Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κατάργησαν το φόρο πολυτελείας στα Ηλεκτρικά Ι.Χ.

Ελλάδα 18:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κατάργησαν το φόρο πολυτελείας στα Ηλεκτρικά Ι.Χ.

ΝΕΑ

Κατάργησαν το φόρο πολυτελείας στα Ηλεκτρικά Ι.Χ.

ΝΕΑ

Μία πρωτοφανή για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα φορολογική κατάσταση, έρχεται να διορθώσει το Υπουργείο Οικονομικών…

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τη σχετική τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, τα ηλεκτρικά ΙΧ πλέον δε θα επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας, κάτι που ήταν μία ακόμα Ελληνική φορολογική πρωτοτυπία.
Θυμίσουμε ότι όταν επιβλήθηκε ο φόρος πολυτελείας στα ΙΧ αυτοκίνητα επί Υπουργίας Παπακωνταντίνου, δεν εξαιρέθηκαν από αυτόν τα «πράσινα», ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το διακύβευμα της τότε Κυβέρνησης περί «πράσινης ανάπτυξης».

Η Ελλάδα, όχι μόνο δεν επιβράβευε την επιλογή και αγορά αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα, το εναντίον, τιμωρούσε τον αγοραστή επιβάλλοντας του φόρο πολυτελείας, ο οποίος επιβάρυνε την τελική τιμή του αυτοκινήτου κατά, περίπου, 10.000€.

Κι αυτό, όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι Κυβερνήσεις, όχι μόνο δεν επιβάλλουν φόρους, αλλά κάνουν και φοροελαφρύνσεις δίνοντας κίνητρα για την αγορά τέτοιων οχημάτων. Για παράδειγμα στην Γερμανία (η οποία δεν είναι και από τις πρώτες χώρες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων), είναι σε ισχύ η απαλλαγή  για δέκα χρόνια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ και η αγορά τους διευκολύνεται με φορολογικά κίνητρα, όπως έκπτωσης στον ΦΠΑ κλπ.
Παράλληλα σύντομα θα καθιερωθούν και λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας στους δρόμους αλλά και ειδικοί χώροι στάθμευσης με δυνατότητα φόρτισης. Στόχος της Γερμανικής Κυβέρνησης είναι να κυκλοφορούν στη χώρα έως το 2020, ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 6 εκατομμύρια έως το 2030.

Advertisement
Advertisement

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Παράλληλα, το ΥΠΟΙΚ κατάργησε το φόρο πολυτελείας και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ αυτοκίνητα, τα οποία έχουν ταξινομηθεί-πουληθεί απο το 2009 και πριν. Δηλαδή πριν εφαρμοστεί ο φόρος πολυτελείας και στη χώρα μας.  Παράλληλα αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η φορολογητέα αξία αυτών των αυτοκινήτων ώστε να επιβάλλεται το τέλος ταξινόμησης.

Οπως και να έχει είναι επιβεβλημένη πλέον η πλήρης κατάργηση του φόρου πολυτελείας και για την Ελλάδα, αφού ετσι και αλλιώς η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να πάρει αυτή την απόφαση για τα εισαγόμενα λόγω κοινοτικού δικαίου. Αυτό γιατί πολλοί Ελληνες, που μπορούν να αγοράσουν τέτοια αυτοκίνητα (αξίας άνω των 40.000€) τα παίρνουν απο αγορές εκτός Ελλάδας, που δεν έχουν φόρο πολυτελείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κράτος να μην εισπράττει ούτε ένα ευρώ από την αγορά τέτοιων αυτοκινήτων.

Θυμίσουμε ότι  κατά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου στην Ελλάδα επιβάλλεται ΦΠΑ, τέλος ταξινόμησης και -στα ακριβότερα αυτοκίνητα- φόρος πολυτελείας.