Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Τεχνητός ήχος…

Ελλάδα 19:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Τεχνητός ήχος…

FORMULA 1

F1: Τεχνητός ήχος…

FORMULA 1

Σήμερα στην πίστα της Καταλονίας στη Βαρκελώνη η Mercedes δοκίμασε μια διαφορετική διάταξη εξάτμισης με στόχο την βελτίωση του ήχου που παράγει η νέα μονάδα ισχύος της F1. 

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Από την πλευρά της η FIA έφερε μια ομάδα ειδικών στον ήχο να βοηθήσουν στο εγχείρημα. Εφόσον τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά το όλο θέμα θα συζητηθεί με τις ομάδες για να ληφθεί μια απόφαση γύρω από τις επικείμενες αλλαγές.

Ακόμη κι αν η διάταξη αυτή επιτύχει το σκοπό της η εφαρμογή της δε θα είναι άμεση καθότι εικάζεται πως και οι υπόλοιπες ομάδες θα θέλουν να κάνουν δοκιμές για να διαπιστώσουν πως αυτό δεν επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου τους. Το νωρίτερο που μπορεί να συμβεί αυτό είναι μετά το Βρετανικό GP όπου είναι προγραμματισμένο το επόμενο διήμερο δοκιμών εξέλιξης εντός της σεζόν. Από την πλευρά της Mercedes είναι πεπεισμένοι πως πρέπει να γίνουν αλλαγές και σπρώχνουν τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως δε συμφωνούν όλοι.

Advertisement
Advertisement

Ο δεύτερος στην ιεραρχία της Force India, Bob Fernley τόνισε: «Δε νομίζω ότι χρειάζεται μια τεχνητή αλλαγή σε όσα κάνουμε. Οι κατασκευαστές κινητήρων έχουν κάνει μια υπέροχη δουλειά και δίνουμε μια εκπληκτική παράσταση. Αν στεκόμαστε μόνο στον ήχο για να κρίνουμε τη F1 τότε τα κριτήρια μας είναι λάθος. Ο σημερινός ήχος είναι αποτέλεσμα της πιο προηγμένης τεχνολογίας. Ακούγοντας σήμερα ένα μονοθέσιο GP2 νιώθεις ότι είναι ένα μικρό θορυβώδες πράγμα. Ο ήχος του παλιού V8 μοιάζει τόσο παλιός πλέον. Δε χρειάζεται ο νέος ήχος κάποια τεχνική προσθήκη. Βρισκόμαστε σ’ ένα διαφορετικό κόσμο και πρέπει να ζήσουμε σ’ αυτόν όχι να μένουμε κολλημένοι στο παρελθόν».

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff αντιδρά: «Παραδοσιακά μέρος της γοητείας της F1, προέρχονταν από τον ήχο. Αν γίνονταν ένα δημοψήφισμα 60% των φιλάθλων θέλει θορυβώδη μονοθέσια F1. Δε θα βάλουμε ηχείο στο πίσω μέρος των μονοθεσίων αλλά μια τροποποιημένη εξάτμιση. Γιατί φτιάχνουμε θορυβώδη μοντέλα AMG; Γιατί είναι εντυπωσιακό να τα ακούς και ο ήχος παραπέμπει στη δύναμη, όμως αυτό αλλάζει πλέον».

Πέρυσι ήταν δύσκολο να πάει μια οικογένεια στη F1 λόγω του ήχου φέτος είναι διαφορετικά.

Advertisement