει στη σύνοδο των ηγετών του ΝΑΤΟ: «Οι Γερμανοί είναι κακοί, πολύ κακοί. Δείτε τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που πουλούν στις ΗΠΑ. Εμείς θα το σταματήσουμε αυτό».

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του τον Ιανουάριο απειλώντας τις μη αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ότι θα επιβάλει φόρο εισαγωγής 35% στα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται εκτός ΗΠΑ, μήνυμα το οποίο έριξε κατακόρυφα -έστω και πρόσκαιρα- την αξία των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Ολα αυτά είναι μια χαρά προς τέρψη του… εθνικόφρονος κοινού του. «Ολα είναι θέμα επικοινωνίας», θα μου πείτε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ KIM JONG-UN;

Τα πράγματα, όμως, δεν είναι τόσα απλά. Οι Γερμανοί αντιστέκονται σθεναρά στην απαίτηση των ΗΠΑ -μετά από συμφωνία που πέρασαν μέσω ΝΑΤΟ- το 2% του ΑΕΠ της χώρας να πηγαίνει για αμυντικές δαπάνες, δηλαδή στις αμερικανικές εταιρείες κατασκευής οπλικών συστημάτων. Και το 2% του ΑΕΠ της οικονομικής ατμομηχανής της Ευρώπης αντιλαμβάνεστε σε πόσα δισ. μεταφράζεται.

Εσθονία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και φυσικά Ελλάδα προσφέρουν απλόχερα τα χρήματά τους τιμώντας με το παραπάνω το 2%. Οι Γερμανοί, όμως, όχι.

Τώρα μένει να δούμε κατά πόσο θα κάνει πράξη τις απειλές του και θα αγγίξει την τεράστια ετήσια παραγωγή των 1,2 εκατομμυρίων γερμανικών αυτοκινήτων στα εδάφη των ΗΠΑ, με την τοπική προστιθέμενη αξία να είναι πάνω από 70% και με το 40% εξ αυτών να εξάγονται, και φυσικά θα επηρεάσει τις εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας που προσφέρουν αυτές οι γερμανικές εταιρείες.

Log In or Create an account