Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Αυτή είναι η νέα Sauber C33 (updated)

Ελλάδα 22:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτή είναι η νέα Sauber C33 (updated)

FORMULA 1

Αυτή είναι η νέα Sauber C33 (updated)

FORMULA 1

Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της, διέρρευσαν οι πρώτες τις φωτογραφίες! Ο λόγος για την C33, το μονοθέσιο που το 2014 θα οδηγούν για λογαριασμό της Sauber F1 Team οι Adrian Sutil και Esteban Gutierrez.

Advertisement
Advertisement

ΤΩΝ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1) / ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η παρουσίαση του νέου «όπλου» της ελβετικής ομάδας, έγινε διαδικτυακά.  Φέρει ξανά μονάδα ισχύος κατασκευασμένη από τη Ferrari, που φέτος συνδυάζει έναν υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6lt, V6 με δυο ηλεκτροκινητήρες. Η πρώτη εντός πίστας εμφάνιση, είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Τρίτη. Η πίστα της Χερέθ φιλοξενεί στις 28-31 Ιανουαρίου το πρώτο χειμερινό τεστ και η Sauber θα είναι παρούσα.

Η… σιδηρά κυρία της Sauber, Monisha Kaltenborn δήλωσε: «Όπως πάντα, στόχος μας είναι να βελτιώσουμε τη θέση μας στη κατάταξη των κατασκευαστών. Όμως λόγω των μεγάλων αλλαγών στους κανονισμούς, είναι αδύνατο να κάνουμε κάποια πρόβλεψη σχετικά με το επίπεδο ανταγωνιστικότητά μας. Αυτό θα γίνει ενδεχομένως στις πρώτες δοκιμές. Πάντα είναι ξεχωριστή η πρώτη φορά που το μονοθέσιο βγαίνει στην πίστα. Ελπίζω όλα να κυλήσουν ομαλά στη Χερέθ καθώς είναι η στιγμή που περιμένεις να δεις αλλά όλα πάνε καλά και το μονοθέσιο λειτουργεί σωστά. Και αποδεικνύεται αν κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση εδώ και μήνες. Φέτος έχουμε ένα συναρπαστικό οδηγικό δίδυμο. Από τη μία πλευρά έχουμε τον έμπειρο Adrian Sutil και χαίρομαι που έχουμε επιτέλους τη δυνατότητα να συνεργαστούμε. Από την άλλη, έχουμε τον Esteban Gutierrez, έναν ταλαντούχο νεαρό οδηγό που αποτελεί μέλος της ομάδας μας εδώ και χρόνια. Αυτό θα τον βοηθήσει, σε μία χρονιά τόσων αλλαγών. Ελπίζω οι οδηγοί μας να εγκλιματιστούν γρήγορα με το μονοθέσιό μας, να μην έχουμε προβλήματα αξιοπιστίας και σε συνεργασία με τους οδηγούς μας, να το εξελίξουμε όσο γίνεται περισσότερο».

Advertisement
Advertisement

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Sauber, Eric Gandelin, σχολίασε: «Οι αλλαγές κανονισμών φέτος είναι οι μεγαλύτερες, όσα χρόνια είμαι στη Formula 1. Και επηρεάζουν κάθε τομέα σχεδιασμού του μονοθεσίου. Οι μεγάλες αυτές αλλαγές, καθιστούν πιο δύσκολη από ποτέ κάποια πρόβλεψη. Ξέρουμε τις δυνατότητες του “πακέτου” που έχουμε δημιουργήσει αλλά είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα έχει κάνει ο ανταγωνισμός. Το μονοπάτι που ακολουθήσαμε στον τομέα του σχεδιασμού, μας επιτρέπει μέγιστη δυνατή ευελιξία, ώστε να μπορούμε να αντιδράσουμε γρήγορα αν πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Πάντως είναι σαφές πως η αξιοπιστία θα είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας – ειδικά στους πρώτους αγώνες. Και είναι τομέας στον οποίο έχουμε δώσει προτεραιότητα».

Sutil και Gutierrez ήταν οι εκλεκτοί της Sauber για το 2014

Νέο αίμα στη Sauber o Adrian Sutil που για πρώτη φορά θα οδηγήσει για άλλη ομάδα στη Formula 1, έχοντας περάσει όλη του την καριέρα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ως μέλος της Force India (σ.σ. παλαιότερα ως Spyker και Midland. Ο Γερμανός μίλησε για τη νέα σελίδα στην καριέρα του: «Πάντα στόχος μου είναι να βελτιώνομαι. Η καλύτερη σεζόν μου ήταν το 2011 όταν ολοκλήρωσα τη σεζόν στην ένατη θέση της βαθμολογίας, ο ρεαλιστικός μου λοιπόν στόχος είναι να τη βελτιώσω.  Είναι όμως νωρίς και είναι αδύνατο να κάνουμε προβλέψεις. Πέρασα πολύ χρόνο στο εργοστάσιο, όσο μπορούσα περισσότερο. Ήταν καλό που η συνεργασία μου με τη Sauber ξεκίνησε νωρίς, από τον Δεκέμβριο. Είχα χρόνο να προετοιμαστώ αλλά και να εγκλιματιστώ στην ομάδα, να μάθω όλα τα νέα πρόσωπα. Ήδη νιώθω πολύ άνετα στις τάξεις της Sauber».

