Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το i-ROAD της Toyota κατακτά τη Γκρενόμπλ (vid)

Ελλάδα 13:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το i-ROAD της Toyota κατακτά τη Γκρενόμπλ (vid)

ΝΕΑ

Το i-ROAD της Toyota κατακτά τη Γκρενόμπλ (vid)

ΝΕΑ

Οι μετακινήσεις εντός πόλεων μπορούν να είναι ταυτόχρονα έξυπνες, γρήγορες και φιλικές προς το περιβάλλον. Από 1ης Οκτωβρίου, οι κάτοικοι της Γκρενόμπλ θα μπορούν να δανείζονται σε καθημερινή βάση δύο μικροσκοπικά ηλεκτρικά οχήματα. Το πρόγραμμα ονομάζεται Cité lib by Ha:Mo και θα διαρκέσει τρία έτη.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Η Toyota είναι βασικός χορηγός του πιλοτικού προγράμματος και παρέχει 70 οχήματα μηδενικών ρύπων: 35 i-ROAD και άλλα τόσα COMS. Το i-ROAD έχει τρεις ρόδες, χώρους για δύο επιβάτες (με τον πίσω να είναι προφανώς παιδί) και η τεχνολογία Active Lean technology του επιτρέπει να γέρνει στις στροφές σαν μοτοσικλέτα. Το COMS είναι λιγότερο επαναστατικό, έχει τέσσερις ρόδες, κάθισμα μόνο για τον οδηγό και μικρό χώρο για αποσκευές στο πίσω μέρος.

Advertisement
Advertisement

Η διαδικασία για όσους κατοίκους της Γκρενόμπλ θέλουν να δανείζονται τα δύο ηλεκτρικά οχήματα είναι η ακόλουθη: εφόσον είναι τουλάχιστον 18 ετών και διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης, μπορούν να εγγραφούν στην υπηρεσία και να κατεβάσουν μία εφαρμογή στο κινητό τους. Μέσω αυτής θα ενημερώνονται για το σταθμό φόρτισης στον οποίο βρίσκονται ελεύθερα προς χρήση οχήματα. Θα μπορούν βέβαια να αφήνουν το i-ROAD ή το COMS σε διαφορετικό σταθμό ώστε να φορτιστεί και να είναι έτοιμο για τον επόμενο συνδρομητή της υπηρεσίας. Συνολικά στη Γκρενόμπλ έχουν δημιουργηθεί 27 σταθμοί φόρτισης, με θέσεις για 4 έως 6 οχήματα σε κάθε έναν.

Το i-ROAD έχει μήκος 2,34 m και πλάτος μόλις 0,87 m, διευκολύνοντας έτσι την κίνησή του μέσα στο κυκλοφοριακό χάος των μεγαλουπόλεων. Το βάρος του είναι 300 kg και το εσωτερικό του θυμίζει αυτοκίνητο. Μία μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου «διαβάζει» τις πληροφορίες από το τιμόνι, τους αισθητήρες και την ταχύτητα και κινεί τους δύο εμπρός τροχούς πάνω – κάτω σε αντίθετη κατεύθυνση. Έτσι παίρνει κλίση στις στροφές χωρίς να υπάρχει κίνδυνος ανατροπής.

Δύο ηλεκτροκινητήρες (ισχύος 2,7 PS έκαστος), ένας σε κάθε εμπρόσθιο τροχό, αναλαμβάνουν να κινήσουν το i-ROAD. Η μέγιστη ταχύτητά του στην Ιαπωνία είναι 60 km/h και στην Ευρώπη 45 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου προσφέρει αυτονομία κοντά στα 50 km (με ταχύτητα 30 km/h), ενώ η φόρτιση της διαρκεί τρεις ώρες σε οικιακή παροχή ρεύματος.