Ηλεκτρο(εκ)πληξία
ΝΕΑΗλεκτρο(εκ)πληξία
ΝΕΑΜας αρέσει να βγάζουμε αμέσως συμπεράσματα. Σε βάθος χρόνου αποδεικνύονται βιαστικά, καθώς είχε κρίνει χωρίς να γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα. Πόσες φορές δεν έχουμε πει «αυτό αποκλείεται να συμβεί» και στη συνέχεια τηρούμε… σιγή ασυρμάτου για να μην παραδεχτούμε το λάθος μας;
Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρά το θεόρατα εμπόδια, όπως το περιορισμένο – ή ανύπαρκτο σε χώρες όπως η Ελλάδα – δημόσιο δίκτυο φόρτισης, το μεγάλο βάρος των μπαταριών ή την περιορισμένη αυτονομία, οι κατασκευαστές επιμένουν σε αυτά. Και για να επενδύουν στην τεχνολογία εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ή δολάρια, κάτι περισσότερο θα γνωρίζουν.
WHAT CAR
Κάτι περισσότερο από εμάς που βιαστήκαμε να πούμε «ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κανείς δεν θα τα αγοράσει». Το παράδειγμα του Smart ED ή του BMW i3 δείχνει ότι το μέλλον στις αστικές μετακινήσεις θα είναι ηλεκτρικό. Παρά το αυξημένο κόστος αγοράς και την μικρή εμβέλεια, είναι ιδανικά μοντέλα για τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Και όσο περνούν τα χρόνια, το κόστος θα πέφτει και η αυτονομία θα ανεβαίνει.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ήρθε το Tesla Model S, ένα αυτοκίνητο που όσοι είχαν την τύχη να το οδηγήσουν έμειναν έκπληκτοι από τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις του. Ένα μεγάλο οικογενειακό, με χώρους για πέντε, επιτάχυνση supercar και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών αγοράς Bharat Book Bureau, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξάνεται διαρκώς. Σε αυτή την τάση οδηγούν οι περιβαλλοντικές ανησυχίες στον ανεπτυγμένο κόσμο και οι υψηλές τιμές του πετρελαίου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φθάσουν το 2020 τα 7,5 εκατ. μονάδες, καθώς η πρόβλεψη είναι ότι οι πωλήσεις θα αυξάνονται κάθε χρόνο με ρυθμό 19%.
Αν δεν είναι αυτό έκπληξη, τότε τι είναι;