Ο 31 ετών Γερμανός που επέλεξε για τη συνέχεια της καριέρας του το #99, έχει 109 εκκινήσεις στη Formula 1, όμως ακόμα δεν έχει γευτεί τη χαρά της νίκης ή της παρουσίας στο βάθρο. Έχει σημειώσει μία φορά τον ταχύτερο γύρο ενώ έχει στο ενεργητικό του 124 βαθμούς.

Advertisement

Για τον Gutierrez, αυτή θα είναι η δεύτερη συνεχόμενη σεζόν ως επίσημος οδηγός: «Η αδρεναλίνη είναι στα ύψη και ανυπομονώ για τη νέα σεζόν. Νομίζω πως οι νέοι κανονισμοί θα δώσουν νέο ενδιαφέρον. Θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά αλλά στο τέλος της ημέρας, αγαπάμε αυτό που κάνουμε και μας αρέσουν οι προκλήσεις. Θέλω να αποκτήσω ηγετικό ρόλο στην ομάδα. Είναι η δεύτερη σεζόν μου εδώ και αυτό θα με βοηθήσει πολύ. Θέλω να κάνω το επόμενο βήμα και έχω πλέον διαφορετική προσέγγιση – είμαι έτοιμος για μάχες! Προετοιμάστηκα σκληρά το χειμώνα, ανέλυσα και αξιολόγησα όλα όσα έγιναν στην πρώτη μου σεζόν και ελπίζω να εκμεταλλευτώ αυτή την εμπειρία για να έχω ένα καλύτερο 2014».

Ο Μεξικανός που φέτος θα τρέχει με το #21 σημείωσε μία φορά τον ταχύτερο γύρο στην παρθενική του σεζόν στη Formula 1 ενώ βαθμολογήθηκε μία φορά, τερματίζοντας έβδομος στο Ιαπωνικό Grand Prix.

Advertisement

Την οδηγική σύνθεση της Sauber ολοκληρώνουν οι δοκιμαστές της, ο 28χρονος Ολλανδός Giedo van der Garde και ο φέρελπις 18χρονος Ρώσος, Sergey Sirotkin.


Sauber C33-Ferrari –
Τεχνικές προδιαγραφές

Σασί Από ανθρακόνημα
Εμπρός ανάρτηση Διπλά ψαλίδια, εσωτερικά ελατήρια και αποσβεστήρες (Sachs Race Engineering) ράβδοι στήριξης
Πίσω ανάρτηση Διπλά ψαλίδια, εσωτερικά ελατήρια και αποσβεστήρες (Sachs Race Engineering) ράβδοι ώσης
Φρένα Δαγκάνες της (Brembo), δίσκοι και τακάκια από ανθρακόνημα (Brembo)
Κιβώτιο Ferrari 8τάχυτο από ανθρακόνημα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα, Συμπλέκτης από ανθρακόνημα
Ηλεκτρονικά McLaren Electronic System
ERS Ferrari
Tιμόνι Sauber F1 Team
Ελαστικά Pirelli
Ζάντες OZ
Διαστάσεις μήκοςπλάτος
Advertisement

ύψος (χωρίς την κάμερα)

μετατρόχιο εμπρός

μετατρόχιο πίσω

5,300 mm1,800 mm

950 mm

1,460 mm

1,416 mm

Βάρος 691 kg (με τον οδηγό αλλά χωρίς καύσιμο)

Ferrari κινητήρας

 

Διάταξη V6 90°
Κυβισμός 1600 cc
Διάμετρος κυλίνδρου 80 mm
Διαδρομή πιστονιού 53 mm
Βαλβίδες 4 per cylinder
Όριο περιστροφής 15,000 rpm
Υπερτροφοδότης Μονό turbo
Ροή καυσίμου 100 kg/h max
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 100 kg
Πίεση άμεσου ψεκασμού 500 bar
Διαθέσιμοι κινητήρες ανά χρονιά/ανά οδηγό 5

 

ERS SYSTEM
Ενέργεια Μπαταρίας ανά γύρο 4 Mjoule
MGU-Kinetic ισχύς 120 kW
MGU-K όριο στροφών 50,000 rpm
MGU-Heat όριο στροφών 12’000 rpm